Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ex-avomies vielä tuppautua asuntooni...

Vierailija
05.07.2015 |

Tällainen mietityttää. Erosin avomiehestäni ja etsin oman vuokrayksiön. Ex on työtön (irtisanoutui sairaslomalla) ja ei saanut yhtä nopeasti uutta asuntoa. Annoin hänelle luvan tuoda tavaroitaan asuntooni, mutta niiden lisäksi hän kutsuikin itsensä kuukaudeksi kylään. Hän ei siis pyytänyt päästä asuntoon, vaan ilmoitti sen olevan ainoa vaihtoehto. Vastustin, tietenkin, mutta suostuin pitkin hampain, kun huomasin ettei puhe mennyt perille. Ehkä olin myös hellämielinen, mene ja tiedä. Monta vuotta yhdessä, ehkä kuukausi vielä menettelee? Lisäksi mies on ollut sairaana (nyt jo parempi). No, nyt mies on löytänyt väliaikaisen asunnon, ja - kaikeksi onneksi - jätti asuntoni vara-avaimet minulle. Nyt vain alkoi huolestuttaa, että mitäs sitten, kun hänen lyhytaikainen vuokrasopimuksensa loppuu. Pystyykö hän esim. isännöitsijälle tai viime kädessä jopa poliisille väittämään, että hän asuu asunnossani?

Plussat:

+ vuokrasopimus on minun

+ avaimet ovat nyt minulla

+ entinen ja nykyinen vuokraemäntä ja omat vanhempani tietävät, että olen jättänyt mieheni ja ovat luultavasti tarvittaessa kaikki puolellani.

Miinukset:

- olen melko varma, että hän on ilmoittanut TE-toimistolle ja maistraatille minun asuntoni omaksi osoitteekseen

- olemme aikaisemmin asuneet avoliitossa

- asunnossani on paljon hänen tavaroitaan

- ex oli asunnossani kuukauden enkä heittänyt häntä ulos.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:54"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:39"]

Vie ne tavarat sinne exän luo ja varmista isännöitsijältä ettei mies ole talokirjoissa. Eihän mies ole kopioinut avainta?

[/quote]

Tavaroiden vieminen on käytännön syistä todella hankalaa, joten joudun todennäköisesti odottamaan että hän hakee ne pois (ne ovat onneksi pienempää omaisuutta, ei niinkään huonekaluja tms.). Isännöitsijälle puhun varmaan sitten, jos tilanne alkaa vaikuttaa oudolta...vai pitäisiköhän jo nyt varmistaa?!

Tuo avaimen mahdollinen kopiointi minua huolestuttaakin, mutta luulisin että ei.
[/quote] puhu heti isännöitsijälle että saat miehen poistettua kirjoilta. Jos hän on talonkirjassa niin huolto avaa hänelle oven jos mies niin pyytää. Jos tavarat ovat pieniä niin niiden vieminen miehellehän nimenomaan on helppoa. Tai laita tekstari ( jotta jää todiste) että hänellä on kuukausi aikaa hakea tavarat tai hävität ne.

Nyt olisi hyvä aika kasvattaa selkäranka ja lopettaa kynnysmattoiu. Maksoiko mies sinulle edes vuokraa tai ostiko ruokansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/11 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... ja kun isännöitsijän kanssa on selvitetty että mies ei ole asunnossasi kirjoilla niin sitten seuraa lukon uudelleensarjoitus juuri tuon avainongelman vuoksi. 

Vierailija
5/11 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranka selkään ja kamat pihalle, varoitus tekstarilla aikaa noutoon esim 5h jos kerran työtöm ja asuu samassa kaupungissa.

Vierailija
6/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne tavarat sinne exän luo ja varmista isännöitsijältä ettei mies ole talokirjoissa. Eihän mies ole kopioinut avainta?

Vierailija
7/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan maistraatista kysyä asuuko asunnossa virallisesti muita?

Vierailija
8/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 02:39"]

[/quote]

Tavaroiden vieminen on käytännön syistä todella hankalaa, joten joudun todennäköisesti odottamaan että hän hakee ne pois (ne ovat onneksi pienempää omaisuutta, ei niinkään huonekaluja tms.). Isännöitsijälle puhun varmaan sitten, jos tilanne alkaa vaikuttaa oudolta...vai pitäisiköhän jo nyt varmistaa?!

Tuo avaimen mahdollinen kopiointi minua huolestuttaakin, mutta luulisin että ei.

Vierailija
9/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tarvitse alapeukuttaa aloitusta, hyvät empaattiset sisaret. Olen joutunut tähän tilanteeseen kiltteyttäni ja omapäisen exän ansiosta (niin, lisäänkö vielä että sairauslomalla ex oli mt-ongelmien vuoksi?) Nyt en aio enää antaa periksi ja asiat ovat  paranemassa, mutta haluaisin vain tietää, voiko hän vielä järjestää minulle ongelmia. Teille parille vastaajalle kiitos asiallisista neuvoista!

Vierailija
10/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUNO! huhu.

Vierailija
11/11 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kenties uskovainen? Jokaisen "sairaan" pelastaja? Järki käteen. Tavarat veks, lukon vaihto. HERÄÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi