aatella et ne Nightwishin tyypit jätti sen laulajan ilman rahaa
Siis ahneuksissaan jakoivat voitot vaan keskenään. Sille laulajalle ei haluttu maksaa kunnon palkkiota:o
Kommentit (36)
Tarja Turusen lauluääni oli hyvin olennainen osa alkuperäisen Nigthwishin soundia, ilman sitä yhtye tuskin olisi erottunut heavy-yhtyeiden massasta. Muistan myös nähneeni jonkun Tuomas Holopaisen haastattelun, jossa hän sanoi, että yhtyeen kansainvälistä menestystä auttoi se, että samaan aikaan oli muitakin suosittuja yhtyeitä samanlaisella kokoonpanolla (esim. Evanescence.) Eli myönsi, että ihan pelkän musiikin ansiota ei ole kaikki.
Taasko Holopainen on alkanut riitelemään? Mikähän senkin diagnoosi on kun ei tule kenenkään kans toimeen.
Holopainen on itse sanonut, että jotakin olisi voinut tehdä toisin. Että erottamisen ilmoittamisen olisi voinut hoitaa tyylikkäämmin. Mutta se ei sitä kuitenkaan muuta, etteivätkö halunneet niitä potkuja antaa. MIkähän haastattelu se oli... Muisteli siinä keikkakokemuksia jonkun muun solistin kanssa, kun oli säikähtänyt, että "taasko se kitinä ja diivailu alkaa", viittasi Turuskaan.
Ja oikeasti, Turunen on oopperalaulajana keskinkertainen. Kysykää hänen omilta sibeliusakatemian käyneiltä kollegoiltaan tai muilta sen alan ammattilaisilta, jos on tilaisuutta.
huhhuh taas tätä keskustelua... selvittäkää faktat kuntoon ennen kun alatte täällä haukkumaan... muutenkin mielestäni monta vuotta vanhoja asioita on turha enää jauhaa. eihän asia kuulu kenellekkään muulle kun nightwishin jäsenille ja entisille jäsenille.
Helppohan se on pelkästään miehiä täällä haukkua ;) Miksi luulette poikien erottaneen Tarjan ja Aneten jos heissä ei olisi ollut mitään vikaa? Ja raivostuttaa tämä keskustelu että "Nightwishin laulajat vaihtuvat tiuhaan tahtiin". Huoh. Erittäin tiuhaan tahtiin jos kaksi laulajaa on vaihtunut..
holopainenhan se keulakuva on alunalkaenkin ollut
En ole bändiä kuunnellut sen jälkeen kun tarja erotettiin.
Nightwish ei ole mitään enää ilman Tarjaa. En edes tunnista sitä enää radiosta. ihan ku joku huono cover-bändi. Ei keulakuvaa tai soundia vaihdeta niin vaan, vaikka rumpalin tai kitaristin pystyiskin vaihtamaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:05"]
Helppohan se on pelkästään miehiä täällä haukkua ;) Miksi luulette poikien erottaneen Tarjan ja Aneten jos heissä ei olisi ollut mitään vikaa? Ja raivostuttaa tämä keskustelu että "Nightwishin laulajat vaihtuvat tiuhaan tahtiin". Huoh. Erittäin tiuhaan tahtiin jos kaksi laulajaa on vaihtunut..
[/quote]
Jep, vois ne naisetkin vilkaista peiliin. Tarja alkoi miehensä kanssa vaatia ties mitä ja kuvitella omistavansa koko yhtyeen. Anette taas halusi sekä laulajanuran että perhe-elämän. Se vaan nyt ei oikein onnistu olla lapsia hoitamassa Ruotsissa ja samaan aikaan olla maailmankiertueella. Olis ollut reilua lähteä itse siinä vaiheessa kun halusi tehdä uuden miehen kanssa lapsia ja antaa yhtyeen tehdä hommiaan uuden laulajan kanssa. Itsekästä on se että vaatii muitakin lopettamaan hommat koska itse haluaa leikkiä kotileikkejä. Nyt yhtye joutui erottamaan laulajan ja sai paskat päälleen. Vaan miten kierrät maailmaa jos solisti on Ruotissa kotiäitinä?
Mä en oikein ymmärrä mikä tässä on ongelmana. Sehän on palkollisen laulajan ja hänen neuvottelijan/managerin vastuulla sopia sellainen palkkaus, että se on tarpeeksi kova kompensoimaan ulosjättämisen itse bisneksest. Eri asia jos olisi tehty joku sopimusrikkomus, sitten voisi kitistäkkin mutta en usko sellaista tapahtuneen. Kyllä noin isossa puulaakissa on lakimiehiä tarvittaessa ihan tarpeeksi katsomassa että hommat tehdään oikein.
Sellaista se on yritystoiminta. Yrittäjät jakavat voitot keskenään ja muut ovat palkoillisia.
Nightwishin toiminta nyt muutenkin on ollut aikamoista pelleilyä.
Tarja Turunne taas tilittämässä katkeruuttaan. Kellonajasta päätellen kännissä ja heittäytynyt teinix.
Se on ihan normaalia, että musiikin tekijät ja omistajat tienaa enemmän kuin heillä töissä olevat duunarit.
Anette ja tarjahan on sanonut samaa, Tuomas kiistää kaiken. Kauanhan menee että se nykyinenkin häippäsee
Onko ne tehneet jo samat tälle uudellekin?
No mutta eikö niille naisille ole mennyt järkeen, että yhtye on se firma, joka tekee taiteen ja omistaa kaiken? Ovat poijjaat päättäneet alusta lähtien, että itse bisnekseen ei oteta ulkopuolisia. Jos ja kun palkkaavat solisteja, nämä ovat palkollisia, jotka tulevat ja menevät. Taatusti osaavat sopimuspaperinsa lukea.
Floor on ammattilainen ja ollut mukana näissä hommissa jo vuosia ja vuosia. Eiköhän se tiedä, mihin on ryhtynyt.
Kyllä minulle edelleen Nightwishin keulakuva on Tarja Turunen. Anettekin on hyvä laulaja, mutta alkuperäinen Nightwish-musiikki on Tarjan laulamaa.