Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teinit tekee..

Vierailija
06.07.2015 |

Mitä teinit tekee kaupungissa vapaa-ajalla? Me muutettiin pienestä maalaispitäjästä pk-seudulle tossa joulun jälkeen ja mie ja mies ollaan kyllä totuttu hyvin, mutta teini ei.
Tosiaan, poika on 15v ja vietti ennen lähes kaiken vapaa-ajan kaikenlaisten ajovehkeiden parissa. (vanhoja traktoreita, autoja, mopoja)
Nyt kumminki tolla on ollut vaikeuksia löytää kavereita. Ilmeisesti noita samoja mielenkiinnon kohteita omaavia on aika vähän, kuulemma näkee muita nuoria ja koulusta tuttuja lähinnä jossain ostoskeskuksissa istumassa pelaamassa puhelimila. Kuulemma koulussansa mopoparkki on melkein tyhjä, muutaman lukiolaisen ajokit on siinä ja jonkun yläasteelaisen. Oppilaita tossa koulussa on kuitenki useampi sata, ja mopo/kevari ikäisiä ainakin sata.
Tuntui tosi hassulta kun kävin kerran poikaa hakemassa niin siellä oli vaan tosiaan pari hassua mopoa. Ennen kun poikaa haki koulusta, näki koulun pihassa aina useamman traktorin ja useampi kymmentä mopoa.
Että mitä ne tekee, tuntuu oudolta että noita harrastajia ilmeisesti täällä noin vähän?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:41"]Ootteko ihan terveitä???? Et voi muutattaa noin....poikas on ja pysyy landena ja naurun aiheena. Jossain kohtaa se varmaan hakataan pahasti ja te ootte siihen syyllisiä. Mulla ei ole poikia mutta tiedän että ne pelaa ja pelaa ja pelaa. 
[/quote]

Jotenkin en huolehtisi siitä että joku kaupunkilainen hakkaisi tuon :D Tiiä sitten, aika vanhakantainen mielipiteiltään, hänen miele[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:44"]Onko pääkaupunki seudulla jotain motocross rataa? Voisko sieltä löytyä samanhenkistä seuraa?
[/quote]

Pirun kalliita vaikuttaa, ja ei ne varsinaista kisailua noilla ole ruukannut harrastaa. Kyllä hiekkamontuilla ovat ajelleet, mutta vaikuttaa aika kilpailuhenkiseltä touhun aloittelukin.. :/
T. ap

Vierailija
2/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:41"]Ainakaan mun 15v:sta ei vois vähempää kiinnostaa mopot ja traktorit. Elävät ilmeisesti niin toisenlaista elämää täällä kaupungissa kuin maalla. Mun teinit urheilevat vapaa-ajalla tosi paljon ja hengailevat kamujen kanssa, ihan tervehenkistä olemista. Ehkä poikasi löytäisi uuden harrastuksen kautta muita mielenkiinnon kohteita kuin mopot?
[/quote]

Se ihmetytti että miten niin isossa joukossa on niin vähän ns harrastajia.. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida pk -seutujen koulussa olla mopoja oikein pihoilla. Turvatonta ajaakin.

Meillä poika täyttää loppuvuodesta 15v. Mopokuume on valtava ja surimmalla osalla kavereista jo mopo on. Täällä on suht turvallista ajaa, kun pikkukaupunki.

Vierailija
4/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tee mitään. Hengaa kaupan ikkunoilla istuksien ja kytäten pikkuritsojen perseitä, polttelee tupakkia ja soittaa suutaan aikusille, häiritsee kaupan työntekijöitä. Muuttakaa pois sieltä.

Vierailija
5/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoilijat tapaa ainakin mopomiiteissä.

Vierailija
6/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopot, autot ym ovat suurimmalle osalle ihmisistä vain kulkuvälineitä. Lisäksi kaupungissa niitä ei tarvita niin paljon.

Meidän teinit potkii palloa, käy softaamassa, leffassa, syömässä pelaa pleikkaa/tietsikkaa ja sen sellaista kavereidensa kanssa.

Kulkevat polkupyörillä useitakin kilometrejä. Vain yhdellä poikieni kavereilla on mopoauto. Mut ei ne sitäkään rassaa? tai mitään. Polkupyöriään korjaavat tarvittaessa.

Vierailija
7/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ihan terveitä???? Et voi muutattaa noin....poikas on ja pysyy landena ja naurun aiheena. Jossain kohtaa se varmaan hakataan pahasti ja te ootte siihen syyllisiä. Mulla ei ole poikia mutta tiedän että ne pelaa ja pelaa ja pelaa. 

Vierailija
8/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mun 15v:sta ei vois vähempää kiinnostaa mopot ja traktorit. Elävät ilmeisesti niin toisenlaista elämää täällä kaupungissa kuin maalla. Mun teinit urheilevat vapaa-ajalla tosi paljon ja hengailevat kamujen kanssa, ihan tervehenkistä olemista. Ehkä poikasi löytäisi uuden harrastuksen kautta muita mielenkiinnon kohteita kuin mopot?

Vierailija
9/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä murrealueen maalaista yrität leikkiä? Me muutettiin... tossa...puhelimila.. tossa.... tossa... että tosiaan... että tosiaan.

Vierailija
10/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pääkaupunki seudulla jotain motocross rataa? Voisko sieltä löytyä samanhenkistä seuraa?

Vierailija
11/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:41"]Ootteko ihan terveitä???? Et voi muutattaa noin....poikas on ja pysyy landena ja naurun aiheena. Jossain kohtaa se varmaan hakataan pahasti ja te ootte siihen syyllisiä. Mulla ei ole poikia mutta tiedän että ne pelaa ja pelaa ja pelaa. 
[/quote]
Sen päivän kun näkisi että kaupunkilainen hakkaa maalaisen. Koskee myös henkistä kehitystä.

Vierailija
12/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:41"]

Ootteko ihan terveitä???? Et voi muutattaa noin....poikas on ja pysyy landena ja naurun aiheena. Jossain kohtaa se varmaan hakataan pahasti ja te ootte siihen syyllisiä. Mulla ei ole poikia mutta tiedän että ne pelaa ja pelaa ja pelaa. 

[/quote]Mun mielestä "lande" ei ole yhtänä naurettava kun katsoo ja vertaa vaikka hesalaisiin kenokauloihin ja  ananastukkiin. Jopa vanhempana häpeäisin sellaisia

Vierailija
13/13 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:34"]Mopot, autot ym ovat suurimmalle osalle ihmisistä vain kulkuvälineitä. Lisäksi kaupungissa niitä ei tarvita niin paljon.

Meidän teinit potkii palloa, käy softaamassa, leffassa, syömässä pelaa pleikkaa/tietsikkaa ja sen sellaista kavereidensa kanssa.

Kulkevat polkupyörillä useitakin kilometrejä. Vain yhdellä poikieni kavereilla on mopoauto. Mut ei ne sitäkään rassaa? tai mitään. Polkupyöriään korjaavat tarvittaessa.
[/quote]

Juu, ei mopoautoja [quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 22:41"]Ainakaan mun 15v:sta ei vois vähempää kiinnostaa mopot ja traktorit. Elävät ilmeisesti niin toisenlaista elämää täällä kaupungissa kuin maalla. Mun teinit urheilevat vapaa-ajalla tosi paljon ja hengailevat kamujen kanssa, ihan tervehenkistä olemista. Ehkä poikasi löytäisi uuden harrastuksen kautta muita mielenkiinnon kohteita kuin mopot?
[/quote]

Sori, pakko kyseenalaistaa tossa yhtä kohtaa. Miten niin ajovehkeet ei harrastuksena ole tervemielisiä? :D
Ei ainakaan tuu oltua sisällä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän