Mieheni ajattelee aina vain itseään ja olen kyllästynyt tähän
Aina joku voi sanoa, että eroa miehestäsi, jos ei kerran homma toimi, mutta naimisissa olevat tietävät, että eroaminenkin vaatii kuitenkin painavia syitä.
Tulen aina siihen tilanteeseen mieheni kanssa, että huomaan kaiken, mitä hän tekee, perustuvan hänen itsensä hyvinvointiin. Ei koskaan kenenkään muun. En ole marttyyri, mutta olen äiti ja äideillä on tapana ajatella lapsiaan, miestään ja muita läheisiä ennenkuin suunnittelevat tai päättävät jotain. Näin ainakin itse teen. Sitten huomaan sen, että mieheni on taas huolehtinut vain ja ainoastaan itsestään.
Miten tämä ei toimi toisin päin? Koskaan.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien kasvatuksessa on jotain perustavaa laatua pielessä. Ei kaikki voi olla vaan luonteesta kiinni. Olisi mukavaa kuulla poikien äitien mielipiteitä, jotka kasvattavat seuraavaa mieslapsi-sukupolvea. Itselläni on neljä tyttöä, jotka todennäköisesti päätyvät juuri tällaisten miesten kanssa yhteen.
Kyllä, pojat dissataan maan rakoon jo päiväkodista fismin toimesta. Naiset ovat prinsessoja joilla ei ole vastuuta mutta etuja senkin edestä. Sitten kiusataan oma mies itsem. partaalle ja jatketaan kiusaamista somessa porukalla. Ei siinä paljoa jaksa näiden seura enää kiinnostaa.
Olen pahoillani, jos olet kokenut kiusaamista ja vähättelyä. Se ei ole oikein keneltäkään sukupuolesta välittämättä. Täällä puhuttiin yleisellä tasolla miesten epäempaattisista käytöstavoista parisuhteissa. Kunnioitus ja empaattisuus pitäisi olla molemminpuolista, että suhde toimii.
Tätä se on kun itseensä rakastuneet narsistiset neidot yrittävät mieltää keskenään miksi joku kohtelee heitä heidän omien mallien mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puhu miehesi kanssa ja patista vaikka terapiaan, jos muu ei auta.
olen sama ja ajattelin täs kysyä, että miksei eroaminen ole vaihtoehto? ja mitkä sitten olisi painavia syitä eroamiselle? miksi toisen itsekkyys ei riitä eroamiselle? sehän käy pitkällä tähtäimellä aika raskaaksi, kun toinen ajattelee vain itseään ja omaa kuitenkin perheen. kai te oikeasti tiedätte, että tuosta syystä _saa_ erota?
Tulin myös ihmettelemään tätä ja sanomaan, että nimenomaan kumppanin itsekkyys on niitä painavia syitä erota.
Se että liiton eteen pitää "tehdä töitä" Rio tarkoita, että pitää kestää itsekästä ihmistä. Se tarkoittaa, että pitää tehdä töitä itsensä kanssa, ettei olisi itsekäs.
Nyt sinä teet liikaa perheen eteen, ja hän s aivan liian vähän.
Parisuhdetta ei voi tehdä yksin.
Joten on ihan painava ja validi syy erota.
Vierailija kirjoitti:
Poikien kasvatuksessa on jotain perustavaa laatua pielessä. Ei kaikki voi olla vaan luonteesta kiinni. Olisi mukavaa kuulla poikien äitien mielipiteitä, jotka kasvattavat seuraavaa mieslapsi-sukupolvea. Itselläni on neljä tyttöä, jotka todennäköisesti päätyvät juuri tällaisten miesten kanssa yhteen.
Mä olen mummo useammalle pojalle. Joka kerran kun ovat meillä mummolassa käymässä, ihmettelen kun mitään ei voi tehdä, siis korjata jälkiään. Ja en tosiaan miltään kaksivuotiaalta vaadi mitään, kun taas kymmenvuotias jo ymmärtää.
Kun omat lapseni olivat pieniä, tuotiin lautanen tiskiin ja vietiin maitopurkki jääkaappiin. Karkkipaperit roskikseen ja vaatteet naulakkoon. Ihan pienistä lähdetään. Mihin nämä opit ovat unohtuneet?
Kammottavaa kun voileivätkin pitää viedä sohvalle ja niiden kanssa taiteillaan, putoaako vai ei. Limut lainehtivat laminaatilla. Omassa kodissa on heillä järkyttävä sotku. Sitä saa mitä tilaa. Joillekin miehet näistäkin. Rakkaita silti, kaikesta huolimatta.
Ap, onko mies lastesi isä? Jos on, niin suosittelen pariterapiaa. Jos ei, niin eipä sitten r*skaväen ongelmat pahemmin kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pelkästään poikia ja onhan se koko elämä alusta asti niiden kanssa pään hakkaamista seinään. Ei ne luonnostaan välitä mistään muusta kuin itsestään, ei tee edes minimiä kuin pakottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen mummo useammalle pojalle. Joka kerran kun ovat meillä mummolassa käymässä, ihmettelen kun mitään ei voi tehdä, siis korjata jälkiään. Ja en tosiaan miltään kaksivuotiaalta vaadi mitään, kun taas kymmenvuotias jo ymmärtää.
Kun omat lapseni olivat pieniä, tuotiin lautanen tiskiin ja vietiin maitopurkki jääkaappiin. Karkkipaperit roskikseen ja vaatteet naulakkoon. Ihan pienistä lähdetään. Mihin nämä opit ovat unohtuneet?
Kammottavaa kun voileivätkin pitää viedä sohvalle ja niiden kanssa taiteillaan, putoaako vai ei. Limut lainehtivat laminaatilla. Omassa kodissa on heillä järkyttävä sotku. Sitä saa mitä tilaa. Joillekin miehet näistäkin. Rakkaita silti, kaikesta huolimatta.
Mitä teit väärin että kasvatit jälkeläisiä jotka ei huolehdi omistaan?
Tuota pohtimalla pääset todennäköisesti juurisyiden äärille ja voit alkaa purkaa ihmettelyidesi vyyhtiä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä minulla samanlainen mies. Ärsyttää katsella itsekeskeisyyttä vuodesta toiseen. Eroaminen ei kuitenkaan ole vaihtoehto.
On se. Kerrot että hänen itsekeskeisyytensä nyppii ja jos ei pysyvää parannusta tule välittömästi, otat eron.
Tuollaisia ne on, itsekkäiden miesten pojat.
Arvaanko oikein, että hänkin teeskenteli huomaavaista suhteen alussa? Että tilanne muuttui viimeistään lasten syntyessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pelkästään poikia ja onhan se koko elämä alusta asti niiden kanssa pään hakkaamista seinään. Ei ne luonnostaan välitä mistään muusta kuin itsestään, ei tee edes minimiä kuin pakottamalla.
Poikalapset perivät enemmän geenejä äidiltään. Kaksi ongelmaa vastakkain on vaikea ratkaista ilman että vaikkapa miehesi sovittelijan ottaa pääroolin perheessä.
Niinhän se sanonta menee että asettamalla aina kaikki muut itsesi edelle opetat heidät siihen, että sinä tulet viimeiseksi.
Mulla on poika, ja hän on kyllä aikuistuttuaan alkanut olla huolehtiva ihan oma-aloitteisesti.
Mahtavaa lukea heränneiden naisten kirjoituksia. Äidit kasvattavat pojat ja tytöt eri tavalla. Poikia paasataan keski-ikäisyyteen asti kuin olisivat pieniä lapsia ikuisesti. Mieslapsille tämä käy, kukapa ei haluaisi helppoa elämää?
Ironisesti kyllä huomaan tällaisten miesten kohtelevan naisia kuin roskaa, hyvin egoistisesti.
Millä tavoilla miestenne pitäisi ajatella teitä?
Miksi ette itse myös ajattele ensin itseänne, mitä pahaa siinä on?
Lisäksi jos toisen toiminta ei miellytä, miksi ette estä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikalapset perivät enemmän geenejä äidiltään. Kaksi ongelmaa vastakkain on vaikea ratkaista ilman että vaikkapa miehesi sovittelijan ottaa pääroolin perheessä.
Exäni on vitsillä sitä mieltä että kotitöiden vaatiminen on henkistä väkivaltaa joten... Hän opettelee niitä nyt uuden vaimonsa kanssa. Meidän suhteemme aikana niitä ei ikinä tehnyt ainuttakaan. Oltiin yli vuosikymmen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se sanonta menee että asettamalla aina kaikki muut itsesi edelle opetat heidät siihen, että sinä tulet viimeiseksi.
Näin on. Naisten suosiminen ja paapominen miesten kustannuksella läpi koko yhteiskunnan päiväkodista kuoppaan on nyt yksinkertaisesti lopetettava aivan kokonaan. Koko läntinen maailma on romahtamassa tuon syyn takia. Kassatyttökin pääministerinä.. huhhuh
Miksi vain valitat, etkä esim. estä miestäsi ajattelemasta vain itseään? Oletko nynny? Millaisista asioista on kyse? On jokaisen itseään kunnioittavan aikuisen asia ESTÄÄ toisia polkemasta itseään, herätkää, vauvelit.
Niillä on (muistaakseni 15%) vähemmän genomia joten ne on kaikenkaikkiaan vähäisempiä kuin naiset. Karvalakkimallin ihmisiä.
Toki hyvä kasvatus ja älykkyys tuovat lisää ominaisuuksia ja niillä voi kompensoida perimän puutteita paljon. Edellyttää toki sitä, että jo lapsuusaikana on innostuttu lukemaan ja loogiseen ajatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exäni on vitsillä sitä mieltä että kotitöiden vaatiminen on henkistä väkivaltaa joten... Hän opettelee niitä nyt uuden vaimonsa kanssa. Meidän suhteemme aikana niitä ei ikinä tehnyt ainuttakaan. Oltiin yli vuosikymmen yhdessä.
Mulla toisinpäin mutta ex ei enää 40 oikein opi mitään kotitöitä eikä kyllä miestenkään töitä. Eipä sillä ole miestäkään, tai no isänsä vielä prinsessaa toki hoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain valitat, etkä esim. estä miestäsi ajattelemasta vain itseään? Oletko nynny? Millaisista asioista on kyse? On jokaisen itseään kunnioittavan aikuisen asia ESTÄÄ toisia polkemasta itseään, herätkää, vauvelit.
Eli hoitaa äidiltä kesken jäänyt kasvatus loppuun? Mies ei ole mikään kontrolloitava lapsi vaan itse vastuussa itsensä kontrolloimisesta. Moni mies ei vain suostu tekemään mitään mikä ei ole kivaa tai on tylsää. Kun elämän pitää olla vain pelkkää hauskuutta heille.
Mitä ihmeen painavia syitä avioliiton lopettaminen tarvitsee! Se riittää ettet halua olla naimisissa! Avioliiton tulee hyödyttää kumpaakin osapuolta, jos ei hyödytä niin sen tarkoitusperät ei toteudu!