Pehmeä patti pohkeen/nilkan sisäreunalla. Onko kenelläkään ollut?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Huomasin sen noin viikko sitten js se oli silloin isompi, nyt se on vähän pienentynyt. Tuntuma kiinteänpehmeä ja jopa vähän "geelimäinen", muoto soikea. Kivuton. Iskua tullut noille paikkeille useasti ( iskuja, potkuja > koska urheiluharrastus ), mutta mitään varsinaista mustelmaa en kyllä muista siinä olleen. Toisessa sääressä, lähes samalla kohdalla, mutta luussa ( tämä siis pehmeässä kohdassa pohjetta ) oli kuukausi sitten sisäisestä verenvuodosta johtunut kosketuskipu jne, joka ultrattiin ja se oli selkeä urheiluvamma, joka nyt parantunut. Tuli vaan mieleen, että miten tää nyt sitten on yhtäkkiä ilmestynyt niin samoille kohdille, jos tämä ei liity myös urheiluun(vammoihin) - siis tälläistä toivoa elättelen, mutta voitte uskoa, että netti on taas laulanut.
(Lääkäriin joo menen, mutta en voi mennä ennen kuin loppukuusta vasta, siksi roikun nyt mm. täällä).
Kommentit (7)
Minulla on ollut vastaava sääressä vuositolkulla, joskus arvioitiin että nesteellä täyttynyt kysta. Tuskin on vaarallinenkaan, kun ei erityisemmin häiritse.
Moi. Ei ole imusolmukkeita siellä. Siis niitä ei vaan sijaitse siellä. Että joku muu se on. Olen lukenut, että vois olla olemassa esim. traumasta johtuva lipooma eli rasvapatti, joka voi muodostua ihon alle, jos siihen kohtaan saa hittiä ja kudos alkaa vuotaa. Tai sit siihen voi muodostua jostain muusta, kuten kudosnesteestä, joku paise tai pussi, patti. Mutta voihan se tosiasiassa olla vaikka pahanlaatuinen kasvain. Vaikka ne ovat harvinaisia, niin jollekin sekin sit kuitenkin tulee. Hyvää huonoa vaarallisissa kudoskasvsimissa on kait se, että niissä on kohtuullisen hyvä hoitoennuste- mikäli asiaa aletaan hoitamaan ajoissa. Joten. Jos se ei siitä taianomaisesti nyt kuitenkaan enempää liukene ja katoa, niin mene nyt vaan tarkistuttamaan se. Lipoomat ovat melko yleisiä, vaaralliset syövät hyvin paljon harvinaisempia.
Voisiko olla limapussi ja limapussin tulehdus? Johtuu rasitusvammasta.
Rasvapatti. Olen nähnyt parilla kaverilla samanlaisen.
Joo, huomaan että näitä patteja on näemmä ollut muillakin ( jotka eivät ole kuolleet niihin; VIELÄ ainakaan ). Eikö limapussintulehdus ole kuitenkin kivulias? Tämä meikäläisen patti/muhkura on täysin kivuton. Mutta pehmeä tosiaan, eikä ole varsinaisesti kiinnittynyt mihinkään, paitsi nyt siihen ihoon kai. Se ei näy enää päälle päin, mut vielä muutama päivä sitten se oli siten pullollaan, niin että se näkyi kun seisoin, muttei se näy enää. Olin kolme päivää niin paniikissa, että oksensin joka aamu, mut nyt jostain ihmeen syystä rauhoituin. Ehkä tää ei sittenkään oo mikään sarkooma. Kun just nyt mä en jaksa uskoa että mä olisin yks niistä varsin harvoista, joille se iskee - kun niin paljon todennäköisempiä ovat monenlaiset hyvälaatuiset esiintymät. Että jos olisin tässäkin suhteessa vaan ihan tavis ja tää olis joku kysta tai lipooma. Mut hemmetti mä sanon näitä patteja sun muita vaivoja. Niin hanurista kaikki.
Ganglion kysta/hyylörakko? Geelimäisyys viittaisi siihen.
Mulla on kanssa. Kivuton niin ei tehdä mitään, menee aikanaan pois.
Voi tulla ranteeseen, jalkapöytään, nilkkaan, melkeen mihin vaan.
Oiskohan imusolmuke, niitähän on ympäri kroppaa - myös itselläni siellä sun täällä. Jospa seuraat pari viikkoa ja jos asia huolettaa, käyt näyttämässä lääkärille?