Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen hulluksi lomalla lasten kanssa!

Vierailija
07.07.2015 |

Minulla on 2 lasta: 2v ja 4v. Jatkuvaa huutoa, tappelemista, sotkemista ja juoksemista. Enää 3vkoa lomaa jäljellä, huoh!! En halunnut tällaista elämää:(
Muilla samoja fiiliksiä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne normaalistikin tuollaisia vai mikä on nyt vikana? 

Vierailija
2/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta jaksaa vielä tuollaiset 16 vuotta. Loppua kohti pahenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämän takia en hankkinut lapsia. Tsemppiä ap

Vierailija
4/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta syystä mä pakkaan lapset lerille viikoksi, ei mulle ole mitään lomaa se että olen niiden kanssa ktona ja väsään lämpimän ruoan 2krt/pvä. Osa lomasta perhelomaa ja osa omasta akuisten lomaa. 

Vierailija
5/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Lapset jo toki isompia mutta en kyllä tuollaista aikaa muista. Sen muistan että lasten olleessa sinun lasten ikäisiä teimme viikon vene/telttareissun ja oli hauskaa. Viikko ilman mukavuuksia saaressa ja lapset viihtyivät.  Onko teillä liian vähän ulkoilua ja tekemistä? Vai yleensä homma hukassa jos on huutoa koko ajan? 

Ja meillä lapset ovat yleensä olleet koko kesän pois hoidosta eli ei voi siitä syyyttää että en olis heidän kanssa aikaa viettänyt.

Vierailija
6/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene niiden kanssa jonnekin! Lintsille, eläintarhaan, eväsretkelle puistoon, rakentakaa maja, jne. Tiedän, että tämä ilma ei ole ihanin, mutta nyt lomaillaan! Älä sinäkään laittele kyökissä ruokaa vaan rentoudu ja osta kerrankin valmista.

Vierailija
7/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:14"]No ei ole. Lapset jo toki isompia mutta en kyllä tuollaista aikaa muista. Sen muistan että lasten olleessa sinun lasten ikäisiä teimme viikon vene/telttareissun ja oli hauskaa. Viikko ilman mukavuuksia saaressa ja lapset viihtyivät.  Onko teillä liian vähän ulkoilua ja tekemistä? Vai yleensä homma hukassa jos on huutoa koko ajan? 

Ja meillä lapset ovat yleensä olleet koko kesän pois hoidosta eli ei voi siitä syyyttää että en olis heidän kanssa aikaa viettänyt.
[/quote]
Oliskohan sulla ollut vähän helpommat lapset?

Vierailija
8/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vietetty tuon ikäisten kanssa kerran kaupunkikesä kerrostalossa miehen ollessa töissä, ja ajattelin kanssa etukäteen tulevani hulluksi. Sitten päätin, että sää kuin sää, niin me lähdetään aamupalan jälkeen ulos ja ollaan iltaan asti. Pakkasin ruokia mukaan tai haettiin kaupasta, ja sinä kesänä tuli muuten nakit ja eineslihapullat tutuiksi. (Uskon, että lapseni kuitenkin selviävät traumasta.:)) Aidatussa puistossa itsekin sain välillä löhöiltyä viltillä ja luettua lehtiä&kirjoja. Eikä tullut tappelua, kun oli touhua. Välillä käytiin uimarannalla ja välillä sisäleikkipuistoissa, jos sää oli ihan kamala.

Vierailija
9/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen vastaa kasille: voi olla että on olemassa helpompia lapsia, mutta sitten on olemassa myös jämäkämpää kasvatusta. Suurin osa kasvatusongelmista on vanhempien kykenemättömyyttä toimia johdomukaisesti ja jämäkästi. 

Vierailija
10/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:24"]Me ollaan vietetty tuon ikäisten kanssa kerran kaupunkikesä kerrostalossa miehen ollessa töissä, ja ajattelin kanssa etukäteen tulevani hulluksi. Sitten päätin, että sää kuin sää, niin me lähdetään aamupalan jälkeen ulos ja ollaan iltaan asti. Pakkasin ruokia mukaan tai haettiin kaupasta, ja sinä kesänä tuli muuten nakit ja eineslihapullat tutuiksi. (Uskon, että lapseni kuitenkin selviävät traumasta.:)) Aidatussa puistossa itsekin sain välillä löhöiltyä viltillä ja luettua lehtiä&kirjoja. Eikä tullut tappelua, kun oli touhua. Välillä käytiin uimarannalla ja välillä sisäleikkipuistoissa, jos sää oli ihan kamala.
[/quote]
Miten voit antaa kaksivuotiaan touhuta yksinään ja itse löhöillä auringossa?

Vierailija
11/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni eivät tappele, mutta silti kaipaan töihin. Olisi pitänyt älytä lopettaa lastenteko yhteen, kun minusta ei ole täysaikaiseksi äidiksi.

Vierailija
12/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Meneehän tuossa omaakin elämää hukkaan. Onko lapsilla isää vai yksinkö molemmat hoidat? Meillä on samanikäiset lapset mutta kivaahan tämä on. Rennompaa kuin arjessa missä päiväkoti ja työt sanelee aamuherätykset ja kaikki. Lapset nauttii kun saavat olla lomalla.

Vierailija
13/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:26"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:24"]Me ollaan vietetty tuon ikäisten kanssa kerran kaupunkikesä kerrostalossa miehen ollessa töissä, ja ajattelin kanssa etukäteen tulevani hulluksi. Sitten päätin, että sää kuin sää, niin me lähdetään aamupalan jälkeen ulos ja ollaan iltaan asti. Pakkasin ruokia mukaan tai haettiin kaupasta, ja sinä kesänä tuli muuten nakit ja eineslihapullat tutuiksi. (Uskon, että lapseni kuitenkin selviävät traumasta.:)) Aidatussa puistossa itsekin sain välillä löhöiltyä viltillä ja luettua lehtiä&kirjoja. Eikä tullut tappelua, kun oli touhua. Välillä käytiin uimarannalla ja välillä sisäleikkipuistoissa, jos sää oli ihan kamala. [/quote] Miten voit antaa kaksivuotiaan touhuta yksinään ja itse löhöillä auringossa?

[/quote]

Ihan helposti pystyin. Ei hän minua hiekkalaatikolla tai pienten kiipeilytelineessä tarvinnut. Keinuessa tietysti tarvitsi apua.

Vierailija
14/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:25"]Kutonen vastaa kasille: voi olla että on olemassa helpompia lapsia, mutta sitten on olemassa myös jämäkämpää kasvatusta. Suurin osa kasvatusongelmista on vanhempien kykenemättömyyttä toimia johdomukaisesti ja jämäkästi. 
[/quote]

Näin minäkin ajattelin kahden lapsen äitinä. Kolmannen kanssa olen ymmärtänyt, että lapsissa todellakin ON eroja. Huoh. Siinä missä iisimmän kanssa johdonmukaisen kasvatuksen tuloksista pääsee nauttimaan jo hyvin varhain, haastavampi on vasta päässyt vauhtiin rajojen kokeilussa...

Tsemppiä ap! Tiedän tunteen. Itse olen jo voiton puolella tälle kesälle ja oikeasti mukaviakin päiviä on ollut. Auttaisiko lleikkipuistot, valmisruoka, muiden äitien kanssa treffailu, iltaisin omaa aikaa jne?

Vierailija
15/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yksi lapsi ja mies muuttamassa pois eli rauhallista on mun elämä :)

Vierailija
16/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:24"]Me ollaan vietetty tuon ikäisten kanssa kerran kaupunkikesä kerrostalossa miehen ollessa töissä, ja ajattelin kanssa etukäteen tulevani hulluksi. Sitten päätin, että sää kuin sää, niin me lähdetään aamupalan jälkeen ulos ja ollaan iltaan asti. Pakkasin ruokia mukaan tai haettiin kaupasta, ja sinä kesänä tuli muuten nakit ja eineslihapullat tutuiksi. (Uskon, että lapseni kuitenkin selviävät traumasta.:)) Aidatussa puistossa itsekin sain välillä löhöiltyä viltillä ja luettua lehtiä&kirjoja. Eikä tullut tappelua, kun oli touhua. Välillä käytiin uimarannalla ja välillä sisäleikkipuistoissa, jos sää oli ihan kamala.
[/quote]

Tämä on se salaisuus! Ja normaalisti hoidossa ja erillään olevat sisarukset tarvitsevat joskus aikaa totutella leikkimään toistensa kanssa.

Vierailija
17/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa on eroja!

Meillä on 4 lasta. Kahden keskimmäisen kanssa ei tule mitään ongelmia vaikka leikkivät keskenään koko päivän. Leikit sujuvat ja osaavat sopia ja tehdä kompromisseja. Vanhin ja nuorina taas ovat todella temperamenttisia ja levottomia tapauksia. Niiden kanssa isää tai äitiä tarvitaan usein riitoja selvittämään ja pelisääntöjä kertaamaan.

Vierailija
18/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäiset lapset ja minusta tämä elämä on aivan ihanaa! Onhan myös raskasta, joka aamu pitää tsempata itsensä järjestelemään päivää ja kivaa tekemistä lapsille. Eli lähdetäänkö puistoon, kirjastoon, rannalle, kaupungille, kaverin luo, metsäretkelle jne. Ja sitten jatkuvasti myös miettiä kivoja kotihommia, askarteluja, leipomisia, maalaamista ja muita projekteja.

Mutta sitten kun sitä jaksaa inspiroida itsensä myös tekemään ja nauttimaan näistä asioista, niin tämähän on ihan parasta!

Vierailija
19/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs panit.

Vierailija
20/29 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vähän niin helpottaa. Mun omat 8 ja 6. Oikein kivaa on.