Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cybex balios m vaunut & rattaat kokemuksia?

Vierailija
05.07.2015 |

löytyisikö kokemuksia cybex balios m vaunuista ja rattaista? Erityisesti Suomen olosuhteissa talvella.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Tuleeko etupyöristä melua kun ovat lukittuna vai ei-lukittuna? En ole itse päässyt näkemään näitä missään, ainoastaan netissä selailun perusteella kuulostivat hyviltä. Saanko kysyä mistä ostit ja mihin hintaan? Olen yhtenä vaihtoehtona katsonut netissä myös Mutsy igo tai evo rattaita. Mielellään pitäisi löytää yhdet mihin saa vaihdettua vaunukopan, istuinosan sekä turvakaukalon, ja pärjätä niillä myös talvella. Lisäksi pitäisi olla kohtuullisen pieneen tilaan kasautuvat.

Vierailija
2/20 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta Mutsyjen laatu ainakin saa täydet pisteet. Itselläni on vanhempi Urban Rider -malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3 vastaa..

Meillä ei ole pyörät tainneet olla koskaan lukittuna (superhelppo kyllä olisi lukita), eli ääni kuuluu ihan lukitsematta. Kyse ei ole siitä, että etupyörät jotenkin falskaisivat, ne menee ihan nätisti suoraan, vaan siinä taitaa vaan jotkut muoviosat ottaa hiukan yhteen. Ääntä ei kuulu jos tavarakorissa on painoa, ja veikkaanpa että kun Cybex tekee tästä joskus seuraavan version niin muuttavat painopistettä sen verran että ääni häviää. Kuten sanottua, niin tuohon on tottunut eikä sitä oikeastaan kunnolla kuule kuin vain hiekkatiellä rullatessa. Kaupunkiliikenteen melussa en kuule/kiinnitä huomiota ollenkaan.

Vaunukoppaa meillä ei ole, mutta maxi-cosi-turvakaukaloa ollaan käytetty, siihen sopii cybexin omat adapterit. Istuinosa on sellainen muotoiltu, mielestäni tosi hyvä. Jos vaihtelua haluaa, niin baliokseen sopii myös bugaboon kuomut. 

Tilasin Saksasta mypram.de, maksoi muistaakseni noin 390e+muutama kymppi toimituskuluja. 

Balioksista löytyy vähän keskustelua fb:n lastenvaunuhullut-ryhmässä. Jos ruotsi sujuu, niin Barnvagnar! -ryhmässä noista on keskusteltu tosi paljon ja tuntuvat olevan tämän hetken hittivaunut lahden toisella puolella. 

Vierailija
4/20 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsy igo:n teleskooppiaisan matalin taso oli minulle liian korkea, olen 165cm pitkä. Onkohan urban raider samalla mitoituksella, en löytänyt sen aisan korkeusmittoja netistä.

Vierailija
5/20 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urban Rider on mielstäni korkeampi malli kuin Mutsy iGo. Kannattaa kuitenkin käydä katsomassa jossain. iGo:t on aika vaikeasti kasattava, mutta kaippa niihin tottuisi, jos joka päivä pitäisi sen tehdä.

Vierailija
6/20 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/20 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut baliokset nyt pari kk kaupunkikäytössä ja olen tyytyväinen. Näppärät, helpot työntää ja nopea kasaus molempiin suuntiin. Istuimen suunta on helppo vaihtaa. Valtava tavarakori

Miinuspuolena oikeastaan vain etupyöristä tuleva melu, mutta siihenkin tottuu eikä kohta enää edes huomaa. 

Balios M on tullut vasta tänä keväänä myyntiin, joten talviominaisuuksista tuskin kukaan voi vielä varmasti sanoa. Renkaat ovat kyllä lähinnä city-mallia, joten en näitä ainoiksi talvivaunuiksi ottaisi.

Vierailija
8/20 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain jo enemmän kokemusta näistä Cybex Balios M -rattaista?

Toimiiko talviolosuhteissa?

Onko ilmennyt jotain vikoja?

Vierailija
9/20 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Minkä mallisen bugaboon kuomut näihin menee? Kun niissä vissiin eroja..

Tuli tilattuun noilta saksalaisilta sivuilta vuoden 2016 rattaat, toivottavasti se rengasongelma on korjattu niihin. Ei malttaisi odottaa sitten millään kun pääsee työntelee..

Vierailija
10/20 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Löytyykö lisää kokemuksia balios m -rattaista?

Vierailija
11/20 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa saksasta niin miltä sivulta kannattaa ja uskaltaa tilata?

Vierailija
12/20 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt cybex balios m ollut käytössä pari kuukautta. Meillä siis vain ratasosa. Olen tyytyväinen.

Näihin käy tietääkseni bugaboo donkey -kuomu. Ilmeisesti pitää tilata kuomun lisäksi myös ne kiinnikkeet, millä kuomun saa kiinni. Meillä harkinnassa sen kesäkuomun hankinta.

Plussaa ja miinusta:

- kuomun laajennusosa on verkkoa ja kuomu sellaisenaan on vähän pieni (meillä tämä ratkaistu vaunuverholla)

- se pieni kolina työntäessä (ei tosin vaikuta mitenkään käyttöön)

- ei korvaa täysin matkarattaita, kuten toivoin (on edelleenkin aika raskas ja iso matkarattaisiin verrattuna, mutta kevyt yhdistelmärattaisiin verrattuna)

- teleskooppityöntöaisa ei oman kokemuksen mukaan ole hyvä ylämäessä (semmoinen kääntyvä on parempi)

- toivoisin parempaa jousitusta alle 6 kk vauvalle (mukulakivikadulla tärisee aika tavalla)

- mukana ei tule sadesuojaa

- hoitolaukku on vaikea virittää työntöaisaan (ratkaistu vaunukoukuilla)

(Lämpöpussia ostaessa piti huomioida 5-pistevyön iso lukko, joka ei mahdu kaikista pusseista läpi. Cybexin oma lämpöpussi ei miellyttänyt, joten lämpöpussia oli pakko mennä sovittamaan.)

+ ulkonäkö

+ keveys

+ ketteryys

+ mahtuu pieneenkin hissiin

+ ergonominen istuinosa, jossa pienikään lapsi ei valu (tämä epäilytti ensin, koska nukkuma-asento oli niin erilainen, kuin vaunukopassa)

+ iso tavaratila! (mahtuu jopa pieni lentolaukku)

+ helppo kasata ja avata

+ istuinosa voidaan helposti kääntää, lapsi voi kulkea kasvot työntäjään tai menosuuntaan päin

+ travel system

+/- erillinen koppa- ja istuinosa

T: 9, joka päätyi ostamaan nämä pitkän harkinnan ja vertailun jälkeen

Vierailija
13/20 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kattavasta vastauksestasi! Täälläkin yksi uusi kiinnostunut ko rattaista ja just laitoin tilaukseen. :) Asun Saksassa ja täältä tosiaan löytää varmasti Suomen hintoja edullisemmin. Itse maksoin 320e sisältäen postituksen (oli jonkun palauttamat rattaat, uudet mutta alkuperäinen pakkaus uupuu  ja siksi noin edullinen). Merkkiliikkeestä siis tilasin! :) Itsekin ihastuin niiden ulkonäköön. Ennestään meillä ollut Bugaboo Beet matkarattaina ja ne alkoi tuntua hieman ärsyttävän pieniltä, vaikka näppärät onkin. Kaipasin hieman jämäkkyyttä ja meidän 1-vuotias ei noissa Bee:ssä jotenkin pysy, vaan valuu ja jalat roikkuu sieltä oudosti...

Mutta, kiva päästä pian testaamaan uusia kärryjä! Miehelle en tosin ole "muistanut" vielä mainita että uudet kärryt tulossa tilalle ;) 

Vierailija
14/20 |
17.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olisiko joku ihana ihminen, joka voisi mitata nämä balios m kärryt ? :D En löydä mistään mittoja ihan avattuna olevista rattaista, vain kasatuista. Meillä on siis se tilanne, että hissi on 100cm pitkä ja tarkka mitta olisi siis tarpeen. Aiomme ostaa myös vaunukopan.

-I

Vierailija
15/20 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cybex Balios M:

Tuntemattomasta syystä johtuen, reilun puolen vuoden käytön jälkeen, oikea etupyörä ei pyöri enää kunnolla. Sateella ja lapsi kasvot menosuuntaan päin pyörä pyörii huonoiten. Tämä vika vaikuttaa hyvin merkittävällä tavalla ohjattavuuteen. Täytyy lähteä selvittämään, mitä asialle on tehtävissä, mutta musta ei ole ok, että vikaa ilmenee näin pian. Tähän saakka olen ollut tyytyväinen, mutta nyt tekisi mieli laittaa rattaat kokonaan vaihtoon. Rattaita on säilytetty sisällä.

T: 13

Vierailija
16/20 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko näistä lisää kokemuksia? Puolivuotiaalle helposti mukaan saatavat rattaat haussa, yhdistelmät hankalat jos kaksin vauvan kanssa liikkeellä. Autolla kaupungille, kauppakeskuksiin ym käyttöön. Kevyet matkikset oli taroitus hankkia, mutta niissä on huonosti kasvot työntäjään päin -vaihtoehtoja

Vierailija
17/20 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut nyt 4kk käytössä kopan kanssa ainoina rattaina. Meillä on myös cybexin turvakaukalo joka sopii näihin. Olen ollut tyytyväinen. Pahimmissa lumimyräköissäkin olen päässyt sinne mihin on tarvinut päästä, ja muulloinhan nuo ovat ihanan keveät ja ketterät käsitellä. Kertaakaan en ole harmitellut, ettei ostettu jotain telaketjullisia emmaljungia.

Vierailija
18/20 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nostelen vanhaa ketjua, kun itsellä on ajankohtaista ostaa vaunut/rattaat ja olen aika vahvasti kallistunut balioksen puoleen. Kertokaahan lisää kokemuksia näistä. Ja josko joillain olisi jo talvikäytöstä kokemuksia jaettavana.

Vierailija
19/20 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/20 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta vanhat balios m rattaat ja runko meni kokonaan poikki.

Eikä mikään mene takuuseen maahantuojan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän