Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutko salailemaan varallisuuttasi työkavereilta/sukulaisilta

Vierailija
05.07.2015 |

Joudutteko peittelemään varallisuuttasi esim. työkaverille? Ette tuo ilmi, että teillä on useampi sijoitusasunto. Käytte useita kertoja vuodessa pidemmillä lomilla, ettekä mainitse siitä kelleekkään. Selitätte että käytte mökillä joka on muka vanhempien, vaikka se onkin teidän. Ajatte vanhalla autolla vaikka olisi varaa ostaa uusikin? Olisi varaa ostaa se 300m3 neliöinen kivitalo kaupungin arvostetuimmalta alueelta, mutta asutte siinä 150m3 puutalossa?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En salaile sukulaisiltani koska en ole heihin missään yhteydessä ollut useampaan vuoteen. Ystävät ja tutut= ei kuulu ystäväsuhteiden laatuun puhua raha-asioista. 

Vierailija
22/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin paljon ei ole salattavaa, että pitäisi mennä tuolle tasolle. Enkä valitsisi asuntoani tai autoani työkavereiden mukaan vaan itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin just miehelle, joka katseli mulle uutta autoa, että en mä voi ostaa, koska pitää näyttää perseaukiselta, jotta voin pyytää palkankorotusta... Ja muutenkin, työkaverit voivottaa aina rahapulaa ja mä nyökyttelen mukana ja saan sääliä, koska mies on työttömänä.

Vierailija
24/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en omista sijoitusasuntoja, mutta olen perinyt kummitädiltä metsäomaisuutta ja nykyaikana harvinaisen hyvin tuottavan rahastosijoituksen. Kumpaakaan ei kannata muuttaa vielä rahaksi joten asumme vielä pienessä omakotitalossa. Metsää pääsee kaatamaan viiden vuoden kuluttua, rahastot menee varmaan lihoiksi ensivuoden puolelle.

Jo tuo meidän nykyinen remonttia kaipaava 125 neliön kämppä herättää kateutta niin en todellakaan ole toimiston akkalaumalle kertonut mitään.

Vierailija
25/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se salailua, jos kieltäytyy kertomasta omistamansa metsän määrää?

Teen aika paljon metsätöitä ja työkaverit joskus utelevat tarkkaa hehtaarimäärää. Kieltäydyn vastaamasta ja teen vastakysmyksen: paljonko tililläsi on rahaa. Tämä yleensä hiljentää kysyjät.

Vierailija
26/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:52"]

Minä en omista sijoitusasuntoja, mutta olen perinyt kummitädiltä metsäomaisuutta ja nykyaikana harvinaisen hyvin tuottavan rahastosijoituksen. Kumpaakaan ei kannata muuttaa vielä rahaksi joten asumme vielä pienessä omakotitalossa. Metsää pääsee kaatamaan viiden vuoden kuluttua, rahastot menee varmaan lihoiksi ensivuoden puolelle.

Jo tuo meidän nykyinen remonttia kaipaava 125 neliön kämppä herättää kateutta niin en todellakaan ole toimiston akkalaumalle kertonut mitään.

[/quote]

Lisään vielä....sukulaiset tietenkin tietää meidän tilanteesta ja heille tilanne on ihan ok. Minä olen pienen suvun ainoa jälkeläinen jolla on omia lapsia. Saan ilmeisesti vanhapoika-enon kaupunkiosakkeen ja kesämökin aikanaan. Toivottavasti siihen menee vielä vuosikymmeniä. Parempi olisi jos eno vielä löytäisi itselleen kunnollisen naisen.

Vierailija
27/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi työkavereille ylipäätään pitäisi kertoa omasta varallisuudesta mtn. En minä juttele omista asioistani työpaikalla. Eivät ne siellä tiedä edes siviilisäätyäni.

Vierailija
28/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:43"]

Salailla? En salaile, mutta en myöskään kerro, että omistamme sijoitusasuntoja. 

Miksi ihmeessä tehdä numeroa, seuraavaan tyyliin..

"Olisi varaa ostaa se 300m3 neliöinen kivitalo kaupungin arvostetuimmalta alueelta, mutta asutte siinä 150m3 puutalossa?"

Haluaisit kertoa, mutta et voi? :D

Onko rahat tulleet sinun vai miehesi kautta?

[/quote]

Kyllä joudun salailemaan. Tosin mulla ei vielä niin paljon omaisuutta ole, mutta verrattuna siihen, miten elämme sitä on paljonkin. Minusta olisi kivaa kertoa, että mulla on asunto, josta mun ei ole tarvinnut maksaa penniäkään ja saan siitä nyt vuokratuloja. Lisäksi olisi ollut kiva kertoa, että sain 200 000 tuhannella eurolla osakkeita, joilla kyllä lähinnä maksamme lainoja pois, mutta kumminkin. Lisäksi olisi muutenkin vain kivaa jutella omista asioistaan töissä, mutta en viitsi, koska minut kuitenkin ymmärrettäisiin väärin joksikin ylpeäksi ja muiden yläpuolella olla haluavaksi. Elän kuitenkin köyhästi sen takia, että mieheni on työtön eikä omistukseni juuri tuota mitään. Aikanaan voin niitä sitten myydä ja ehdin periä vielä lisääkin, joten minua odottaa uskoakseni ihan mukava elintaso tekemättä sen kummempaa. Minusta olisi ihanaa haaveilla siitä ajasta ääneen, mutta en oikein voi.

Olen siis perinyt tai perin kaiken, enkä ansainnut itse. 

Vierailija
29/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:51"]Sanoin just miehelle, joka katseli mulle uutta autoa, että en mä voi ostaa, koska pitää näyttää perseaukiselta, jotta voin pyytää palkankorotusta... Ja muutenkin, työkaverit voivottaa aina rahapulaa ja mä nyökyttelen mukana ja saan sääliä, koska mies on työttömänä.
[/quote]

Palkankorotus saadaan ansioilla eikä almuina. Persaukisuus antaa kuvan, ettei asiat ole ihan hanskassa.

Vierailija
30/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:51"]Sanoin just miehelle, joka katseli mulle uutta autoa, että en mä voi ostaa, koska pitää näyttää perseaukiselta, jotta voin pyytää palkankorotusta... Ja muutenkin, työkaverit voivottaa aina rahapulaa ja mä nyökyttelen mukana ja saan sääliä, koska mies on työttömänä. [/quote] Palkankorotus saadaan ansioilla eikä almuina. Persaukisuus antaa kuvan, ettei asiat ole ihan hanskassa.

[/quote]

Persaukisiahan tuossa olivat kirjoittajan työkaverit. Sä et nyt taas tajunnut, mitä hän tarkoitti että pitää näyttää persaukiselta = eli ei voi näyttää VARAKKAALTA. Tuskinpa kirjoittaja siis näyttää persaukiselta ja ajelee vm 1995 kotterolla, huoh.

Vierailija
31/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä taloudellinen tilanne on työkavereille huono juttu. Myös joillekin kavereille aiheuttaa pahaa mieltä. Eikä meillä ole edes sijoituspaikka tai mökkiä. On uudehkot autot ja velaton okt. Matkustellaan myös aika paljon.

Vierailija
32/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaikilla sukulaisillani (tai useimmilla) on sama tilanne, ettei varallisuuksista oikein ole voinut koskaan kertoa töissä eikä ystävien kesken. Esim. tärini joka on perinyt myös paljon oli aatteeltaan kommunisti. Hän on jakanut ja antanut paljon taloudellista hyvää muualle mutta ei silti voi kertoa omaisuudestaan koska aina olisi niitä, joiden mielestä on väärin, että täti sitten omistaa yhtään mitään. 

10

Vierailija
33/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mittaa asuntoa kuutiometreissä?

Vierailija
34/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset ihmiset ovat vähä-älyisempiä.

Terveisin kaupan kassa, joka on itse kerryttänyt pienillä tuloilla oman omaisuutensa.

Vierailija
35/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:10"]

Myös kaikilla sukulaisillani (tai useimmilla) on sama tilanne, ettei varallisuuksista oikein ole voinut koskaan kertoa töissä eikä ystävien kesken. Esim. tärini joka on perinyt myös paljon oli aatteeltaan kommunisti. Hän on jakanut ja antanut paljon taloudellista hyvää muualle mutta ei silti voi kertoa omaisuudestaan koska aina olisi niitä, joiden mielestä on väärin, että täti sitten omistaa yhtään mitään. 

10

[/quote]Onhan se kommunistille väärin

Vierailija
36/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:10"]

10

[/quote]Onhan se kommunistille väärin

[/quote]

Hän nyt kannatti aatetta kuitenkin omaisuudesta huolimatta. Miten se on sinulta pois? Hän halusi auttaa vähävaraisia ja jakoikin omaisuuttaan, ei riistänyt, kuten ne, jotka vasta haalivat omaisuuttaan, saattavat tehdä tai sulkevat silmänsä siltä, että sitä tapahtuu.

Vierailija
37/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan meni näin. Mieheni joutui vaihtamaan työpaikkaa, kun tuli ilmi, että hänellä on sitä omaisuutta. Työkaveri oli saanut selville jostain miehen omaisuudesta. Ei ollut siitä niin huudellut töissä. Selitellyt että vanhemilla on ja muijan suvulla on jne jne.

Kun tämä asia oli levinnyt työpaikalla, että miehellä on rahaa, alkoi se kateus ja katkeruus ja selkään puukottaminen. Alkoi se työpaikalta ulos savustaminen, että mitä sinä porvari olet täällä meidän töitä viemässä.

Firmassa alkoi yt ja mies ilmoitti, että hän voi lähteä vapaaehtoisesti jos sillä säästytään muilta irtisanomisilta. Siitähän työverit vasta innostuivat. Hyvähän sitä on jäädä laakereilleen lepäilemään ja jättää köyhä duunari tänne raatamaan. Surullisinta oli tässä se, että mieheni piti tästä työstä ja työpaikasta enne tätä farssin alkua.

ap

ps Ja se asununnon pinta-ala ilmoitetaan m2 . Näppis virhe, kun puhelimesta löytyy valmiina kuutio

Vierailija
38/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä ei puhuta kenenkään varallisuuksista. Jos joku erehtyy mainitsevan mökkikaupoista, pidetään ylpeänä ja kehujana. Itselläni ei ole mitään ylimääräistä.

Vierailija
39/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, ap. 

10

Vierailija
40/53 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:51"]Sanoin just miehelle, joka katseli mulle uutta autoa, että en mä voi ostaa, koska pitää näyttää perseaukiselta, jotta voin pyytää palkankorotusta... Ja muutenkin, työkaverit voivottaa aina rahapulaa ja mä nyökyttelen mukana ja saan sääliä, koska mies on työttömänä. [/quote] Palkankorotus saadaan ansioilla eikä almuina. Persaukisuus antaa kuvan, ettei asiat ole ihan hanskassa.

[/quote]

Persaukisiahan tuossa olivat kirjoittajan työkaverit. Sä et nyt taas tajunnut, mitä hän tarkoitti että pitää näyttää persaukiselta = eli ei voi näyttää VARAKKAALTA. Tuskinpa kirjoittaja siis näyttää persaukiselta ja ajelee vm 1995 kotterolla, huoh.
[/quote]

Kukahan nyt ei tajunnut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi