Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa töissä.... Olenko ihmisenä viallinen?

Vierailija
19.02.2022 |

Mieluiten olisin vain koko ajan kotona.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on rikki. Ihmisen pitäisi vain sopeutua ja joustaa. Samalla todetaan että vika on aina ihmisessä kun ei jaksa mahdottomuuksia.

Vierailija
2/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole viallinen. On tervettä jos ei pysty toimimaan sairaassa yhteiskunnassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkään jaksa. Mietin taas keinoja pitää breikkiä työelämästä...

Vierailija
4/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on rikki. Ihmisen pitäisi vain sopeutua ja joustaa. Samalla todetaan että vika on aina ihmisessä kun ei jaksa mahdottomuuksia.

Olen samaa mieltä. Työelämässä pitäisi vain jaksaa vielä kymmeniä vuosia. En tiedä miten se onnistuu.

Vierailija
5/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superihminen pitäisi olla, muu ei kelpaa. Välillä mietin, heittäytyisikö yhteiskunnan elätiksi, vielä kun se onnistuu.

Vierailija
6/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin taukoa, mutta se ei ratkaissut ongelmia. Enkä edelleenkään tiedä mikä vaihtoehto olisi nykyistä parempi.

Vierailija
7/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile muuttaa asennettasi työhön ja sen tekemiseen. Yritä myös miettiä mikä olisi sellainen työ missä viihtyisit.

Vierailija
8/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo asenteen muutos on yksi sellainen mitä aina pyydetään tekemään. Mutta liika on liikaa vaikka sen yrittäis kukilla kuorruttaa.

Vierailija
9/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olet viallinen.

On vaikea löytää työtä, joka olisi niin sopiva, että sitä jaksaisi pitkään.

Mulla itsellä oli sellainen, tyhmyyksissäni vaihdoin muutosten takia toiseen. Nykyinen työkin on hyvä, mutta en sopeudu mukavaksi kehuttuun työyhteisöön.

Vierailija
10/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile muuttaa asennettasi työhön ja sen tekemiseen. Yritä myös miettiä mikä olisi sellainen työ missä viihtyisit.

Olen yrittänyt kumpaakin. Nykyinen työ on eniten se mitä haluan tehdä. En vain siltikään jaksa.

Vierailija
11/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo asenteen muutos on yksi sellainen mitä aina pyydetään tekemään. Mutta liika on liikaa vaikka sen yrittäis kukilla kuorruttaa.

Ajattelen samoin. Minua kuormittaa, kun työtä ei pysty tekemään kunnolla. Tänään halutaan tätä, huomenna sitä. Mikään ei etene kunnolla, kun ei ole työrauhaa.

Vierailija
12/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olet viallinen.

On vaikea löytää työtä, joka olisi niin sopiva, että sitä jaksaisi pitkään.

Mulla itsellä oli sellainen, tyhmyyksissäni vaihdoin muutosten takia toiseen. Nykyinen työkin on hyvä, mutta en sopeudu mukavaksi kehuttuun työyhteisöön.

Ikävä kuulla. Oletko kysynyt voisitko saada aiemman työsi takaisin?

Vierailija
13/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt omaehtoisella (ja -kustanteisella) vapaalla työelämästä. Taustalla 10v jaksamisongelmia. Työpsykologia, mielialalääkitys, erilaisia lyhennettyjä työaikoja. Terveellistä ruokaa, unta, liikuntaa. Olen kyllä yrittänyt!

Vierailija
14/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan "asennoitumalla" puhallettua ilmapalloon sen verran täytettä, että pystyn aamuisin vääntäytymään läppärin ääreen.

Jo ennen ensimmäistäkään päivän työtehtävää ne vähätkin ilmat on kuitenkin pihalla. Valun tuolissani, nukahdan, säpsähdän hereille, nukahdan... Saan jotain epämääräistä aikaiseksi vasta juuri ennen deadlinea.

Henkistä energiaa tuhlaantuu siihen, että yritän saada tekemiseni raportoitua niin, että näytän ahkeralta.

Eihän tässä hyvin tule käymään. Olen äärimmäisen ahdistunut. Ja stressaantunut. Stressaantunut vaikka en käytännössä tee oikein mitään. Lisäksi tietysti häpeän, koska olen tiimin riippakivi. Työyerveyteen en uskalla mennä, koska pomolle olen aina paljastumisen pelossa esittänyt, että kaikki on hyvin. Koeaikana en kokenut, että olisi muuta vaihtoehtoa ollutkaan, koska väkeä irtisanottiin koeajalla surutta.

Vierailija
15/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan "asennoitumalla" puhallettua ilmapalloon sen verran täytettä, että pystyn aamuisin vääntäytymään läppärin ääreen.

Jo ennen ensimmäistäkään päivän työtehtävää ne vähätkin ilmat on kuitenkin pihalla. Valun tuolissani, nukahdan, säpsähdän hereille, nukahdan... Saan jotain epämääräistä aikaiseksi vasta juuri ennen deadlinea.

Henkistä energiaa tuhlaantuu siihen, että yritän saada tekemiseni raportoitua niin, että näytän ahkeralta.

Eihän tässä hyvin tule käymään. Olen äärimmäisen ahdistunut. Ja stressaantunut. Stressaantunut vaikka en käytännössä tee oikein mitään. Lisäksi tietysti häpeän, koska olen tiimin riippakivi. Työyerveyteen en uskalla mennä, koska pomolle olen aina paljastumisen pelossa esittänyt, että kaikki on hyvin. Koeaikana en kokenut, että olisi muuta vaihtoehtoa ollutkaan, koska väkeä irtisanottiin koeajalla surutta.

Kuulostaa niin tutulta! Jokainen työpäivä alkaa yleensä sillä, että mietin mitä pitäisi päivän aikana oikein tehdä. Yrittäjänä työskennelleen kollegan mielestä itsenäinen työnkuva on kiva. Minä taas olen ihan uupunut siihen, ettei työhön saa mistään mitään opastusta.

Vierailija
17/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tavallista. Valitettavasti. Työstä on kadonnut mielekkyys, ja koko maailma tuntuu olevan jotenkin seko.

Vierailija
18/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdastyössä, vaihdoin yökorvauslisät vapaiksi.

Vähemmän palkkaa mutta ihanaa pitää parin ylimääräisiä lomiaputkia kesken vuotta. Jaksaa 100% paremmin.

Kevät on erittäin väsyttävää aikaa työelämässä, kesälomat on vielä kaukana edessä ja pitäisi jaksaa painaa ja vielä uudistua valon lisääntyessä. Joka kevät sama väsymys

Vierailija
19/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeaikana stressasin itsekin työsuhteen päättymisestä, kun edeltäjällä olivat silloin hommat menneet viikseen. En ehtinyt miettiä onko työ minulle sopiva vai ei. Koeajan jälkeen todellisuus on paljastunut: ei ole sopiva työ, vaikka työnantaja toisin kokeekin. Olen koko ajan loppuunpalamisen kynnyksellä.

Vierailija
20/65 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeaikana stressasin itsekin työsuhteen päättymisestä, kun edeltäjällä olivat silloin hommat menneet viikseen. En ehtinyt miettiä onko työ minulle sopiva vai ei. Koeajan jälkeen todellisuus on paljastunut: ei ole sopiva työ, vaikka työnantaja toisin kokeekin. Olen koko ajan loppuunpalamisen kynnyksellä.

Huoli toimeentulon äkillisestä päättymisestä saa työntekijän ponnistelemaan tosissaan. En usko, että moni silloin paineen alla kykenee miettimään onko työ sopiva vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi