Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa olla vaikeuksia keksiä vaihtelua lasten syömisiin!

Vierailija
06.07.2015 |

Huomaa, että lapset olleet pitkään jo kotona ja "aina samaa" ruokaa ja etenkin aamu-, ilta- ja välipalat alkaa kiertää rataansa..puuroa, leipää, jugurttia koko ajan. 

Mitä teillä syödään ja miten vaihtelua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:31"]

Erilaisia kasviksia ja jukurttia, johon dipata. Lättyjä tai pinaattilättyjä. Riisikeksejä, kalkkunaa ja kurkkua. Kinkkupannari ja tomaatteja. Vihannesmunakas. Smoothie. Raparperikiisseli. Marjoja ja (itse tehtyä) jäätelöä. Minilihapullia ja salaattia. Viiliä (itse tehtynä) ja marjoja. Nektariineja, mantelilastuja ja vaniljakastiketta. Vispipuuroa mansikoista. Pitaleipiä, falafeliä (myydään pakastettuna) ja salaattia. Herneenpalkoja.

[/quote]

Miks jäätelön ja viilin pitää olla itse tehtyä, mutta falafelit saa ostaa pakasteena?

Vierailija
2/10 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertäähän kouluissakin sama ruokalista.
Itsekin kierrätän niitä hyviksi havaittuja ruokia.
On tullut testattua erikoisempia mutta syömättä ovat jääneet :/
Nyt ajattelin huomenna tehdä omena-kaurahyvettä ja sellainen kutina on että joudun sen itse syömään ja lapset vetää leipää :P
Kiisseliä voisin muuten joku päivä tehdä! En ole tehnyt aikoihin!
Ps. Nostan hattua kaikille jotka miettivät lasten ruokia noin huolella ja vielä toteuttaa kaikkia hyviä ideoita keittiössä!
T: Laiska 3 lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkaa, hedelmäsalaattia, pannukakkua, munakasta, lämpimiä voileipiä...

Vierailija
4/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään teinkin pannarin iltapalaksi. Ap

Vierailija
5/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurespaloja välillä hedelmien sijaan, itsetehtyä kiisseliä tai rahkaa. Uunissa haudutettua riisi/ohrapuuroa tai ohra-piimärieskaa. Pieniä karjalanpiirakoita munavoilla.

Vierailija
6/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:22"]

Juurespaloja välillä hedelmien sijaan, itsetehtyä kiisseliä tai rahkaa. Uunissa haudutettua riisi/ohrapuuroa tai ohra-piimärieskaa. Pieniä karjalanpiirakoita munavoilla.

[/quote]

Tulen teille kesäksi... nam.

Vierailija
7/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh, mä en ole edes tajunnut, että aamu- ja iltapalankin suhteen pitäis keksiä jotain vaihtelua! Mulla on työn ja tuskan takana keksiä vaihtelua edes lämpimiin ruokiin :/ Välipalaa meillä ei edes syödä muuten kuin koulupäivinä, silloin lapsi ottaa itse kaapista leipää tms.

Vierailija
8/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siinä nyt niin hirveästi vaihtelua pitää olla? Samaa muonaa se on arkenakin

Vierailija
9/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:22"]

[/quote]

Meidän nirsoilijat ei suostuis syömään noista mitään :( Tai ehkä karjalanpiirakoita. Yritetty on, mutta enää en jaksa :(

t.Epäonnistunut kasvattaja

Vierailija
10/10 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia kasviksia ja jukurttia, johon dipata. Lättyjä tai pinaattilättyjä. Riisikeksejä, kalkkunaa ja kurkkua. Kinkkupannari ja tomaatteja. Vihannesmunakas. Smoothie. Raparperikiisseli. Marjoja ja (itse tehtyä) jäätelöä. Minilihapullia ja salaattia. Viiliä (itse tehtynä) ja marjoja. Nektariineja, mantelilastuja ja vaniljakastiketta. Vispipuuroa mansikoista. Pitaleipiä, falafeliä (myydään pakastettuna) ja salaattia. Herneenpalkoja.