Mansikkakuume :D
Söin litran mansikoita tänään ja muistin syödessä, että ollessamme lapsia, äiti aina varoitti syömästä liikaa mansikoita kerralla. Tulee mansikkakuume.
Peloteltiinko muita samalla tavalla? 70-luvun lapsi olen.
Kommentit (6)
Ai se on noin yleinen uskomus. Olisi pitänyt googlettaa. Häpeän :(
Tulee kamala pissahätä ja maha sekaisin.
Saa juosta vessassa tunnin välein kun syö paljon mansikoita. Silti syön överit, ihan joka kesä. :(
Minulla kyllä oli mansikkakuume pienenä. Allerginen reaktio se on ja tutummkn kutsutaan mansikkakuumeena. Ei voi olla sattumaa, kun joka kesä mansikat nostivat kuumeen samana päivänä kun niitä söin
Minulla ollut monta kertaa, mutta ei koskaan puutarhamansikoista. Meren saarissa oli valtavat määrät isoja mansikoita, maultaan maailman parhaita. Sitten iski kova kuume, nokkosihottuma ja oksentelu. Olotila kesti aikansa, muutaman tunnin ja katosi jonnekin. Siskoni mies sai myös mansikkakuumeen useaan otteeseen. Hänkin vain saarimansikoista.
Minulla tulee kurkku kipeäksi jos syön paljon mansikoita kerralla, joten voisin kuvitella että jotkut voivat saada siitä pahemmankin allergisen reaktion.
http://yle.fi/uutiset/mansikkakuume__pelkkaa_kuvitelmaa_vai_selittamaton_tapaus/7358846