Kannattaako alkaa suhteeseen merimiehen kanssa?
Kommentit (13)
Itse olen sen verran sitoutumiskammoinen että kyllä kelpaisi. Mutta varmasti ei kaikille sovi, riippuu kuinka paljon haluat yhdessäoloa?
Tähän sopii säkeistö vanhasta kuplettilaulusta:
Varjele luoja ihmislasta
merimiehen muijaksi joutumasta.
Kalamiehen koira ja merimiehen muija
ne yhdessä rannalla ruikuttaa.
Jos rakastuu, niin pystyykö sitä sitten ammatin vuoksi tunteitaan tappamaan?
Kyllä itsenäinen nainen pärjää välillä yksinkin. Vastineena on sitten pitkiä aikoja yhdessäoloa. Plus merillä tienaa aika hyvin.
Miten niillä menee ne työrupeamat? Kauanko töissä ja kauanko vapaalla?
Haha se mies pettää ainakin 99% varmuudella, käyny monta sellasta varattua merimiestä läpi. Laita etu ja sukunimen etukirjaimet :D
Ei kannata!! Merimiehistä sen verran kokemusta että jättävät helposti koska pitkät ajat erossa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:27"]Haha se mies pettää ainakin 99% varmuudella, käyny monta sellasta varattua merimiestä läpi. Laita etu ja sukunimen etukirjaimet :D
[/quote]
Ootko itse merillä töissä?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:25"]Miten niillä menee ne työrupeamat? Kauanko töissä ja kauanko vapaalla?
[/quote]
Riippuu ihan laivasta. Esim. Ruotsinlaivalla ollaan viikko-viikko, rahtilaivoilla pidempään.
Olen joo, siin on miehet huonoimmasta päästä luotettavuuden suhteen.
Niin siis tuo viesti 12 oli 10:lle. Monet naiset jakaa siel persettään minkä kerkee, eikä miehet pistä alkuunkaan hanttiin. ;D
Kun aloin seurustelemaan merimiehen kanssa minua varoitettiin ettei se toimi, koska ne eivät koskaan opi elämään sitä arkea mitä normaaliarki on. No nyt siitä on 10-vuotta. Avioonkin ehdittiin. Hänellä oli suhde töissä ja jäi sille tielleen.
Tuntemistani merimiesliitoista noin puolet on päättynyt ennen 10-vuoden rajapyykkiä, neljännes merimiehistä on siirtynyt maahommiin tai lyhyille törneille lasten takia ja viimeinen neljännes vielä merillä.