Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen katkeroitunut vanhempiini, koska hyysäävät ja enabloivat mt- ja päihdeongelmaista sisarusta

Vierailija
20.02.2022 |

Maksavat tälle asunnon, laskut, koko elämisen, ostavat kaiken mitä hän keksii pyytää. Rahat menee viinaan, tupakkaan, ja epäilemättä myös huumeisiin. saa lisäksi vielä yhteiskunnan tukia, enkä ymmärrä miten se kaikki raha voi mennä kun ei edes joudu maksamaan mitään elämisestään. Vanhemmat antavat ihan kaiken anteeksi ja katsoo kaikkea läpi sormien koska "on sairas". Minä jos lainaan vaikka 20e rahaa, niin minulle huudetaan naama punaisena että kyllä sinun aikuisen ihmisen pitäisi pärjätä. Eli purkavat turhautumisensa minuun, koska sairaaseen sisarukseen ei voi. Olen tässä vaiheessa lopullisen kyllästynyt koko perheeseeni, kun sama meininki jatkuu vuodesta toiseen, ja menee aina vaan huonompaan ja hullumpaan suuntaan. Sitten vanhemmat ihmettelee miksen ikinä tule käymään ja olenpas ikävä lapsi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sinähän olet ikävä, katkera ja kateellinen.

Miksi lainaat heiltä 20€? Meneekö sun rahat viinaan ja huumeisiin?

Vierailija
2/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sano tuota samaa heille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sano tuota samaa heille?

Koska siitä ei seuraa mitään muuta, kuin raivoa ja huutoa jos jollakin tapaa kritisoin vanhempieni tekemisiä.

Vierailija
4/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enabloi.

Sille on ihan suomenkielinenkin sana.

Vierailija
5/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat luulevat olevansa jotain suuriakin auttavia enkeleitä. Todellisuudessa kaikki ongelmat ovat heidän syytään.

Vierailija
6/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Enabloivat”

Ei ihme, että suosivat sisarustasi. Kuulostat ärsyttävältä tyypiltä.

Vierailija
7/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä heidän pitäisi mielestäsi tehdä, antaa sisaresi joutua kadulle? Tekisitkö itse niin omalle lapsellesi?

Vierailija
8/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää jonkinlaista kirjaa jos tiedät vanhempien tekevän tulonsiirtoja sisaruksellesi. Voit väittää niitä sitten ennakkoperinnöksi.

Vierailija
9/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sitä omaa elämääsi. Jossain vaiheessa he varmaan alkaa tajuta tai sisar kuolee. Mieti niin että sinulla menee oikeasti kuitenkin paremmin, kun et tarvitse huumeita etkä vanhempien avustusta aikuisena.

Vierailija
10/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä heidän pitäisi mielestäsi tehdä, antaa sisaresi joutua kadulle? Tekisitkö itse niin omalle lapsellesi?

Itse olen kyllä sitä mieltä, että jatkuva rahan antaminen ja kaiken maksaminen aiheuttaa sen, ettei ihmisen edes tarvitse yrittää kunnostautua. Passivoi.

Vierailija
11/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän, että vanhemmat huolehtivat sairastuneesta lapsestaan. Kuka muukaan häntä auttaisi, ei ainakaan sisarukset.

Vierailija
12/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä sitä omaa elämääsi. Jossain vaiheessa he varmaan alkaa tajuta tai sisar kuolee. Mieti niin että sinulla menee oikeasti kuitenkin paremmin, kun et tarvitse huumeita etkä vanhempien avustusta aikuisena.

En ole kateellinen rahasta, vaan lähinnä raivostuttaa eriarvoinen kohtelu. Minulle huudetaan naama punaisena kaikesta, enkä saa mitään. Olen vanhemmille pelkkä henkinen nyrkkeilysäkki ja stressinpurkulelu.

Vierailija
13/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän, että vanhemmat huolehtivat sairastuneesta lapsestaan. Kuka muukaan häntä auttaisi, ei ainakaan sisarukset.

Eiköhän se ole ihan loogistakin, että lapsen auttaminen on vanhempien tehtävä, eikä sisarusten. Minä en ole syypää sisaruksieni olemassaoloon tai heidän ongelmiin, enkä ole perhettäni valinnut. En koe olevani millään tapaa vastuussa sisaruksistani tai lapsuudenperheestä muutenkaan.

Vierailija
14/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanon, että elä omaa elämääsi ja ole mahdollisimman vähän tekemisissä tuollaisten kanssa. Vanhempiasi et voi muuttaa. Aika monet vanhemmat tekevät tuon virheen, että kuvittelevat auttavansa, vaikka tekevät juuri niin kuin ei suositella eli käytännössä mahdollistavat päihdeongelmaa.

Vierailija
15/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Olet säästynyt juoppous- huumegeeniltä. Älä ole kateellinen vaan onnellinen siitä, ettei sulla ole mitään haluja alkoholisoitua. Ohan se vanhemmista se geeni siirtynyt. Jatka elämääsi ainakin tietäen, ettei sulla oo sitä paskageeniä ja häivytä tota kateusgeeniä pois, se pilaa sun elämän.

Vierailija
16/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä sitä mieltä, että jatkuva rahan antaminen ja kaiken maksaminen aiheuttaa sen, ettei ihmisen edes tarvitse yrittää kunnostautua. Passivoi.

Samaa mieltä.Itsehän en tuollaista lastani auttaisi varsinkin jos huumeet ovat mukana.Tietävätkö vanhempasi niistä?Mielenterveysongelmat eivät parane jos niitä vetää.Olen myös lapsilleni sanonut että jos niihin sekoot en pysty auttamaan.

Vierailija
17/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan loogistakin, että lapsen auttaminen on vanhempien tehtävä, eikä sisarusten. Minä en ole syypää sisaruksieni olemassaoloon tai heidän ongelmiin, enkä ole perhettäni valinnut. En koe olevani millään tapaa vastuussa sisaruksistani tai lapsuudenperheestä muutenkaan.

Sisarushan täällä juuri valittaa, että vanhemmat auttaa. Olisi vaan kiitollinen, että on itse terve eikä se mielenterveyspotilas, eikä kukaan häneltä pyydä apua.

Vierailija
18/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen rahasta, vaan lähinnä raivostuttaa eriarvoinen kohtelu. Minulle huudetaan naama punaisena kaikesta, enkä saa mitään. Olen vanhemmille pelkkä henkinen nyrkkeilysäkki ja stressinpurkulelu.

Lopeta vanhempasi tapaaminen.. Anna heidän ottaa yhteyttä sinuun ensin ja jos alkavat vaa haukkua nii sano että seuraavan kerran kun ottavat yhteyttä et kuuntele haukkumista... Ei toi mee ku pahempaan suuntaan.... 

Vierailija
19/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Samaa sanon, että elä omaa elämääsi ja ole mahdollisimman vähän tekemisissä tuollaisten kanssa. Vanhempiasi et voi muuttaa. Aika monet vanhemmat tekevät tuon virheen, että kuvittelevat auttavansa, vaikka tekevät juuri niin kuin ei suositella eli käytännössä mahdollistavat päihdeongelmaa.

Meillä ihan sama tilanne ja noin olen toiminut.

Vierailija
20/21 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ain lla on syy olla katkera. Nosta asia esille. Sanot suoraan vangemmllesi mitä ajattelet. Sen jälkeen ota etäisyyttä.

Itselläni on kolme lasta. En voisi kuvitellakaan, että kohtelisin heitä eri tavoin ja suosisin taloudellisesti eriarvoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi