Alkaa olla vaikeuksia keksiä vaihtelua lasten syömisiin!
Huomaa, että lapset olleet pitkään jo kotona ja "aina samaa" ruokaa ja etenkin aamu-, ilta- ja välipalat alkaa kiertää rataansa..puuroa, leipää, jugurttia koko ajan.
Mitä teillä syödään ja miten vaihtelua?
Kommentit (10)
Kiertäähän kouluissakin sama ruokalista.
Itsekin kierrätän niitä hyviksi havaittuja ruokia.
On tullut testattua erikoisempia mutta syömättä ovat jääneet :/
Nyt ajattelin huomenna tehdä omena-kaurahyvettä ja sellainen kutina on että joudun sen itse syömään ja lapset vetää leipää :P
Kiisseliä voisin muuten joku päivä tehdä! En ole tehnyt aikoihin!
Ps. Nostan hattua kaikille jotka miettivät lasten ruokia noin huolella ja vielä toteuttaa kaikkia hyviä ideoita keittiössä!
T: Laiska 3 lapsen äiti
Rahkaa, hedelmäsalaattia, pannukakkua, munakasta, lämpimiä voileipiä...
Tänään teinkin pannarin iltapalaksi. Ap
Juurespaloja välillä hedelmien sijaan, itsetehtyä kiisseliä tai rahkaa. Uunissa haudutettua riisi/ohrapuuroa tai ohra-piimärieskaa. Pieniä karjalanpiirakoita munavoilla.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:22"]
Juurespaloja välillä hedelmien sijaan, itsetehtyä kiisseliä tai rahkaa. Uunissa haudutettua riisi/ohrapuuroa tai ohra-piimärieskaa. Pieniä karjalanpiirakoita munavoilla.
[/quote]
Tulen teille kesäksi... nam.
No huh huh, mä en ole edes tajunnut, että aamu- ja iltapalankin suhteen pitäis keksiä jotain vaihtelua! Mulla on työn ja tuskan takana keksiä vaihtelua edes lämpimiin ruokiin :/ Välipalaa meillä ei edes syödä muuten kuin koulupäivinä, silloin lapsi ottaa itse kaapista leipää tms.
Miksi siinä nyt niin hirveästi vaihtelua pitää olla? Samaa muonaa se on arkenakin
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 21:22"]
[/quote]
Meidän nirsoilijat ei suostuis syömään noista mitään :( Tai ehkä karjalanpiirakoita. Yritetty on, mutta enää en jaksa :(
t.Epäonnistunut kasvattaja
Erilaisia kasviksia ja jukurttia, johon dipata. Lättyjä tai pinaattilättyjä. Riisikeksejä, kalkkunaa ja kurkkua. Kinkkupannari ja tomaatteja. Vihannesmunakas. Smoothie. Raparperikiisseli. Marjoja ja (itse tehtyä) jäätelöä. Minilihapullia ja salaattia. Viiliä (itse tehtynä) ja marjoja. Nektariineja, mantelilastuja ja vaniljakastiketta. Vispipuuroa mansikoista. Pitaleipiä, falafeliä (myydään pakastettuna) ja salaattia. Herneenpalkoja.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 23:31"]
Erilaisia kasviksia ja jukurttia, johon dipata. Lättyjä tai pinaattilättyjä. Riisikeksejä, kalkkunaa ja kurkkua. Kinkkupannari ja tomaatteja. Vihannesmunakas. Smoothie. Raparperikiisseli. Marjoja ja (itse tehtyä) jäätelöä. Minilihapullia ja salaattia. Viiliä (itse tehtynä) ja marjoja. Nektariineja, mantelilastuja ja vaniljakastiketta. Vispipuuroa mansikoista. Pitaleipiä, falafeliä (myydään pakastettuna) ja salaattia. Herneenpalkoja.
[/quote]
Miks jäätelön ja viilin pitää olla itse tehtyä, mutta falafelit saa ostaa pakasteena?