Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miehenne suhtautuvat iho-ongelmiinne

Vierailija
19.02.2022 |

Kuten akne, rosacea ym.? Onko tullut paljon kysymyksiä? Onko täytynyt käydä keskusteluja siitä, että ihon kunto voi aaltoilla? Tukevatko, hyväksyvätkö?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole sellaisia.

Tiedoksesi että moiset iho-ongelmat vaivaavat myös miehiä.

Mitä itse sanoisit jos kumppanillasi vaikka ois aktiivinen psori?

Vierailija
2/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on psoriasis. Oireilee pahiten käsivarsissa, jaloissa ja päänahassa. En suhtaudu mitenkään, lääkärin ohjeilla menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo edes huomaa. Aknea ja rosaceaa aaltoillen.

Vierailija
4/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa reseptit tarvittavista lääkkeistä, eipä muuten erityistä suhtautumista. Atooppinen iho, ja ennen tetrasykliinikuuria oli lievähköä aknea.

Vierailija
5/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo edes huomaa. Aknea ja rosaceaa aaltoillen.

Eikö kommentoi ikinä? Minä en ole koskaan ollut suhteessa, enkä tiedä uskallanko ryhtyäkään. Iho on nyt ok mutta saattaa parin kuukauden päästä olla ihan mitä tahansa.

- ap

Vierailija
6/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on paketti, jonka mukana tulee myös iso liuta mitä erilaisempia sairauksia elämän varrella. Jos toisesta oikeasti välittää, niin niihin suhtaudutaan kannustavasti ja pyritään auttamaan niin paljon kuin mahdollista. 

Vierailija
7/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on paketti, jonka mukana tulee myös iso liuta mitä erilaisempia sairauksia elämän varrella. Jos toisesta oikeasti välittää, niin niihin suhtaudutaan kannustavasti ja pyritään auttamaan niin paljon kuin mahdollista. 

Niinhän sitä luulisi. Valitettavasti monet eivät tajua esim. aknen olevan ihosairaus, vaan sitä pidetään vain ulkonäköongelmana, ja suhtautuminen on sen mukaista.

Kouluaikojen kokemusten jälkeen en oikein tiedä, uskallanko lähestyä miehiä tai tapailla ketään, koska pelkään saavani haukkuja.

- ap

Vierailija
8/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ei ole sanonut mitään, ei edes ne kumppanit jotka on henkisesti pahoinpidelleet ja haukkuneet vaikka miksi. Erikoista, että siihen on vedetty niin tiukka raja.

Vierailija
9/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi. Valitettavasti monet eivät tajua esim. aknen olevan ihosairaus, vaan sitä pidetään vain ulkonäköongelmana, ja suhtautuminen on sen mukaista.

Kouluaikojen kokemusten jälkeen en oikein tiedä, uskallanko lähestyä miehiä tai tapailla ketään, koska pelkään saavani haukkuja.

- ap

Onhan niitä ihosairauksia miehilläkin, jotka varmaan kokevat samoja ongelmia naisten suhteen. Lähesty sellaisia  

Vierailija
10/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla atoopikkona on tänä talvena ollut iho karmeassa kunnossa, ja mies on nitriilihanskat kädessä rasvaillut pari kerta vuorokaudessa tuhdilla kortisonilla mun takajalkoja sekä perskannikan ja reiden taitoskohtia 😂

Vierailija
12/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin aknesta mies muutaman kerran kysynyt jostain isommasta näpystä että onko kipeä. Muuten on kyllä ymmärtänyt olla hiljaa

Vierailija
13/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysellyt eikä ole tarvinnut selitellä, toki muuten vain ollaan joskus keskusteltu iho-ongelmistakin. Miehelläkin on omat vaikeutensa ihonsa kanssa, joten ymmärtää kysymättäkin.

Vierailija
14/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla atoopikkona on tänä talvena ollut iho karmeassa kunnossa, ja mies on nitriilihanskat kädessä rasvaillut pari kerta vuorokaudessa tuhdilla kortisonilla mun takajalkoja sekä perskannikan ja reiden taitoskohtia 😂

Ihana mies!

- ap

Vierailija
15/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että haluaa suudella mun finnejä

Vierailija
16/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihossa runsaasti arpia ja luomia. Ei nuo tunnu haittaavan oikeastaan ketään. Tosielämässä ihmiset eivät ole täydellisiä. Instat ja muut on sekoittaneet ihmisten ajatusmaailmaa ja moni olettaa, että pitäisi olla täydellinen kelvatakseen. Ei se todellisuudessa pidä paikkaansa.

Vierailija
17/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toiseen ihastuu ja rakastuu niin kyllä siinä monenlaiset asiat menee näköjään huomaamatta tai ainakin kommentoimatta. Itselläni on psoriasis joka oli hyvin lievä tavatessamme mutta sittemmin ihottumaa on tullut enemmän ja välillä kun oikein raavin niin siitä tulee semmosta visvaa. Mies sanoo aina kauniiksi vaikka ihottumaa on välillä kasvoja ja päänahkaa myöten. Joskus kyllä moittii jos raavin itseäni ja muistuttaa rasvaamisesta.

Vierailija
18/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella kuiva iho. Mies ostelee mulle aina yllätykseksi erilaisia rasvoja, joista ajattelee että voisin tykätä. Joskus mulla tulee pyllyyn kipeitä punaisia näppyjä (ei tule mihinkään muualle) joita aluksi häpesin todella paljon. Tällöin välttelen sitä, että mies näkisi minut alasti. Aina mies kuitenkin sanoo, ettei häntä haittaa eikä kiinnitä niihin huomiota vaikka näkisikin ne.

Oikea kumppani tukee sua, vaikka olisi mitä oiretta ja vaivaa.

Vierailija
19/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana mies!

- ap

Niin on!

Vierailija
20/34 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolisolla itsellään on ihossa ongelmia, joten hänelle ihonhoito on tuttua. Itselläni lähinnä stressi ja kuukautiskierto enää onneksi vanhemmiten herättelee iho-oireita. Käytännössä meillä menee niin, että toinen saattaa saunan jälkeen pehmeää ihoa vanulla pyyhkiä tai auttaa rasvaamisessa, jos itse ei yletä. Vältellään sellaista ihon puristelu.