Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipäjonon ruoat tänään

Vierailija
06.07.2015 |

5 purkkia maustettua rahkaa, 1 purkki maustamatonta rahkaa, Lihahyytelö, tofujuustoa, kauraleipäpaketti. Tofulla ja hyytelöllä parasta ennen päivä tänään. Kaikilla muilla huomenna ja ylihuomenna. Ostin lisäksi pussin makaronia kaupasta. Neuvokaa mitä ruokaa noista laittaa? Tofujuusto on mulle ihan täysin tuntematon tuote. En oo ennen syönyt sitä tai laittanut siitä mitään. Tuosta syltystä en oikein tykkää, mutta voin sitä pakon edessä syödä kun ei ole muutakaan. Mihin tuota maustamatonta rahkaa vois laittaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetele yksittäin, ei niistä tartte kokkailla sen kummempaa. Lihahyytelö maistuisi nyt itselleni :)

Vierailija
2/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkan voi maustaa itse. Olisiko kaapeissasi marjoja, hilloa, hedelmiä, vaniljasokeria, kaakaota, hunajaa..? Tai sitten voit tehdä rahkavoitaikinaa ja leipoa siitä, jos sinulla on voita/margariinia ja jauhoja. Rahkasta saa myös suolaisen levitteen leivälle, kun sekoittaa siihen sopivia mausteita (kauhean vaikea neuvoa tarkemmin, kun en yhtään tiedä mitä sinulla on, mutta esim. kurkkusalaatti tai mustapippuri kävisi hyvin).

Lihahyytelön voit upottaa purkkihernekeiton sekaan ja tofun vaikka paistaa pannulla viipaleina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tofu pehmeää rahkamaista ("silken") vai sellaista kiinteää? Kiinteä paloiksi ja marinadiin, parin tunnin päästä puristele nesteet pois ja paista pannulla rapeaksi. Voit myös kierittää korppujauhossa tai seesaminsiemenissä ennen paistamista.

Marinadiin voi laittaa ihan mitä vain, itse yleensä laitan jotain chiliä, soijakastiketta, limemehua, inkivääriä...

Vierailija
4/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:54"]Marinadiin voi laittaa ihan mitä vain, itse yleensä laitan jotain chiliä, soijakastiketta, limemehua, inkivääriä...

[/quote]

Ja ihan oikeasti kuvittelet, että leipäjonossa käyvällä on tuollaisia ruoka-aineita kaapissa? Soijaa nyt ehkä löytyy, mutta kaikki muu on vähän eksoottisempaa. -ohis

Vierailija
5/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:54"]Marinadiin voi laittaa ihan mitä vain, itse yleensä laitan jotain chiliä, soijakastiketta, limemehua, inkivääriä...

[/quote]

Ja ihan oikeasti kuvittelet, että leipäjonossa käyvällä on tuollaisia ruoka-aineita kaapissa? Soijaa nyt ehkä löytyy, mutta kaikki muu on vähän eksoottisempaa. -ohis
[/quote]
Näitä aineksia ei ehkä ole rahaa ostaa, mutta sinäkö todella ajattelet, että ne ovat eksoottisia köyhille? Voi luoja mitä järjen köyhyyttä.

Vierailija
6/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:54"]Marinadiin voi laittaa ihan mitä vain, itse yleensä laitan jotain chiliä, soijakastiketta, limemehua, inkivääriä...

[/quote]

[/quote]

Ei ole mullakaan noita, vaikken leipäjonossa käy...

eiköhän ihan perusmausteet käy.luulis olevan jotakin currya, grillimaustetta tms perussälää

noista saa hyvän aterian, rahka on hyvää sellaisenaan, tai jos on rahaa ostaa esim hedelmiä, banaani, tai viinirypäleitä, tai pakaste marjoja, kun tuoreet on niin kalliita. ihan tavan mansikkat tms hillokin on hyvää rahkan kanssa, eikä ole kallista..

nyt on ollut tarjouksia hedelmistä, ja yksi ihminen ei montaa tartte..omena ei maksaa paljoakaan.

Vierailija
7/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TofuJUUSTO.

Vierailija
8/8 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 20:54"]

Onko tofu pehmeää rahkamaista ("silken") vai sellaista kiinteää? Kiinteä paloiksi ja marinadiin, parin tunnin päästä puristele nesteet pois ja paista pannulla rapeaksi. Voit myös kierittää korppujauhossa tai seesaminsiemenissä ennen paistamista.

Marinadiin voi laittaa ihan mitä vain, itse yleensä laitan jotain chiliä, soijakastiketta, limemehua, inkivääriä...

[/quote]

Se on kiinteä ja soijatofujuusto. Ei kauheasti houkuttele...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme