Tipin verotus ravintola-alalla, ilmoittaako tuota kukaan oikeasti? Kokemuksia?
Veljeni aloitti juuri ravintola-alalla, ja kertoi että välillä tulee isojakin tippejä käteisenä. Ongelmaksihan tuossa muodostuu verotus. Ilmoittaako kukaan pienipalkkaisella ravintola-alalla oikeasti noita tippejä verotukseen? Todellisuudessahan ne voivat nousta tuhansiinkin euroihin vuodessa, mutta sain sellaisen kuvan että tyytyväisenä otetaan nuo ns. pöydän alta koska mitään jälkeähän käteistipeistä ei jää.
Kommentit (7)
Suomessa verottaja kuppaa kansalaisia armotta joka asiasta ja sitten hallitus lähettelee rahoja ympäri maailmaa... Itse en ainakaan ilmoittaisi senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ai että tonneihin :)
Kyllä näin on hyvissä ravintoloissa, ihan asiaa puhuu aloittaja. Ei toki missään nuudelipaikassa tai kebulassa. Rikkaat ihmiset käy hyvissä ravintoloissa ja hiprakassa voi olla yllättävänkin avokätisiä tippien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan että noin 250 työpäivää vuodessa niin jos saa joka työpäivä viideltä asiakkaalta vitosen tipin niin se on vuodessa reilut 6 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan että noin 250 työpäivää vuodessa niin jos saa joka työpäivä viideltä asiakkaalta vitosen tipin niin se on vuodessa reilut 6 tonnia.
Tismalleen
Siis, tipit taskuun eikä niitä ilmotella verottajalle, ei tietenkää.
Lompakko kiittää
Olen entinen ammattitarjoilija. Itse kyllä tipit kohdallani vuositasolla oli (arvio)300-400€. Olin ruokaravintolassa ja yökerhossa työssä. En itse ilmoittanut tipoejä verottajalle. Kuitenkin pienestä summasta kyse. Muutenkin verottajalle maksan runsaasti veroja.