Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin Jorvisa rakenneultrassa, kätilö

Vierailija
07.07.2015 |

ei keronit yhtään motään mistään, ultrasi 20min ja tokaisi,että kaikki on hyvin. Olisi ollut kiva tietää mitä siellä edes katsotiinn jne, mikä kaikki on hyvin? Olin niin jännässä ja hiljaisuuden jatkuessa pelkäsin että on jotain vikaa kun se ei mitään puhu. Mukaan sain pari todella, todella, huonolaatuista,epäselvää kuvaa. Vauva kuulema oli huonossa sennossa. Oliko ultraaja kokematon, loman tarpeessa vai mikä mätti. Harmittaa, se mun nyt oli vika tilaisuus ennen synnytystä nähdä vauva. Pitäskö mennä yksityiselle vielä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:05"]AP, kuten joku jo totesikin, laita palautetta HUS:iin, mutta varaa myös aika yksityiselle niiden kuvien saamiseksi. En nimittäin usko, että sinulle tehdään uutta ultraa enää, korkeintaan käydään läpi rekisteritiedot - sinnehän ultraajan ollut pakko laittaa vähän yksityiskohtaisempia tietoja tapahtumasta.  Yksityisellä puolella tehty ultrahan on KELA-korvauskelpoinen tietyille raskausviikoille saakka, en nyt muista oliko se vko 22 vai 24, joten jos olet nopea, etkä halua juuri tietylle lääkärille, saat vielä korvauksetkin tuosta. 
[/quote]

Ei ole tietoa, onko ylimääräisestä ultraamisesta vauvalle jotain haittaa; tuskin - mutta pelkän kuvan takia, ilman mitään sairausepäilyä, siihen tuskin kannattaa kuitenkaan lähteä.
[/quote]

No ei ole haittaa. Jotkut käy yli kymmenessä ultrassa raskausaikana, esim. aiemman kohtukuoleman takia. Ja toiseksi, ei nyt ollut kyse pelkästä kuvasta vaan siitä, ettei ap saanut kaikkea tietoa mitä olisi voinut saada.
[/quote]

Joo. Silloin on indikaatio käydä. Itselläni on ultrattu +20 kertaa kahdessa raskaudessa ja olen myös syönyt paljon lääkkeitä raskauden jatkamiseksi. Se ei silti tarkoit että ultraaminen ilman lääketieteellistä syytä olisi järkevää, koska se on lääketieteellinen toimenpide. Joiltain poistetaan umpisuoli vaikkei se olisi tulehtunutkaan; se ei tarkoita sitä että ksikilta kannattaisi se poistaa huvin tai varmuuden vuoksi.

Vierailija
42/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:05"]AP, kuten joku jo totesikin, laita palautetta HUS:iin, mutta varaa myös aika yksityiselle niiden kuvien saamiseksi. En nimittäin usko, että sinulle tehdään uutta ultraa enää, korkeintaan käydään läpi rekisteritiedot - sinnehän ultraajan ollut pakko laittaa vähän yksityiskohtaisempia tietoja tapahtumasta.  Yksityisellä puolella tehty ultrahan on KELA-korvauskelpoinen tietyille raskausviikoille saakka, en nyt muista oliko se vko 22 vai 24, joten jos olet nopea, etkä halua juuri tietylle lääkärille, saat vielä korvauksetkin tuosta.  [/quote] Ei ole tietoa, onko ylimääräisestä ultraamisesta vauvalle jotain haittaa; tuskin - mutta pelkän kuvan takia, ilman mitään sairausepäilyä, siihen tuskin kannattaa kuitenkaan lähteä. [/quote] No ei ole haittaa. Jotkut käy yli kymmenessä ultrassa raskausaikana, esim. aiemman kohtukuoleman takia. Ja toiseksi, ei nyt ollut kyse pelkästä kuvasta vaan siitä, ettei ap saanut kaikkea tietoa mitä olisi voinut saada. [/quote] Joo. Silloin on indikaatio käydä. Itselläni on ultrattu +20 kertaa kahdessa raskaudessa ja olen myös syönyt paljon lääkkeitä raskauden jatkamiseksi. Se ei silti tarkoit että ultraaminen ilman lääketieteellistä syytä olisi järkevää, koska se on lääketieteellinen toimenpide. Joiltain poistetaan umpisuoli vaikkei se olisi tulehtunutkaan; se ei tarkoita sitä että ksikilta kannattaisi se poistaa huvin tai varmuuden vuoksi.

[/quote]

miks kävit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:05"]AP, kuten joku jo totesikin, laita palautetta HUS:iin, mutta varaa myös aika yksityiselle niiden kuvien saamiseksi. En nimittäin usko, että sinulle tehdään uutta ultraa enää, korkeintaan käydään läpi rekisteritiedot - sinnehän ultraajan ollut pakko laittaa vähän yksityiskohtaisempia tietoja tapahtumasta.  Yksityisellä puolella tehty ultrahan on KELA-korvauskelpoinen tietyille raskausviikoille saakka, en nyt muista oliko se vko 22 vai 24, joten jos olet nopea, etkä halua juuri tietylle lääkärille, saat vielä korvauksetkin tuosta. 
[/quote]

Ei ole tietoa, onko ylimääräisestä ultraamisesta vauvalle jotain haittaa; tuskin - mutta pelkän kuvan takia, ilman mitään sairausepäilyä, siihen tuskin kannattaa kuitenkaan lähteä.
[/quote]

No ei ole haittaa. Jotkut käy yli kymmenessä ultrassa raskausaikana, esim. aiemman kohtukuoleman takia. Ja toiseksi, ei nyt ollut kyse pelkästä kuvasta vaan siitä, ettei ap saanut kaikkea tietoa mitä olisi voinut saada.
[/quote]

Joo. Silloin on indikaatio käydä. Itselläni on ultrattu +20 kertaa kahdessa raskaudessa ja olen myös syönyt paljon lääkkeitä raskauden jatkamiseksi. Se ei silti tarkoit että ultraaminen ilman lääketieteellistä syytä olisi järkevää, koska se on lääketieteellinen toimenpide. Joiltain poistetaan umpisuoli vaikkei se olisi tulehtunutkaan; se ei tarkoita sitä että ksikilta kannattaisi se poistaa huvin tai varmuuden vuoksi.
[/quote]

Ultra ja leikkaus, jepjep, täysin verrattavissa.

Vierailija
44/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:05"]AP, kuten joku jo totesikin, laita palautetta HUS:iin, mutta varaa myös aika yksityiselle niiden kuvien saamiseksi. En nimittäin usko, että sinulle tehdään uutta ultraa enää, korkeintaan käydään läpi rekisteritiedot - sinnehän ultraajan ollut pakko laittaa vähän yksityiskohtaisempia tietoja tapahtumasta.  Yksityisellä puolella tehty ultrahan on KELA-korvauskelpoinen tietyille raskausviikoille saakka, en nyt muista oliko se vko 22 vai 24, joten jos olet nopea, etkä halua juuri tietylle lääkärille, saat vielä korvauksetkin tuosta.  [/quote] Ei ole tietoa, onko ylimääräisestä ultraamisesta vauvalle jotain haittaa; tuskin - mutta pelkän kuvan takia, ilman mitään sairausepäilyä, siihen tuskin kannattaa kuitenkaan lähteä. [/quote] No ei ole haittaa. Jotkut käy yli kymmenessä ultrassa raskausaikana, esim. aiemman kohtukuoleman takia. Ja toiseksi, ei nyt ollut kyse pelkästä kuvasta vaan siitä, ettei ap saanut kaikkea tietoa mitä olisi voinut saada. [/quote] Joo. Silloin on indikaatio käydä. Itselläni on ultrattu +20 kertaa kahdessa raskaudessa ja olen myös syönyt paljon lääkkeitä raskauden jatkamiseksi. Se ei silti tarkoit että ultraaminen ilman lääketieteellistä syytä olisi järkevää, koska se on lääketieteellinen toimenpide. Joiltain poistetaan umpisuoli vaikkei se olisi tulehtunutkaan; se ei tarkoita sitä että ksikilta kannattaisi se poistaa huvin tai varmuuden vuoksi.

[/quote]

miks kävit?
[/quote]

No en ainakaan valokuvien vuoksi, enkä yksityisellä.

Vierailija
45/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:51"]Huoh huoh tuota trollaajaa.
[/quote]
Miksei sille tule jo banneja? Kovin aktiivinen tuntuu olevan av-palstalla.

Vierailija
46/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin ultraaja on selittänyt molemmissa raskauksissa yksityiskohtaisesti mitä näkyy, sisäelimet, luut, verenkierrosta, monta sormea löytyy ja missä kohdassa istukka on. Ja toisteli aina että näissä kaikki kunnossa ja että vauvan koko oli oikea.Tämä naistenklinikalla. On ollut huono ultraaja sulla ap, tee valitus ja mene yksityiselle. Näin minä tekisin. Hirveitä ihmisiä täällä vastaamassa, näyttää monelle olevan outo ajatus että joku haluaa tietää asioita omasta lapsestaan.

Vierailija
47/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jo np-ultrassakin ultraaja katsoi ja kertoi monista muistakin asioista, eri mitoista, virtauksista, mitä sisäelimiä oli missäkin jne.

Todellakin odotan, että näitä asioita tarkastellaan myös rakenneultrassa ja että niistä kerrotaan!! Sehän on kai vähän sen homman nimi?

Vierailija
48/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kätilö rakenneultrassa sanoi että hän nyt selittää tässä sen takia näitä kun yksi odottaja kysyi ultran lopussa että "No mitä sä nyt muka katoit siitä?!"

Eikä me ymmärretty näkemästämme mitään vaikka selittikin.
Pääasiahan on että lapsi on terve. Kätilö on varmasti tehnyt työnsä hyvin ja katsonut kaiken tarvittavan.

Vierailija
49/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:09"]

Kun se ei ole mikään valokuvastudio. Jos vauvalla kaikki ok niin ultra on täyttänyt tarkoituksensa. Tietysti kaikki muu on plussaa, mutta noin se nyt vaan on.

[/quote]

Piti laittaa alas peukku. 

Vierailija
50/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 08:54"]

Oon kyllä kans ihan ap:n puolella tässä. Kyllä röntgenkuvistakin lääkäri näyttää missä on mitä ja mikä on tai ei ole kunnossa, olisi reilua että ultrassa samalla tavalla näytetään MIKÄ on ok, että äiti, jonka vatsassa se lapsi vielä on, tietää sen tilasta! Ei siihen tarvita mitään viihdyttäjää tai "sirkushuveja", ihan voi samalla kun ultraa niin kertoa mitä ultraaja edes tutkii.

[/quote]

En ole kyllä ainuttakaan röntgenkuvaa itsestäni nähnyt, saatikka että lääkäri olisi minun kanssani niitä läpikäynyt! 

Vierailija
51/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kätilö sanoi heti alussa, että tekee ensin ultran ja kertoo sitten. Eli ultrasi ensin hiljaisuudessa ja näytti sen jälkeen kaikki löydökset. Mulle tuli taas turvallinen olo siitä, että teki tutkimuksen rauhassa eikä hölöttänyt. Näin siis molemmissa rakanneultrissa.

Vierailija
52/52 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse olla aktiivinen ja kysellä asioista, joita mielessä on. Ja oman asenteen kannattaa olla sellainen, että et yritä leikkiä asiantuntijaa vaan annat sen työntekijän olla asiantuntija. Eipä oo itselle ainakaan kertaakaan tullut vastaan ultraajaa, joka ei keskustelisi mun kanssa asioista. Kannattaa tarkastella omaa käytöstään, jos huomaa että usein hoitohenkilökunta ei ota kontaktia.

Ihan sama lääkäreiden kanssa, ihmiset usein valittavat lääkärin jälkeen että asioihin ei perehdytty kunnolla tai asiakas ei ymmärtänyt mitä lääkäri tarkoitti. Tiedättekö mitä, niiltä lääkäreiltä saa kysyä jos ei ymmärrä. Niin oon itsekin monet kerrat tehnyt eikä kertaakaan ole lääkäri ollut epäkohtelias vaan selittänyt asian uudestaan. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon siihen miten muut ihmiset sua kohtelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä