Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. En osaa arvostaa AMK:ssa opiskelevia

Vierailija
06.07.2015 |

Olen itse opiskellut yliopistossa vuoden, ja nyt kesällä havahduin siihen kun en osaa arvostaa AMK:ssa opiskelevia. Niitä on työpaikalla ja jo ensimmäisten päivien aikana pystyin vähän aavistamaan kuka opiskelee milläkin tasolla, ja myöhemmin kävi ilmi että aavistukseni oli oikea jokaisen kanssa.

Ne on opiskelee kuitenkin ihan OK-tasoisiin ammatteihin, mutta jotenkin tulee kuitenkin käsitys että ammattikorkeakouluhin menee ne jotka ei helposti pääse tai pärjäisi yliopistossa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
2/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Itse olen opiskellut sekä yliopistossa että amk:ssa ja eipä tuo yo-opiskelukaan niin ihmeellistä ollut. Vaihdoin tulevan akateemisen työttömyyden mielenkiintoiseen ja haastavaan sekä ennen kaikkea työllistävään ammattikorkeakoulututkintoon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, no hajoo ongelmaas. Mulle on onneksi kehittynyt sen verran hyvä sivistystaso, että osaan arvostaa ihmisiä koulutuksesta tai sen puutteesta huolimatta.

Mun papereilla pääsi kyllä suoraan yliopistoon useampaan kaupunkiin, mutta ei kiinnostanut, ammattikorkeakouluun piti osallistua pääsykokeisiinkin.

Vierailija
4/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ihan helpolla pääse AMK-koulutukseenkaan, ainakaan isommilla paikkakunnilla. Itse pääsin tänä syksynä opiskelemaan hoitoalaa, ja sanoisin että 5 laudaturia kirjoittaneena en ole ihan huonoimmasta päästä opiskelijoita. Takana on yksi yliopistotutkinto, mutta se oli niin diipadaapaa, samoin kuin alan työt, että siirtymä vähän järkevämpään toimintaan oli ainakin minulle välttämätön. Älykkyyttäni on tutkineet useammat rekrytointifirmat ja erinomaiseksi on havaittu. Sinulla ei ole syytä ylenkatseeseen.

Vierailija
5/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Halusin opiskella mainontaa ja viestintää ja se ei yliopistossa onnistu. Koukussa saamme kunnon kokemusta. Yliopistossa ei harjoitella tai anneta tehdä some-postauksia ja mainontaa, järjestää tapahtumia, suunnittella ja toteuttaa julisteita yms, harjoitella photaria ja wordpressiä..

Vierailija
6/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:24"]

Ahaa. Itse olen opiskellut sekä yliopistossa että amk:ssa ja eipä tuo yo-opiskelukaan niin ihmeellistä ollut. Vaihdoin tulevan akateemisen työttömyyden mielenkiintoiseen ja haastavaan sekä ennen kaikkea työllistävään ammattikorkeakoulututkintoon :)

[/quote]

Olisit vain vaihtanut pääaineen niin sinulle olisi tullut vielä mielenkiintoisempi, haastavampi ja työllistävämpi tutkinto.

1/10

Vierailija
7/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tosiaan :O Saanko kysyä Ap miten oikein pärjäät asian kanssa? Kykenetkö käymään koulut loppuun? Tsemppiä!!!!!

Vierailija
8/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa alapeukutin nro 3 viestiä! Itse tein samoin, opiskelin 3 vuotta yliopistossa ja vaihdoin sitten ammattikorkeakouluun ja mielekkääseen alaan.

Vierailija
9/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestin jälkeen voisi jonkun typeryksen olla aika vaikea arvostaa yliopistoissa opiskelevia... onneksi me AMK-opiskelijat emme yleistä yhtä uunosti kuin ap. Suurin osa yliopisto-opiskelijoista on varmasti ihan fiksuja ihmisiä, vaikka joukkoon mahtuukin jokunen vajakki.

Vierailija
10/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti yliopistossakaan ei vaadita sujuvaa kielenkäyttöä.

terv. amis

Vierailija
11/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:25"]

Nykyään ei ihan helpolla pääse AMK-koulutukseenkaan, ainakaan isommilla paikkakunnilla. Itse pääsin tänä syksynä opiskelemaan hoitoalaa, ja sanoisin että 5 laudaturia kirjoittaneena en ole ihan huonoimmasta päästä opiskelijoita. Takana on yksi yliopistotutkinto, mutta se oli niin diipadaapaa, samoin kuin alan työt, että siirtymä vähän järkevämpään toimintaan oli ainakin minulle välttämätön. Älykkyyttäni on tutkineet useammat rekrytointifirmat ja erinomaiseksi on havaittu. Sinulla ei ole syytä ylenkatseeseen.

[/quote]

Usein ei, mutten silti pääse yli siitä että tunnistin juttujen perusteella AMK-laiset työpaikalta. Etkä pysty kiistämään että AMK on tekemällä tehty helpoksi jos opettajat avoimesti puhuu siitä.

Vierailija
12/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:32"]

[/quote]

Usein ei, mutten silti pääse yli siitä että tunnistin juttujen perusteella AMK-laiset työpaikalta. Etkä pysty kiistämään että AMK on tekemällä tehty helpoksi jos opettajat avoimesti puhuu siitä.

[/quote]

Jep, mulle koulu oli ainakin helppoa, mitä sitten? Sai nopsaan hoidettua ja pääsi työelämää, joka on mukavasti haasteita täynnä. Ei mitään ylitsepääsemätöntä, mutta ei mitään tylsää paskaa!

ohis

Vierailija
13/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Halusin opiskella mainontaa ja viestintää ja se ei yliopistossa onnistu. Koukussa saamme kunnon kokemusta. Yliopistossa ei harjoitella tai anneta tehdä some-postauksia ja mainontaa, järjestää tapahtumia, suunnittella ja toteuttaa julisteita yms, harjoitella photaria ja wordpressiä..

[/quote]

Kyllä yliopistossakin voi oppia ohjelmien käyttöä, ei vaan välttämättä pakollisena osana tutkintoa vaan sitten pitää etsiä itse ne tarjolla olevat kurssit. Ja yliopistoissa opiskellaan markkinointia ja monenlaista viestintää. Ehkä kuitenkin enemmän strategisella tasolla, ulkopuolisille organisaatioille tehdyt kurssityöt on yleensä vähän muuta kuin niitä some-päivityksiä, joita sitten tehdään esim. työharjoitteluissa. Mutta sen opiskelupaikan valitessaan ehkä valitsee myös minkä tyyppisiä työtehtäviä haluaa tehdä.

On kyllä ihme jos joku yliopistolainen ei osaa arvostaa amk-koulutusta. Ainakin minä ja minun opiskelukaverimme arvostamme amk:ta vaikka itse emme siellä opiskelekaan. Erilainen koulu ja valmistaa ehkä vähän eri tehtäviin, jossei jatka maistereihin myöhemmin. Ensimmäiset työpaikat toki saattaa olla samoja ja voivat olla jatkossakin, ei se koulutus kaikkea ratkaise: työkokemus, asenne jne. merkkaa huomattavan paljon.

Vierailija
14/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä nyt helvetti sentään määrittele ihmisen arvoa jonkun vitun tutkinnon perusteella? Oikeasti? Kuinka matalamielinen täytyy ihmisen olla?

Vierailija
15/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä välimerkkejä voi myös antaa itsestään akateemisen kuvan. ;)

Vierailija
16/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet noin ylevän ja sivistyneen oloinen, niin varmaan tiesitkin, että poliisit opiskelevat AMK:ssa ja lentäjät toisen asteen koulussa. Hakivat varmaan niihin, koska rahkeet eivät yliopistoon riittäneet... ;)

Vierailija
17/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hyötyä ammattikorkeakoulusta on mahdollisen tulevan työpaikan saamisessa, kuin yliopistosta.

Vierailija
18/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, kyllä tähänkin joku hoito löytyy. Kyselepä paikalliselta terveysasemalta.

Vierailija
19/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:52"]

Enemmän hyötyä ammattikorkeakoulusta on mahdollisen tulevan työpaikan saamisessa, kuin yliopistosta.

[/quote]

Riippuu ihan alasta mitä opiskelee ja siitä millaisiin töihin haluaa hakeutua. Joillain aloilla molemmista valmistuneilla on hyvät mahikset, joillain molemmilla huonot. Joillain aloilla toinen on parempi vaihtoehto kuin toinen.

Vierailija
20/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YO on työtäpelkäävien instituutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä