Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi- & lemmikkiperheen auto.

Vierailija
07.07.2015 |

Olisi ensimmäisen auton hankinta edessä. 

Olen rakastunut Chrysler'in Grand Voyager'iin tilojensa puolesta mutta olen kuullut niin paljon huonoa ko. auton hajoamisherkkyydestä että en uskalla sellaista ostaa. 

Perheessä kolme lasta, kaksi kissaa ja koira(tulevaisuudessa ehkä tulossa toinenkin) ja reissataan useampi kerta vuodessa 400km päähän kyläilemään. Lisäksi tarvitsen opiskelujen jälkeen työssäni autoa johon mahtuu tavaraa kohtuullisen vaivattomasti.

Hintaa ei saisi olla mahdottomasti. En tarkoita että etsin puoli-ilmaista romuläjää mutta yh-opiskelijalla rahavarat ovat mitä ovat ja sille ei voi mitään. Kuitenkaan en ala mitään ehdotonta hintarajaa laittamaan vaan säästän rahat kasaan sen mukaan mihin lopulta päädyn.

Eli nyt suositelkaa luotettavia autoja joista löytyy hyvät sisätilat.

Kiitän jo etukäteen. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo

Vierailija
2/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malli olisi ihan kiva myös.

Volvo v70(vanhemman mallinen) oli lasten isän kanssa perheessä(minulla ei ollut vielä korttia) mutta se oli liian pieni. Ahtamalla sai viikon reissuun tarvittavat tavarat mukaan mutta eläimiä ei ollut silloin. Tila-autoja nyt lähinnä mietin itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettisin itseäni yh-opiskelijana, niin en kyllä kummoista autoa saisi. Nyt minulla on 700 euron arvoinen lähelle 20 vuotta vanha auto. Yksi koira sinne sopisi ja pari kissaa sekä kolme lasta mutta ihan henkilöauto on.

Mutta jos perustelet paremmin, että kuinka sinulla on varaa ostaa edes keskitasoinen tila-auto, niin mietin tarkemmin.

Vierailija
4/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E39 bmw käy ainakin meille loistavasti. Koira, lapset ja tavarat sopii mainiosti kyytiin pidemmilläkin matkoilla ja minusta ajo-ominaisuudet ovat mainiot Volvoon verrattuna.

Vierailija
5/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei tuollaista ole olemassa?

Vierailija
6/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelut ovat loppusuoralla ja jonkun verran saan autoon vanhemmiltani avustusta. Lisäksi olen säästänyt rahaa syrjään muutaman tonnin ihan arjen valinnoilla.

Sanotaanko näin että olen budjetoinut autoon maksimissaan sellaiset 5000€. Mieluummin toki saisi jäädä auton hinta hiukan allekin niin jäisi säästöjä jäljellekin mutta mieluummin panostan siihen että auto on kerralla sellainen johon voi luottaa ettei leviä heti ensimmäisessä risteyksessä keskelle tietä JA on tiloiltaan sellainen että ei tarvitse kirota joka käänteessä sitä ettei tila riitä.

Vierailija
7/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mutta kannattaa unohtaa kaikki hienostelut merkkien suhteen ja keskittyä huoltokirjaan ja rehelliseen kauppiaaseen. Kahdet renkaat valmiina ja  juuri katsastettu jne.

Vierailija
8/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti pahemmin välitä merkeistä koska en ole mitenkään erityisen autoihminen. Auto on minulle tasan väline jolla pääsee paikasta A paikkaan B. Ulkonäkö ja merkki on toispuoleinen seikka. Nyt kuitenkin tarvitsisin niitä neuvoja siitä mitä autoja voisi yrittää metsästää joissa yhdistyisi ne tilat ja luotettavuus. Ja tosiaan jos hinta nyt menee yli tuosta 5000€ niin hyvästä syystä voin siihenkin taipua(joko säästän kasaan tai lainaan vanhemmiltani)

Eikö kukaan oikeasti osaa suositella mitään autoa?

Tavallisessa farmarissa ongelma tulee siinä että koiran autohäkki vie puolet tavaratilasta ja kissojen kantokopat melkein sen toisen puolikkaan. Muksut istuu vielä kaikki kolme joko turvaistuimissa tai korokkeilla. Perusfarmariin ei mahdu matkatavarat enää mukaan muuten kuin ahtamalla. 

Vierailija
9/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikea neuvoa mutta nyt vain pää kylmänä etsit. Selaa nettiautoa yms myyntisivuja. Ette te farmariinkaan mahdu silloin kun eläimet ja tavarat on mukana.

Vierailija
10/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs farkku+peräkärri jos ei meinaa tavarat mahtua? Suksipoksi? Opel omega on myös tosi tilava, muista ominaisuuksista voikin sitten olla montaa mieltä.

Vierailija
11/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se. Sen tiedän että siihen Chrysleriin mahduttaisiin kun nyhtäisi taaemmat istuimet irti ja varastoon mutta tosiaan olen kuullut että ovat laadullisesti näitä jotka ovat jatkuvasti rikki.

Vierailija
12/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skoda superb combi. Yksi lapsi istuu edessä, kissankopat takana olevien ruhtinaallisessa jalkatilassa, etupenkin jalkatilassa matkan aikana tarvittavia, samoin takana keskellä. Tavaratila puoliksi koirille ja puoliksi tavaroille. Tavaratilaan mahtuu heittämällä kaksosten isoimmat emmaljungat ja paljon muuta, eli kyllä sinne se koirakin menee, jos se ei oo bernhardilainen tai new foundlandin koira.

Vierailija
13/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:20"]

Sepä se. Sen tiedän että siihen Chrysleriin mahduttaisiin kun nyhtäisi taaemmat istuimet irti ja varastoon mutta tosiaan olen kuullut että ovat laadullisesti näitä jotka ovat jatkuvasti rikki.

[/quote]

Mikä siitä nyt koko ajan hajoaisi?

Vierailija
14/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Opel Zafira. Tykkään siitä, että se on korkea auto, eli näkyvyys on hyvä ja tavaratilaan on helppo lastata. Meillä on myös satunnainen tarve niille lisäpaikoille takana. Tämä on perheessämme jo toinen Zafira, ja hyvin ovat toimineet.

Vierailija
15/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:25"]Skoda superb combi. Yksi lapsi istuu edessä, kissankopat takana olevien ruhtinaallisessa jalkatilassa, etupenkin jalkatilassa matkan aikana tarvittavia, samoin takana keskellä. Tavaratila puoliksi koirille ja puoliksi tavaroille. Tavaratilaan mahtuu heittämällä kaksosten isoimmat emmaljungat ja paljon muuta, eli kyllä sinne se koirakin menee, jos se ei oo bernhardilainen tai new foundlandin koira.
[/quote]

Mutta hinta on varmaan liikaa, 2010 vuosimallit on nyt jotain 100 000km ajettuja tai vanhoja takseja, ja maksaa vielä noin 20 000e. Kannaattaa siis jatkaa säästämistä. Myös auton kulutus on yh:n tuloilla aika merkittävä tekijä.

Vierailija
16/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen farkkuun ei ainakaan jokunen vuosi sitten mahtunut kolmea turvaistuinta vierekkäin ja meillkein oli pakko hommata tila-auto. Se chrysler vie polttoainetta aika paljon eli ei ole halpa ajaa. Fordin tila-autot eli s-max ja galaxy on peruspelejä, joihin mahtuu aika paljon ja sitten volkkarin se malli, jonka saa pakettiautona tai sitten tila-autona (ei transporter vaan pienempi). Relluilla on sellainen maine, että niitä on hyviä ja huonoja eli uudesta ei voi titeää mitä tulee, mutta vanha voi olla ok, mutta katso huoltokirja tarkkaan ja se, että sitä on täytetty. 

Ylipäänsä kaksi koiran häkkiä ja kaksi kissan boksia on aika hyvä tavaratilan täyte ja jos sinne vielä pitää saada lasten kamat ja rattaat (?) nin ei ne hyvin mahdu mihinkään paitsi jos laitat kamat alle ja häkit sitten päälle ja hommaat kunnollisen turvaverkon tavaratilan ja matkustamon väliin. Monissa käytetyissä on kyllä valmiina, koska noita aika paljon käytetään koiraperheissä. Ainakin silloin, kun itse etsittiin oli näin.

Vierailija
17/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:38"]Tavalliseen farkkuun ei ainakaan jokunen vuosi sitten mahtunut kolmea turvaistuinta vierekkäin ja meillkein oli pakko hommata tila-auto. Se chrysler vie polttoainetta aika paljon eli ei ole halpa ajaa. Fordin tila-autot eli s-max ja galaxy on peruspelejä, joihin mahtuu aika paljon ja sitten volkkarin se malli, jonka saa pakettiautona tai sitten tila-autona (ei transporter vaan pienempi). Relluilla on sellainen maine, että niitä on hyviä ja huonoja eli uudesta ei voi titeää mitä tulee, mutta vanha voi olla ok, mutta katso huoltokirja tarkkaan ja se, että sitä on täytetty. 

Ylipäänsä kaksi koiran häkkiä ja kaksi kissan boksia on aika hyvä tavaratilan täyte ja jos sinne vielä pitää saada lasten kamat ja rattaat (?) nin ei ne hyvin mahdu mihinkään paitsi jos laitat kamat alle ja häkit sitten päälle ja hommaat kunnollisen turvaverkon tavaratilan ja matkustamon väliin. Monissa käytetyissä on kyllä valmiina, koska noita aika paljon käytetään koiraperheissä. Ainakin silloin, kun itse etsittiin oli näin.
[/quote]

Caddy ?

Vierailija
18/18 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citroen Berlingo, Peugeot Partner. , Fiat Doblo....kaikki kuutiomalliset autot. Hirveesti tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme