Onko teillä joskus jääneet kuukautiset väliin ilman, että olette olleet raskaana?
Kuukautiset nyt 10pv myöhässä ja mietin, että tuleeko tässä kuussa ollenkaan? Raskaustesti kaksi kertaa näyttänyt negatiivista. Teen testin vielä huomenna varmuuden vuoksi. Onko teillä koskaan jäänyt kuukautiset tulematta ilman raskautta? Nainen-44v
Kommentit (23)
Itselläni on aina ollut todella säännölliset kuukautiset. Aikoinaan kun olin reilu kolmikymppinen niin äitini sairastui syöpään ja kuoli siitä alle puolen vuoden päästä (54 vuotiaana). Se oli elämäni ensimmäinen kerta kun kuukautiseni muuttuivat epäsäännölliseksi, stressi ja suru sen aiheutti ja niinhän siinä sitten kävi, että en ihan heti tajunnut tehdä raskaustestiä kun ainokaisemme ilmoitti tulostaan. Mutta, kaiken tuon jälkeen kuukautiseni alkoivat taas olemaan hyvin säännölliset. Nyt täytän 49 vuotta ja täytyy sanoa, että viimeiset 5 vuotta tilanne on ollut aivan toinen, kun kuukautiset alkavat ne kestävät 7-16 päivää (inhimillinen vuoto) ....... ja sitten voi mennä 1,5 - 3 kk kun alkavat seuraavan kerran. Alussa tuli tehtyä monta raskaustestiä (turhaan). Ikää liittyvää minulla varmasti, mutta n. 44-45 v:nä muutokset minulla alkoi.
Olin samanikäinen kuin ap, kun alkoi menkkojen reistailu. Aluksi kyllä taisi kuukautisten väli lyhentyä ja sitten piteni. Ihan sama oli äidilläni aikanaan.
Ovat olleet kauan poissa. Muutin lukion jälkeen maalta pikkukylästä Helsinkiin opiskelemaan. Kuukautiset loppuivat varmaan lokakuussa ja alkoivat uudelleen seuraavana vuonna kesällä. Kai uudet kuviot olivat minulle niin stressaavia, vaikka mielestäni pärjäsin hyvin.