Entinen Jehovan todistaja vastailee kysymyksiin!
Otsikossahan tuo tulikin.
Kommentit (64)
Olen kuullut jehova ystävältäni, että häntä on kokouksissa.käsketty yliviivata Raamatustaan kohtia ja kirjoittaa päälle mitä opettaja sanoo. Eikö tässä vaiheessa jo herätyskellot soineet?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:51"]
Miten muihin herätysliikkeisiin kuuluvat ovat vastanneet teidän uskon esittelyihin?
[/quote]
Yleensä lähinnä sanomalla, että heillä on jo oma uskontonsa ja ovat tyytyväisiä siihen. Kun itse ovilla kiertelin niin yleensä itsekin tosissaan johonkin uskontoon kuuluvat olivat niitä ystävällisimpiä. Toki he myös selvästi ilmaisivat, että he eivät ole todistajiksi kääntymässä.
Tiesitkö, että uudenmaailman väännöksen väänsi 4 henkilöä joista vain yksi opiskeli yliopistossa vaadittavaa kieltä ja hänkin vain kaksi vuotta? Kaikki tietää mikä on lopputulos:)
Uskotko vielä Jumalaan ja Jeesukseen? Mihin seurakuntaan kuulut nykyisin?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:54"]
Olen kuullut jehova ystävältäni, että häntä on kokouksissa.käsketty yliviivata Raamatustaan kohtia ja kirjoittaa päälle mitä opettaja sanoo. Eikö tässä vaiheessa jo herätyskellot soineet?
[/quote]
Itse olen järjestöstä lähtenyt jo noin neljä vuotta sitten, joten tuo on kyllä uusi asia minullekin. Tutkittavia kirjoja kyllä yliviivattiin ja korjailtiin. Ilmeisesti nyt ollaan kirjoittamassa uutta Raamatun käännöstä todistajille, joten asia varmaankin liittyy siihen.
Ja herätyskellojen pitäisi aika monessakin tilanteessa todistajalla soida...
Seuraatteko/seurasitteko jostain milloin ihmiset eroaa kirkosta? Tuskin on sattumaa, että kun äitini erosi kiin kuukauden sisällä oli Jehovat ovella, eikä olleet ikinä ennen käyneet. Ja sama mulla. Erosin viime kesänä ja reilu kuukausi ja jehovat oli ovella, eivät olleet ikinä ennen käyneet..
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:57"]
Tiesitkö, että uudenmaailman väännöksen väänsi 4 henkilöä joista vain yksi opiskeli yliopistossa vaadittavaa kieltä ja hänkin vain kaksi vuotta? Kaikki tietää mikä on lopputulos:)
[/quote]
Tiedän kyllä, ettei käännös ole millään tavalla luotettava. Mutta toisaalta taas ylipäätään Raamattuun elämässään nojautuminen on mielestäni typerää.
Miten sinusta tuli Jehovan todistaja? Synnyitkö jehovien kotiin vai käännyitkö jossain vaiheessa? Mitkä asiat saivat sinut luopumaan Jehovan todistajana olosta?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:57"]
Uskotko vielä Jumalaan ja Jeesukseen? Mihin seurakuntaan kuulut nykyisin?
[/quote]
En usko Jumalaan tai ylipäätään mihinkään yliluonnolliseen. Ja en siis myöskään kuulu mihinkään uskontoon.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:58"]
Mitä puoluetta äänestit?
[/quote]
Keskustaa äänestin viime vaaleissa.
Miksi ihmiset ei ajattele omilla aivoilla? Miksi sinä uskoit naurettaviin satuihin?!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:02"]
Mitä puoluetta äänestit?
[/quote]
Keskustaa äänestin viime vaaleissa.
[/quote]
Miksi?
Seuraatteko/seurasitteko jostain milloin ihmiset eroaa kirkosta? Tuskin on sattumaa, että kun äitini erosi kiin kuukauden sisällä oli Jehovat ovella, eikä olleet ikinä ennen käyneet. Ja sama mulla. Erosin viime kesänä ja reilu kuukausi ja jehovat oli ovella, eivät olleet ikinä ennen käyneet..
[/quote]
Ainakaan ei ollut rivitodistajilla mukanaoloaikanani tiedossa, että niitä seurattaisiin. Kuulostaa kuitenkin ihan todistajien toiminnalta, että niin tehtäisiin.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:01"]
Miten sinusta tuli Jehovan todistaja? Synnyitkö jehovien kotiin vai käännyitkö jossain vaiheessa? Mitkä asiat saivat sinut luopumaan Jehovan todistajana olosta?
[/quote]
Vanhempani kääntyivät, kun olin vauva. Tosin myös isovanhempani isäni puolelta on todistajia.
Lähdin, koska en uskonut niihin opetuksiin. Olen aina ollut viimeiseen asti looginen ja rationaalinen, mutta jonkin aikaa ajattelin, että uskontoon kuuluminen ilman uskoa on pienempi paha kuin omien ajatustensa seuraaminen. Lopulta kuitenkin tajusin, että haluan elää tämän yhden elämäni tavalla, joka tekee minut onnelliseksi.
Lisäksi en ikinä voinut alistua siihen ajatukseen, että mies olisi muka naisen yläpuolella.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:59"]
Saitko käännytettyä ihmisiä Jehovan todistajiksi?
[/quote]
Onneksi en.
Miten muihin herätysliikkeisiin kuuluvat ovat vastanneet teidän uskon esittelyihin?