Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuvasti puhuva työkaveri

Vierailija
20.02.2022 |

Työkaveri puhuu tauotta töissä ja en jaksa kuunnella mitenkään. Suljettuani työhuoneeni oven, lähettää jatkuvasti viestejä.

Olen sanonut joskus, että en jaksa kuunnella. Loukkaantuu kauheasti jos ei reagoi hänen juttuihinsa.

Mulla olis omat työnikin ja en jaksa hölistä 8 tuntia Jonnin joutavia. Esimies ei voi auttaa, koska ihmisen persoonaa ei voi muuttaa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosuojaimet päähän. Sellaiset oranssit ja isot. Ei ole sinun tehtäväsi selitellä mitään syitä hänelle. Jos hän valittaa, ala käyttää jotain vakioselitystä, vaikka "minulla oli töitä tehtävänä". Jos hän inttää, intä takaisin "Koska minulla oli töitä tehtävänä".

Vierailija
2/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hypomania? Jatkuva pälättäminen ei ole normaalia, vaan voi tarvita lääkehoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hypomania? Jatkuva pälättäminen ei ole normaalia, vaan voi tarvita lääkehoitoa.

Hypomania todennäköisesti näkyisi emnen pitkää työn jäljessä, jolloin esimies epäilemättä puuttuisi jo asiaan. Jos on aina ollut päläpälä, kyllä se on valitettavasti luonteenpiirre.

Vierailija
4/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se semmoinen työ on että voi jatkuvasti pälättää ja lähettää viestejä?

Vierailija
5/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On majoittunut keskelle toimistoa ja kailottaa jokaisen asian. Kaikkien pitää kuunnella jatkuvasti häntä.

Jos ei saa olla huomion keskipiste, aloittaa joko suoran, piilokettuilun tai vetää raivarit.

Vierailija
6/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se semmoinen työ on että voi jatkuvasti pälättää ja lähettää viestejä?

Melkein mikä tahansa ns. asiantuntijatyö. 😁

Vierailija
7/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On majoittunut keskelle toimistoa ja kailottaa jokaisen asian. Kaikkien pitää kuunnella jatkuvasti häntä.

Jos ei saa olla huomion keskipiste, aloittaa joko suoran, piilokettuilun tai vetää raivarit.

Älä ole pompoteltavana, oikeasti nyt räikeän väriset kuulosuojaimet päähän. Älä anna hänelle siimaa yhtään.

Vierailija
8/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonaa ei voi muuttaa, mutta käytöstä voi, ja pitää. Jos henkilö ei kuuntele ja usko kun hänelle sanot, esimiehen tehtävä on puuttua tilanteeseen ja taattava sinulle työrauha.

Jos kyseessä on tosiaan hypomania, mikä on mahdollista, esimiehen tehtävä on ohjata henkilö työterveyden.

Vierailija
9/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonaa ei voi muuttaa, mutta käytöstä voi, ja pitää. Jos henkilö ei kuuntele ja usko kun hänelle sanot, esimiehen tehtävä on puuttua tilanteeseen ja taattava sinulle työrauha.

Jos kyseessä on tosiaan hypomania, mikä on mahdollista, esimiehen tehtävä on ohjata henkilö työterveyden.

Kyseessä on varmaan vaan ihan luonne.

Vierailija
10/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulostaa tylyltä, mutta minä yksinkertaisesti ignooraisin tuollaisen aikavarkaan, jos asia ei puhumalla mene perille. Työkavereiden kanssa on hyvä tulla toimeen juu, mutta en minä siellä ensisijaisesti ole kavereita hankkimassa vaan tekemässä töitä. Kuulostaa myös oudon munattomalle esimiehelle, jos ei toistuvista valituksista huolimatta ota pälättäjää puhutteluun ja laita työskentelyolosuhteita kuntoon.

Vierailija
11/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Hemmetin raskasta kuunneltavaa

mies54v

Vierailija
12/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulostaa tylyltä, mutta minä yksinkertaisesti ignooraisin tuollaisen aikavarkaan, jos asia ei puhumalla mene perille. Työkavereiden kanssa on hyvä tulla toimeen juu, mutta en minä siellä ensisijaisesti ole kavereita hankkimassa vaan tekemässä töitä. Kuulostaa myös oudon munattomalle esimiehelle, jos ei toistuvista valituksista huolimatta ota pälättäjää puhutteluun ja laita työskentelyolosuhteita kuntoon.

Jos olet joskus ollut esimiehenä, niin nämä ovat aika hankalia juttuja.

Vierailija
13/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiimissä yksi samanlainen, jokapuhuu taukoamatta. Sanon aina välillä siitä, että nyt haluan keskittyä töihini, ja pyydän olemaan hiljaa. Ap, on ihan sen sun työkaverin oma ongelma jos hän loukkaantuu. Ja kumpi on sulle pahempi, että itse olet ihan hermoraunio etkä pysty keskittymään, vai että se toinen loukkaantuu sulle? Sano ihan asialliseen sävyyn, että et nyt voi kuunnella /jutella koska haluat keskittyä töihisi.

Ja tosiaan on varmaan ihan luonnekysymys. Tuo meidän pölöttäjä aina hiljenee joksikin aikaa kun siitä sanoo ja sitten se puheripuli taas jatkuu. Eli ei auta jos kerran sanoo, pitää aina sanoa kun ei enää itse jaksa kuunnella.

Vierailija
14/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet eri huoneessa, lakkaa vaan reagoimasta viesteihin, elleivät liity työasioihin. Kerrot vain sitten iloisesti, että keskityt töihin. Jos valittaa siitä, on sinulla konkreettinen valituksen aihe työkaveristasi pomolle.

Eli tee tilanteesta konkreettinen. Et vastaa viesteihin työajalla ja tauoilla voit olla ystävällinen. Jos muuttuu etäiseksi, todennäköisesti puhetulva hiipuu.

Tauoilla ihmisillä on oikeus puhua mistä haluavat. Olen ollut ahdistavassa tilanteessa, jossa olen kuullut työkaverin kritisoivan jopa sitä, että puhun jollekin toiselle muita kuin työasioita tauolla. Täysin sairasta.

Vierailija
15/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tiimissä yksi samanlainen, jokapuhuu taukoamatta. Sanon aina välillä siitä, että nyt haluan keskittyä töihini, ja pyydän olemaan hiljaa. Ap, on ihan sen sun työkaverin oma ongelma jos hän loukkaantuu. Ja kumpi on sulle pahempi, että itse olet ihan hermoraunio etkä pysty keskittymään, vai että se toinen loukkaantuu sulle? Sano ihan asialliseen sävyyn, että et nyt voi kuunnella /jutella koska haluat keskittyä töihisi.

Ja tosiaan on varmaan ihan luonnekysymys. Tuo meidän pölöttäjä aina hiljenee joksikin aikaa kun siitä sanoo ja sitten se puheripuli taas jatkuu. Eli ei auta jos kerran sanoo, pitää aina sanoa kun ei enää itse jaksa kuunnella.

Kuten kirjoitit, hiljeneminen kestää hetken kun sanoo siitä. Olen jopa kävellyt pois kun suu käy ja puhe vaan jatkuu loputtomasti, vaikka olen jo eri huoneessa.

Vierailija
16/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen esimies, tai siis esihenkilö, jolle kolme työntekijää valittaa neljännesrä, joka jatkuvalla puhumisellaan häiritsee muita. Olen ottanut tämän henkilön puhutteluun useita kertoja, olen kertonut että hänestä on valitettu, olen muistuttanut että vapaamuotoinen juttelu tapahtuu tauoilla, ei työtilassa. Aina joksikin aikaa tämä auttaa, ja parin kuukauden päästä on taas joku valittamassa. Siinä alkaa keinot olla vähissä kun keskustelut ei auta, kun ei se puhuminen kumminkaan laitonta ole. Olisikin kiva kuulla miten itse ratkaisisit ongelman?

Vierailija
17/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykistä henkilön viestit ja katso ne vaikka vaan pari kertaa päivässä.

Vierailija
18/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten kirjoitit, hiljeneminen kestää hetken kun sanoo siitä. Olen jopa kävellyt pois kun suu käy ja puhe vaan jatkuu loputtomasti, vaikka olen jo eri huoneessa.

Sama. Vaikka menen siis vessaan, niin puhe saattaa silti jatkua. Äärettömän rasittavaa, mutta ei aiinä muu taida auttaa kuin se että aina sanoo asiasta. Ei kellään ole oikeutta sabotoida toisten työpäivää vsikka miten tekisi mieli omia asioitaan selostaa.

Vierailija
19/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen esimies, tai siis esihenkilö, jolle kolme työntekijää valittaa neljännesrä, joka jatkuvalla puhumisellaan häiritsee muita. Olen ottanut tämän henkilön puhutteluun useita kertoja, olen kertonut että hänestä on valitettu, olen muistuttanut että vapaamuotoinen juttelu tapahtuu tauoilla, ei työtilassa. Aina joksikin aikaa tämä auttaa, ja parin kuukauden päästä on taas joku valittamassa. Siinä alkaa keinot olla vähissä kun keskustelut ei auta, kun ei se puhuminen kumminkaan laitonta ole. Olisikin kiva kuulla miten itse ratkaisisit ongelman?

Hanki niille muille "liikennevalot" ja niihin lappu "olen palaverissa" Toimii. Kuullin kerran pomolta jolla oli puliseva alainen. Kävi laittamassa punaisen valon kun halusi että pölinä taukoaa.

Vierailija
20/47 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ihan saatanan ärsyttävä ja raskas ihmistyyppi. Usein noilta puuttuu tilannetajua, sosiaaliset taidot ei ole sitä että puhuu koko ajan.

Jos länkyttää asioita jotka ei liity mitenkään töihin, luulisi ainakin esimiestä kiinnostavan että alaiselleen käytännössä maksetaan palkkaa siitä kun häiriköi työkaveriaan.