Heitin uimataidottoman poikani altaan syvään päähän
ja noukin sen aina sieltä kun alkoi upota. Muutama tällainen käsittely ja johan se oppi pysymään pinnalla. Sen lisäksi että oppi uimaan, sai myös hyvän opetuksen siitä millainen maailma on. Aina ei ole isukki pelastamassa pulasta, joten pitää oppia itse pelastamaan itsensä. Pehmofaija olisi laittanut kellukkeet ja opettanut käsipohjaa matalassa päässä, mutta sellaisista lapsista tulee niitä kynnysmattoja, jotka ei pärjää aikuisina.
Kommentit (12)
- Iskä, miks mun pitää kiertää koko ajan ympyrää?
- Hiljaa, tai naulaan lattiaan toisenkin sukkasi.
Periaatteessa tuo on ihan toimiva keino vaikka tosi karulta kuulostaa, ja vähän liian rankalta ehkä tällaisessa asiassa.
Omat vanhempani opettivat minua vähän samoin tavoin. Kelluttimen kanssa syvään päähän ja sitten kellutin pois. Uivat kyllä itse vierellä. Opin! :D
Lisäys: olin perusteiden perusteet oppimut jo lastenaltaassa.
-nro 6
Terveiset englannista! Täällä tuo on ihan tavalline tapa opettaa lapset uimaan. Moni ystävä teki tuolla tavalla 10 vuotta sitten kun lapsemme olivat 3-5-vuotiaita.
Minusta tapa voi aiheuttaa ikuisen vesikammon, mutta kukin tavallaan. On muuten ihan hömppää, että karu kasvatus jotenkin koulisi lapsesta kovan ja kestävän, vaikka hömpäähän koko aloituskin taisi olla.
Mä opin sukeltamaan vasta yli 10 vuotiaana, koska pelkäsin sitä niin paljon. Mut heitettiin 6 vuotiaana järveen, vaikka en osannut uida ja edelleen mua ahdistaa jos pää menee vahingossakin veden alle.
Mä sain tuollaisesta opista vesikammon, en ole koskaan pystynyt pitämään päätä veden alla ja jos saan kasvoille pisaroitakin vettä niin tuntuu että hukun. Suihkussa käyminenkin on vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:48"]
Lisäys: olin perusteiden perusteet oppimut jo lastenaltaassa.
-nro 6
[/quote] Joo tää sun tapaukses taitaa olla hieman eri kuin ap:n kertoma. Tuosta ap:n tavasta voi tosiaan saada ikuisen vesikammon. Tuota kutosen tapaa varmaan itekin tuun parin vuoden päästä käyttämään omaan lapseeni. Vähän järkeä hei.
Mun mies tekee noi meidän lapsille. Karun näköstä mut oikeesti lapset itteki tykkää :D noukkii tietenki lapsen ylös ennen kuun menee liian syvälle.
Outo.