Olen käynyt armeijan 17-vuotiaana -kysymyksiä?
Kommentit (27)
Tunsitko itsesi muita nuoremmaksi?
Eikö harmittanut, kun ei iltavapaalla päässyt kavereiden kanssa kaljalle?
Vierailija kirjoitti:
Tunsitko itsesi muita nuoremmaksi?
En oikeastaan. Korpin natsan saatoin saada osin siksi, kun olin komppanian nuorin ja sain homman hyvin maaliin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö harmittanut, kun ei iltavapaalla päässyt kavereiden kanssa kaljalle?
No itseasiassa pääsin, koska mentiin sotilaspuvuissa eikä niiltä papereita kysytty.
ap
Tuttupa on se paikka jo minullekin, joten ei eipä ole mitään kysyttävää siitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi halusit mennä noin nuorena?
Olin lukiossa, mutta lintsasin paljon ja rehtori sanoi että pitäisi päättää haluaako opiskella vai lähteä koulusta. Sanoin rehtorille että taidan hakea vapaaehtoisena armeijaan, mistä se suorastaan ilostui ja arveli että tekee minulle hyvää. Ja niin tekikin. Olin siellä 8 kuukautta, se oli silloin lyhin palvelusaika. Myöhemmin kävin lukion loppuun iltalukiossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuttupa on se paikka jo minullekin, joten ei eipä ole mitään kysyttävää siitä enää.
Olitko sinäkin "lapsisotilas" - siis nykyisten mittapuiden mukaan? Harmi kun tuo poistettiin, monille koulupinnareille ja ajelehtijoille se intti 17-vuotiaana kuulemma teki hyvää. Ja itselle myös.
ap
Vierailija kirjoitti:
Missä palvelit?
Kajaanissa jääkärikomppaniassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä palvelit?
Kajaanissa jääkärikomppaniassa.
ap
Milloin tämä laki muuttui että alaikäisiä ei saanut olla palveluksessa?
Vierailija kirjoitti:
Jonkun ihmisoikeussopimuksen yhteydessä ysärin lopussa. Olisiko ollut samaan aikaan kun uudet palvelusajat tuli voimaan -98
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun ihmisoikeussopimuksen yhteydessä ysärin lopussa. Olisiko ollut samaan aikaan kun uudet palvelusajat tuli voimaan -98
Ei tullut samassa yhteydessä. Meillä I/99 oli myös yksi alaikäinen.
Kuittailiko muut kun et ollut täysi-ikäinen?
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri. Tai oikeastaan ollenkaan. Ei siellä pari kolme vuotta ikäeroa näkynyt missään. Yksi 26-vuotias maisteri siellä oli myös, hän vaikutti kyllä vanhalle ukolle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä juuri. Tai oikeastaan ollenkaan. Ei siellä pari kolme vuotta ikäeroa näkynyt missään. Yksi 26-vuotias maisteri siellä oli myös, hän vaikutti kyllä vanhalle ukolle.
ap
Niin teillähän oli 9 vuotta ikäeroa. Tuossa vaiheessa se tekee paljon. Toiseen suuntaan 9 vuotta olisi ollut 8- vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin teillähän oli 9 vuotta ikäeroa. Tuossa vaiheessa se tekee paljon. Toiseen suuntaan 9 vuotta olisi ollut 8- vuotias.
Siinäpä se.
ap
Mitä jääkärit tekevät? Miten kuvailisit armeijan sisäistä kulttuuria?
Sotilasarvo korpraali. Yksi kertaus käyty.
ap