Kuolemanvaarallinen kemikaali keskuudessamme
Divetyoksidi on liikaa nautittuna tappava aine. Sen hengittäminen on kuolemanvaarallista, ja tämän aiheuttamia kuolemia onkin pelkästään Suomessa kymmenittäin joka vuosi. Divetymonoksidin kaasumainen muoto on yleisimpiä kasvihuonekaasuja ja näin uhka maapallollon ilmastolle.
Aineen käyttö teollisuudessa on täysin sallittua, jopa tuettua, ja tämä onkin yleistä sen halvan hinnan vuoksi. Divetymonoksidin tyypillisiä käyttökohteita ovat muun muassa ydinvoimalat, eläinkokeet ja elintarviketeollisuus, jossa sitä käytetään lisäaineena.
Useissa elintarvikkeissa divetymonoksidipitoisuus on huomattavan korkea, etenkin monissa juomissa on havaittu suuria pitoisuuksia. Monin paikoin myös vesijohtoveteen lisätään divetymonoksidia.
Lue lisää:
Kommentit (26)
Divetymonoksidi vaikuttikin omituisen tutulta.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:44"]
"Divetymonoksidi pitää kieltää!" - Päivi Räsänen
[/quote]
Heidän kirkkonsahan käyttää tätä divetymonoksidia ihan pienille vauvoillekin!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:44"]
[/quote]
Heidän kirkkonsahan käyttää tätä divetymonoksidia ihan pienille vauvoillekin!
[/quote]
Tämä onkin paha, sillä divetymonoksidihan myös vaurioittaa ihoa aiheuttaen sen kuivumista ja jopa tulehduksen.
Mä just sekoitin divetymonoksidia ja hiilidioksidia. Ja vetäsin sitä lasillisen. Kyllä nyt pärisee kivasti :)
Onneksi vinkkasit tästä, aijon välttää tätä viimeiseen asti.
Mä aion nyt vetää divetyoksidia nokkaan. Jos tulee fyrkkaa, puolet mulle.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:39"]
Leipäki tappaa.
[/quote]
Leivässäkin on yleensä jonkin verran divetymonoksidia, vaikka sitä ei ainesosaluettelossa aina mainitakaan.
Ap kun olet perehtynyt asiaan niin miten itse vältät sitä ainetta tai jotain muuta vinkkejä? Kuulostaa aika pahalta...
Elintarvikkeista ja juomista divetyoksidia saa poistettua kuumentamalla!
Liika viina tappaa, liika leipä tappaa, liika vesi tappaa, liika aurinko tappaa, liika liha tappaa, liika huumeita tappaa, liika lääkkeitä tappaa, autolla ajaminen päin rekkaa itsemurhana tappaa.
Kaikki tappaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:41"]
Ap kun olet perehtynyt asiaan niin miten itse vältät sitä ainetta tai jotain muuta vinkkejä? Kuulostaa aika pahalta...
[/quote]
Nykymaailmassa siltä ei valitettavasti voi täysin välttyä, mutta pyrin välttämään ruoka-aineita, joissa divetyoksidipitoisuus on suuri, esimerkiksi tuoretta kurkkua ja monia muita kasviksia. Tarkemman listan löydät antamistani linkeistä.
Kuivatuissa kasviksissa divetyoksidipitoisuus on huomattavasti alhaisempi kuin tuoreissa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:44"]
[/quote]
Kerrankin olemme Päivin kanssa samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:47"]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Divetymonoksidihuijaus
[/quote]
Tämä linkki vie Hikipediaan, älkää avatko.
up