Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulinnut ilmeisesti tehneet pesän meidän parvekkeen katon välipohjaan <3 Pitääkö noita ruokkia nyt jotenkin?

Vierailija
20.02.2022 |

Asutaan siis 8. kerroksessa, miten ne on näin ylös eksyneetkään. Kuitenkin, nyt olen kiinnittänyt huomiota että aina 2 lintua (mitä nuo vihertävämahaiset ovat) lentelee ensin parvekkeen kaiteella, sitten seinään kiinni ja yläkerran asukkaan ns. parvekkeen lattian rakoon änkevät. Siellä on ihan joku muutaman sentin rako seinän ja pohjan välissä. Meidän parvekkeen pohjasta ei näy alaspäin läpi tuota rakoa mutta kai siellä alareunassa joku pesän mentävä rako on vaikka ihan betonia koko rakenne.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvi ruokkia. Voin lyödä pääni pantiksi että kookosöljy ei kuulu minkään Suomessa talvehtivan linnun luonnolliseen ruokavalioon.

Vierailija
22/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, keitä maitoperunoota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samantyyppinen tilanne. Asun ylimmässä kerroksessa ja tiaiset majailevat parvekkeen kohdalla kattorakenteissa. Ruokinta toisi kaikenlaista haittaa ja se on kielletty järjestyssäännöissä. Eihän niillä linnuilla ole minkäänlainen hätätilanne, kun ei ole ollut mitään sään ääri-ilmiöitäkään, joka tekisi vaikeaksi ruoan hankkimisen luonnosta.

Vierailija
24/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne linnut hoitavat itse ruokailunsa, niinkuin tähänkin asti. Parempi ettet puutu ollenkaan, lakkaavat muuten etsimästä itse ruokaa.

Vierailija
25/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Pitää ruokkia. Suunnittele viiden viikon kiertävä ruokalista. Kunnalliselta ravitsemusneuvojalta saat neuvoja.

Moi Emma K. Oletko hyvä ottamaan suihin?

Vierailija
26/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tää on jotenkin suloinen ketju, ap hämmentyneenä pohtimassa, kuinka huolehtia uusista yllätyslemmikeistä :D

Voi kiitos :) Kyllä nyt kävin laittamassa heille lautaselle suolattomia pähkinöitä ja kookosöljyä. Muuta ei ollut tähän hätään :) Ajattelin katsoa kelpaako. Luin wikipediasta että talitiaiset ovat eläneet jopa yli 10 vuotta joten olisihan se kiva jos pidempään olisivat vierainamme :) Kuhan kesällä saisi itsekin käydä välillä parvekkeella istuskelemassa.

Oikeesti!? Nyt hei järki käteen.

Vierailija
27/27 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas inhottavia kommentteja täällä, heti haukutaan lyttyyn, jos jotain kysyy. AP vaikuttaa symppikseltä.

Lintuja ei tarvitse eikä edes kannata ruokkia parvekkeella, mutta sehän on varmasti tullut noiden raivokommenttien kautta selväksi.

Ärsyttää muita lyttäävät negatiiviset ihmiset. Asioita voi ilmaista myös asiallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän