Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, olenko narsisti?

Vierailija
23.07.2015 |

Alkanut miettiin ihan tosissaan, luin narsistin oireista ja käyttäydyn suuremmin osin samallailla kuten harrastan parisuhteessa haukkumista tai solvaan toista huomaamattani ja välillä palvon maasta kattoon. En osaa käsitellä toisen surua, jos joltain kuolee läheinen, en osaa lohduttaa, yritän kyllä mutta se kuulostaakin teennäiseltä. Halveksin usein ihmisiä, mutta toisinaan taas koen jatkuvaa alaarvontunnetta kaikkien ihmisten kanssa. Manipuloin ihmisiä saadakseni tahtomani, olen hyvä puhumaan ja saamaan kumppanini olemaan täysin samaa mieltä kanssani. En tee kuitenkaan tätä tahallaan, suu avautuu ja sieltä sitten suoltaa sellasta paskaa mitkä ei kuitenkaan ole suoria valheitakaan. En halua että mieheni käy baareissa tai kavereilla yksin, haluan ainna olla mukana. Kiukuttelen ja raivoan jonka jälkeen luon enkelinkatseen ja lepyttelen ja olen kuin koko riitaa ei olisi ollutkaan. Sainhan mitä halusin eikä siitä enään puhuta. Kuulostanko narsistilta? :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et narsistilta, mut kipeeltä. Hae apua.

Vierailija
2/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on enää, ei enään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta ihan siltä, mitä varsinaisella narsismilla tarkoitetaan, narsisti ei esim. itse tunnista alemmuuden tunnettaan. Mutta selvästi sinulla on ongelmia, joita olisi hyvä käsitellä, mutta ei se toki helppoa. Ensimmäinen askel on kuitenkin otettu, se nimittäin on ongelman tiedostaminen :).

Paljon self help kirjallisuutta löytyy, itse tykkäsin esim. Kimmo Takasen Tunnista lukkosi - kirjasta (vaikka hän ei varsinaisesti mikään psykologi olekaan, ja psykologi jolla kävin selvästi ei erityisemmin ko. kirjaa arvostanut; minusta se oli kuitenkin hyvä ja auttoi hyvään alkuun omien ongelmieni selvittämisessä). Self help - kirjoja lukiessa kannattaa kuitenkin muistaa, että ei ne mikään ainoa oikea totuus ole, mutta niistä voi löytää hyviä vinkkejä tunnistaa ja käsitellä omia ongelmiaan. Ja kannattaa ehdottamasti lukea useita kirjoja, silloin sen ymmärtää paremmin, että ne ovat vain apuväline, niitä ei kannata liikaa uskoa.

Vierailija
4/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan, mutta hae diagnoosi.

Vierailija
5/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:36"]ei kuulosta ihan siltä, mitä varsinaisella narsismilla tarkoitetaan, narsisti ei esim. itse tunnista alemmuuden tunnettaan. Mutta selvästi sinulla on ongelmia, joita olisi hyvä käsitellä, mutta ei se toki helppoa. Ensimmäinen askel on kuitenkin otettu, se nimittäin on ongelman tiedostaminen :).

Paljon self help kirjallisuutta löytyy, itse tykkäsin esim. Kimmo Takasen Tunnista lukkosi - kirjasta (vaikka hän ei varsinaisesti mikään psykologi olekaan, ja psykologi jolla kävin selvästi ei erityisemmin ko. kirjaa arvostanut; minusta se oli kuitenkin hyvä ja auttoi hyvään alkuun omien ongelmieni selvittämisessä). Self help - kirjoja lukiessa kannattaa kuitenkin muistaa, että ei ne mikään ainoa oikea totuus ole, mutta niistä voi löytää hyviä vinkkejä tunnistaa ja käsitellä omia ongelmiaan. Ja kannattaa ehdottamasti lukea useita kirjoja, silloin sen ymmärtää paremmin, että ne ovat vain apuväline, niitä ei kannata liikaa uskoa.

[/quote]kiitos :)

Vierailija
6/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:36"]Oot varmaan, mutta hae diagnoosi.
[/quote]ei sitä varmaan voi niin vaan hakea?

Vierailija
7/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:36"]Oot varmaan, mutta hae diagnoosi.
[/quote]ei sitä varmaan voi niin vaan hakea?
[/quote]
No et ole narsisti, mutta tosiaan vaikutat muuten vähän hankalalta ihmiseltä parisuhteessa. Ehkä sun pitäs päästä puhumaan jonnekin noista sun ongelmista?

Vierailija
8/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta narsistilta. Narsisti ei osaa olla pahoillaan teoistaan, sinä varmaankin olet pahoillasi miehesi haukkumista ym? Kuulostaa enemmänkin epävakaalta persoonallisuushäiriöltä. Googletapa. Itsellä on tuo, ja nuo sinun kuvailemasi asiat sopivat aika hyvin mun käytökseeni. Millainen lapsuus/nuoruus sinulla oli? Itsellä tämä juontaa juurensa väkivaltaisesta lapsuudesta. Käyn tällä hetkellä terapiassa, sitä ennen kävin ensin psykologilla ja sitten psykiatrilla, joka teki diagnoosin.

Vierailija
9/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bää bää sanoi Babylonin lammas huomatessaan virheensä.

Vierailija
10/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 10:42"]Et kuulosta narsistilta. Narsisti ei osaa olla pahoillaan teoistaan, sinä varmaankin olet pahoillasi miehesi haukkumista ym? Kuulostaa enemmänkin epävakaalta persoonallisuushäiriöltä. Googletapa. Itsellä on tuo, ja nuo sinun kuvailemasi asiat sopivat aika hyvin mun käytökseeni. Millainen lapsuus/nuoruus sinulla oli? Itsellä tämä juontaa juurensa väkivaltaisesta lapsuudesta. Käyn tällä hetkellä terapiassa, sitä ennen kävin ensin psykologilla ja sitten psykiatrilla, joka teki diagnoosin.
[/quote]

Tätä minäkin ajattelin.
Ja erityisesti tuo että TIEDOSTAT että jotain voi olla vialla, on iso apu ongelmaan. Varaa aika ammattilaiselta ja koita pärjäillä!

Vierailija
11/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-oletko aina oikeassa, muut väärässä? Muiden syy, itsessä ei vikaa?

-kadutko mitään?

-oletko kostonhaluinen ihmisille, joita kedehdit?

-mietitkö päässäsi satumaisia tulevaisuuden suunnitelmia?

Hieman narsistiselta kuulostat, mutta oikea narsisti ei ehkä edes moisia ajatuksia kyseenalastaisi, vaan pitäisi asioita itsestään selvyytenä.

Vierailija
12/12 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta suomalaiselta naiselta kuulostat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi