Karate ja muut itsepuolustuslajit APUA
Harrastin kymmenisen vuotta sitten karatea ja suoritin vyökokeita siihen malliin, että sain vihreän vyön. Teini-iässä harrastus kuitenkin loppui kuin seinään ja nyt haluaisin aloittaa karaten uudelleen.
Onko minulla edelleen se vihreä vyö vai joudunko aloittamaan ihan alusta valkoisesta vyöstä? Tietenkin olen unohtanut jo kaikki tekniikat yms. ja olisin valmis menemään alkeiskurssille, mutta teenkö väärin jos ostan uuden puvun ja siihen vihreän vyön.
Kommentit (5)
Periaatteessa voit jatkaa sillä vihreällä vyöllä, mutta onhan se vähän noloa, jos et tosiaan muista mitään.
Fiksuinta olisi kysyä asiaa siitä seurasta missä aloittaisi karaten uudestaan. Asiaan voi vaikuttaa myös se onko kyse samasta tyylisuunnasta jota aikaisemminkin harrastit. Voi olla myös alussa turvallisempaa treenata valkoisella vyöllä niin muut treenaajat osaavat ottaa treeneissä huomioon tämän hetkisen taitotason.
En ole löytänyt itselleni vielä uutta seuraa, vanhaan en voi mennä, koska olen vaihtanut paikkakuntaa.
Muistan kun suoritin vyökokeet niin niistä tehtiin merkintä johonkin Suomen karateliiton rekisteriin (?) Sain myös karatepassin missä lukee suoritukset ja vyön antajan nimi. Tämä ei kyllä enää ole tallessa.
-Ap
Jos paikkakunnallasi löytyy jo harrastamasi tyylisuunnan karatea niin jo opitun mieleen palauttaminen onnistunee helpommin kuin uuden tyylisuunnan aloittaminen. Toisaalta taukoakin on jo sen verran että tokkopa tuossa suuresti mitään missaisi. Itsekin olen ehtinyt kolmea eri tyylisuuntaa treenaamaan - kaikissa niissä on ollut puolensa.
Ole seuraan yhteydessä.
-Mies 29v + 1v-