Reserviläinen, jos puolustusvoimat alkaisi keräämään vapaaehtoisia Ukrainaan Venäjää vastaan, lähtisitkö?
Itse henkilökohtaisesti lähtisin.
T. Reservin Ylikersantti I/04
Kommentit (25)
Olen ylpeä totaalikieltäytyjä.
En ymmärrä, miksi kukaan osallistuisi näiden kahden imperialistiroskavaltion (USA, Venäjä) masinoimaan sotaan.
Laukunkantajiako ne tarvii siellä?
Jos tarvittaisiin Virolahdelle tai Miehikkälään linnoitustöihin, niin lähtisin heti huomenna.
Jos käsky käy niin tietenkin lähden
Res.kapteeni
Hävettää, mitä helvetin pelkureita te olette?
Ap
En lähtisi vaikka Venäjä hyökkäisi Suomeen. Ei tässä ilmastohullussa maassa enää mitään puolustettavaa.
Suomen ei pidä sotkeutua tuohon konfliktiin ainakaan sotilaallisesti.
Aikoinaan suomalaiset vapaaehtoiset osallistuivat Viron vapaussotaan 1918-1920, jolloin he taistelivat Neuvosto-Venäjää vastaan.
En lähtisi.
Mutta jos PV alkaisi keräämään vapaaehtoisia seurustelu-upseereja ukrainalaisia naisia naurattamaan, niin ilmoittautuisin heti.
Lähtisin jos minun ikäisiä vielä otetaan. Olisi kyllä hyvä jos ikämiehet otettaisiin, pienempi vahinko jää ammutaan kun elämä on jo suunnilleen eletty
T ilmavoimien reas vänrikki
Ensinnäkin suomi ei ole osapuoli konfliktissa vaikka länsimieliset niin mediassa antavat olettaa. Toiseksi se on lain vastaista, jopa tämä kysely. Onhan siellä ollut jo kymmeniä separatistien puolella. Nyt maailman pääpoliisi kielsi diplomatian. Tähän se johtaa kun alistaa maan muiden vallan alle. Muistuttaa maanpetosta ja kansalaiset tuskin tällaista olettivat. Keskutelu vaikutta lastentarhan sotapelileikiltä.
Lähden kun käsky käy. Tietenkin, päivänselvää!!
Vapaaehtoisia ei keräillä, he ilmoittauvat itse.
Säästäkää taisteluintonne siihen kun Venäjä hyökkää tänne Suomeen. Se tapahtuu pian.
Kysymyksen asettelusi on vähän väärä. Puolustusvoimat eivät varmasti tule kyselemään vapaaehtoisia ulkomaahan sotimaan, vaan sen tekee joku salaisempi organisaatio, jos tekee. Kansainvälisten järjestöjen "rauhanturvaamisjoukot" ovat ihan asia erikseen!
En, menisin Venäjän puolelle taistelemaan ukrainalaisia vastaan. Paremmat mahkut selvitä hengissä.
En lähtisi. Sotilasvala ei tuollaiseen velvoita ja toiseksi miksi minä menisi kuolemaan jonkun entisen neuvostotasavallan puolesta? Jos kyseessä olisi Suomi, asiaa ei tarvitsisi edes miettiä.
Köyhä Suomi sai 1944 kokoon 531000 sotilaan armeijan 3,7 miljoonan kansasta.
Samalla kaavalla Ukraina voi muodostaa 6,5 miljoonan miehen armeijan. Tähän päälle vielä miljoonia naisia eri tehtäviin.
Sotaa on käyty Ukrainassa jo vuosia. Miksi tälläistä armeijaa ei ole muodostettu?
Vastuu omasta sotimisestaan on ukrainalaisilla.
Luulen, että minut määrättäisiin jatkamaan normaalia työtäni.