Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka herkästi omikron tarttuu? Ystävä aivasti autossa ja keittiön pöydän ääressä seurassani

Vierailija
20.02.2022 |

Ystäväni altistui koronalle maanantaina. Olen tavannut ystävääni tiistaina, keskiviikkona ja torstaina. Torstaina olimme autossa ilman maskeja ja hän aivasti siellä. Lisäksi hän aivasti keittiön pöydän ääressä niin, että räkäpisarat lensivät osittain naamaani sekä myös jälkiruokaani. Illalla hänellä nousi kuume (37.7C) kun olin jo itse kotona. Seuraavana aamuna eli perjantaina hän sai positiivisen koronatestituloksen kotona. Kuinkahan todennäköinen tartunta on?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä seurustelisi sellaisen ihmisen kanssa, joka aivastelee naamalle ja ruokiin.

Vierailija
22/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa arkkua katselemaan ja viimeinen tahto kirjoittaa paperille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timppa anto ennusteen rokotetuilla. Nimenomaan siis tällä uudella tekniikalla mrna kokeellinen. 3 vuotta max elinaikaa. Vammoja ei voi hoitaa koska se muuttuu geeneissä sen rokotteella.

Vierailija
24/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kaverit paremmin, jos toinen aivastaa suoraan päin naamaa ja jälkiruokaa. Hyi yök yrjö.

Mun 9 vuotiaallakin on paremmat käytöstavat.

Vierailija
25/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omikron kuulemma juurikin tarttuu noin helposti. että olisit säkin jo taudissa, jos olisi napannut kiinni.

Vierailija
26/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näit kaveria noin monena päivänä vaikka tiesit sen altistuneen?

Vierailija
27/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet nyt itse altistunut. älä tapaa ihmisiä

Jos ei ole oireita, eletään ihan normaalia elämää. Esim minä menen töihin vaikka asun koronapositiivisen kanssa

T. Hoitaja

Vierailija
28/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireisena tarttuu todella helposti ja jos aivastelu on johtunut koronasta, niin todennäköisesti sairastut, jos ei ole rokotteita. Vaikka olisi rokotteet, niin todennäköisyys sairastua on 50 %.

Jos taas kaverisi on ollut oireeton, tartuntariski on vähäisempi. Meillä on ollut useita altistumisia, jossa oireeeton henkilö on saanut oireita seuraavana päivänä. Emme ole saaneet tartuntaa, vaikka karanteenissa ollaan oltukin.

Vierailija
29/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko teillä on mennyt altistumisesta oireisiin? Ap

Vierailija
30/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3pv.

Vierailija
31/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistuit, mutta noin 20% ihmisiin ei korona tartu, joten voi olla ettei sinuun tartu kyseinen virus.

Vierailija
32/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa oli kokeessa tartutettu vapaaehtoisiin koronavirusta ja ensimmäiset oireet olivat ilmestyneet heille 42 tunnissa.

Vierailija
33/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 sekunnissa ellei ilmanvaihto ole kunnossa.

Vierailija
34/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3pv.

Nyt on mennyt tasan 3vrk altistumisesta eli kohta pitäisi oireiden alkaa jos tartunnan olen saanut. Ap

Vierailija
35/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika mikä hysteerikko ja täysi idiootti tämä aloittaja. Montako geeni-injektioita otettu jo kun olet niin saatanan sekaisin? Nyt se pää pois sieltä perseestä!

Olen niin saatanan sekaisin, että olen ottanut yhteensä 0 koronarokotetta ;) ap

No sit olet turvassa.... Pysyny luontainen vastustuskyky normaalina... Eli jos saat tartunnan ni se on todennäköisesti lievä flunssa...

Vierailija
36/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että räkäpisarat oikein jälkiruokaankin 🤣

Olet oikein vitsiniekka,,kun tälläisiä satuja kirjoittelet.

Vierailija
37/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunin ruokalassa yksi aivasti toisen päälle. Miltei välittömästi se jonka päälle aivastettiin kaatui maahan. Oli kuollut. Jälkeenpäin selvisi että aivastajalla on omicron. Nyt ollaan kaikki teho-osastolla koomassa.

Vierailija
38/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että räkäpisarat oikein jälkiruokaankin 🤣

Olet oikein vitsiniekka,,kun tälläisiä satuja kirjoittelet.

No ystävä istui minua vastapäätä ja tunsin kasvoissani pari isompaa räkäpisaraa kun hän aivasti. Suurinpiirtein kasvojeni alapuolella oli jäätelöannokseni. Oireita yhä odottelen. Tosin pe, la ja tänään on ollut vatsakipua ja etovaa oloa. Perjantaina ripuloin. En tiedä liittyykö koronaan. Testi eilen nega. Teen huomenna aamulla testin ennen kuin lähden tapaamisiin. Ap

Vierailija
39/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse istuin syömässä yms iltaa kaveria vastapäätä useamman tunnin..seuraavana päivänä hänellä tuli koronaoireet. Ei tarttunut minuun. Lasten opettajat/luokkakavereita on ollut alkuvuoden koronassa..ei ole tarttunut luokasta eikä vaikka ovat kyläilleetkin heillä. Ehkä me ollaan ihmeperhe tai sitten tauti on meillä oireeton..en testaa oireettomia. Rokotteita kyllä löytyy kaikilta 1-3kp

Vierailija
40/48 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunin ruokalassa yksi aivasti toisen päälle. Miltei välittömästi se jonka päälle aivastettiin kaatui maahan. Oli kuollut. Jälkeenpäin selvisi että aivastajalla on omicron. Nyt ollaan kaikki teho-osastolla koomassa.

Hyvä. Toivottavasti kuolet, olet sen verran ärsyttävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi