Mistä johtuu sumea katse?
Silmät eivät näytä väsyneiltä mutta eivät ole kirkkaat. Mikä tekee?
Kommentit (15)
Vasemmistolaisuus. Silakointi 16 tuntia palstalla.
Väsymystä, elämänilottomuutta, merkityksettömyyttä. Olo on vetämätön, toivo menetetty, elämä vain suorittamista. Töihin, kotiin, nukkumaan. Töihin, kotiin, nukkumaan.
Kun olin ihastunut, energiaa oli valtavasti, silmät loistivat, kaikki oli mielekästä ja tuli tehtyä.
Että kyllä se elämisen mielekkyys ja merkityksellisyys näkyy silmissä mutta myös koko kehossa ja olemuksessa.
Pippelin nokassa ylimääräistä limaa?
Kun olin töissä, yövuoron jälkeen jos piti hoidella vielä jotain asioita, eikä ollut saanut nukkua kotiin tultua riittävästi, oli kuin sumussa, epätodellinen olo, kuin puoliunessa olisi ollut eikä muutenkaan terävimmillään.
Muutenkin teollisuustyö kävi niin raskaaksi, että aloin olla jo muutenkin jatkuvasti väsynyt ja sumussa. Töiden jälkeen jos piti hoidella aamuvuoronkaan jälkeen jotain asioita, niin varmaan lie katsoneet, että humalassa vai huumeissako tuo on...
Oon kans niin väsynyt että näytän varmasti huume-, alkoholi-, tai mt-ongelmaiselta. Silmät kellertää, kirkkaus on poissa. Ja käytös sitten...
Masennus.. elämään kyllästyneisyys/paatuneisuus. Tuska ihmisen sisällä joka on mielessa 24/7. Tai sitten on jotain silmäongelmaa