Kuuskymppinen, mitä mietit siitä, että sulla on elinaikaa enää noin 10-20 vuotta?
Ja jos sulla on ollut huonot elämäntavat eli olet lihava, ketjupolttaja ja alkoholin suurkuluttaja, luultavasti alle 10 v. Pelottaako?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen, ei jaksaisikaan enää kauhean kauan täällä heilua.
Jep. Minä olen hirveän onnellinen, että en ole nyt teini tai parikymppinen. Ajatelkaa nyt tätä maailmanmenoa, koronaa ja muuta pandemiaa, kohta on taas maailmansota, ja sään ääri-ilmiöt lisääntyvät hurjaa tahtia. Ei täällä todellakaan jaksaisi olla enää vuosikymmeniä! Niin, olen nyt 56-vuotias, mieheni täytti juuri 59.
Ei sitä koskaan tiedä, vaikka olisi miten terveelliset elämäntavat. Nuoria ja lapsiakin kuolee. Mulla voi olla elinaikaa huomiseen tai 40 vuotta, mistä sitä tietää. En tupakoi enkä ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen, ei jaksaisikaan enää kauhean kauan täällä heilua.
Jep. Minä olen hirveän onnellinen, että en ole nyt teini tai parikymppinen. Ajatelkaa nyt tätä maailmanmenoa, koronaa ja muuta pandemiaa, kohta on taas maailmansota, ja sään ääri-ilmiöt lisääntyvät hurjaa tahtia. Ei täällä todellakaan jaksaisi olla enää vuosikymmeniä! Niin, olen nyt 56-vuotias, mieheni täytti juuri 59.
Jos olisin tiennyt millainen maailma on tänään, olisin jättänyt lapset tekemättä ja olen onnellinen, ettei omilla lapsilla ole lapsia. Olen kyllä lapsistani onnellinen, mutta ikävään maailmaan jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä sen tiedät, että kaikki kuolevat seitsemänkymppisinä? Englannin kuningatarkin on jo 95-vuotias, ja vielä vaan porskuttaa ja hoitaa tehtäviään. Oma mummoni on 84-vuotias ja erittäin virkeä, ajaa omalla autollaan ja on aktiivinen muutenkin.
Olen siis itse vasta täyttämässä 30v, mutta ihmetyttää tuollainen asenne. Kukaan ei voi tietää minkä ikäisenä kuolee, turha sitä eläessä on pelätä ja surra. Meistä kuka tahansa voi joutua vaikka auto-onnettomuuteen jo huomenna ja henki pois. Parempi siis elää ja olla onnellinen niin kauan kuin elossa on.
Näin on. Se auton alle jäänyt muksukaan ei saanut elää kuin pari vuotta, juuri tänään oli lehdessä että autonkuski tuomittiin siitä sakkoihin. Koskaan ei tiedä, milloin loppu tulee.
Sanoisit mielummin "20-30 vuotta".
(Naiset elää keskimäärin 84 vuotiaiksi, miehet 79.)
Vierailija kirjoitti:
Suvussani harva on kuollut alle 100-vuotiaana ja moni on työskennellyt vielä ysikymppisenä.
Vähän pelottaa ajatus että voin itsekin elää niin vanhaksi.
Oho. Kuulostaa lähes uskomattomalta. Kuinka monen henkilön otanta sinulla on? Jos vaikka 20 ihmistä, niin kuinka moni elänyt vähintään 100-vuotiaaksi? 18?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvussani harva on kuollut alle 100-vuotiaana ja moni on työskennellyt vielä ysikymppisenä.
Vähän pelottaa ajatus että voin itsekin elää niin vanhaksi.
Oho. Kuulostaa lähes uskomattomalta. Kuinka monen henkilön otanta sinulla on? Jos vaikka 20 ihmistä, niin kuinka moni elänyt vähintään 100-vuotiaaksi? 18?
Pienehkö otanta mutta laajemminkin tarkastellen kummankin vanhemman puolella suvussa on varsinaisia tervaskantoryppäitä joissa on vähintään kolkuteltu noita lukemia ja tervaskannot ovat lopulta lähteneet niin sanotusti saappaat jalassa.
Ei mulla pelota. Todennäköisesti kuolen onnellisena muistisairaana kuvitellen eläväni lapsuuteni aurinkokesiä ilman huolia perhosten kanssa telmien
Mistäs sinä sen tiedät, että kaikki kuolevat seitsemänkymppisinä? Englannin kuningatarkin on jo 95-vuotias, ja vielä vaan porskuttaa ja hoitaa tehtäviään. Oma mummoni on 84-vuotias ja erittäin virkeä, ajaa omalla autollaan ja on aktiivinen muutenkin.
Olen siis itse vasta täyttämässä 30v, mutta ihmetyttää tuollainen asenne. Kukaan ei voi tietää minkä ikäisenä kuolee, turha sitä eläessä on pelätä ja surra. Meistä kuka tahansa voi joutua vaikka auto-onnettomuuteen jo huomenna ja henki pois. Parempi siis elää ja olla onnellinen niin kauan kuin elossa on.