Kuinka monta kauluspaitaa miehelläsi on?
Tuntuu, että joka kaappi on täynnä miehen kauluspaitoja, joten laskin ne äsken huvikseni. Tulos oli 62 pitkähihaista kauluspaitaa (valkoisia puvun paitoja n. 30, muun värisiä puvunpaitoja viitisentoista ja loput rennompia, esim. ruudullisia tai raidallisia paitoja) sekä lisäksi parikymmentä lyhythihaista. Tämän lisäksi vielä seitsemän flanellipaitaa esim. farkkujen kanssa käytettäväksi.
Onneksi mies pesee ja silittää itse vaatteensa.
Kommentit (34)
Mun miehellä on 36, sisältää pitkä- ja lyhythihaiset. Muakin ottaa päähän, kun niitä on joka paikassa koko ajan, ja olin ajatellut että sillä on paljon, mut eihän toi oo mitään teidän huusholliin verrattuna. Pari kuukautta sitten pakotin miehen laskemaan ne, kun niin vitutti se paitojen paljous. Lisäks niistä joka toinen on vaaleen sininen, mun mielestä näyttää kaikki samalta, mutta niissä on kuulemma eroja. Meilläkin mies käyttää töissä pukua ja paitaa, vapaa-ajallakin yleensä kauluspaitaa farkkujen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:57"]Onko miehesi joku rikas vai miksi sillä on noita paitoja ja vielä valkoisia noin paljon? [/quote] Ei varmaankaan 15€ saa kolme kauluspaitaa.
[/quote]
Mutta ei noita tavallisten ihmisten elämässä joudu koskaan pitämään paitsi juhlimassa ollessa
[/quote]
Ihan tavalliset ihmiset toimistotöissä pitää kauluspaitaa. Mutta ne kyllä maksaa n. 50-100 € / kpl. Toki voi niistä helposti enemmänkin maksaa, varsinkin puvun kanssa pidettävistä.
.
Mutta ei miehelläni ole kuin n. 20 kauluspaitaa, joista 3 valkoista ja toistakymmentä lyhythihaista. Enempi on turhaa kaapintäytettä, kun riittävät arkikäyttöön kuukaudeksi. Kyllä meillä pestään pyykkiä usean kerran viikossa...ei tarvita 3 kk varastoja. Sitä paitsi niitä uusitaankin, paidoistakin näkee, jos ne on useamman vuoden vanhoja.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:57"]Onko miehesi joku rikas vai miksi sillä on noita paitoja ja vielä valkoisia noin paljon? [/quote] Ei varmaankaan 15€ saa kolme kauluspaitaa.
[/quote]
Mutta ei noita tavallisten ihmisten elämässä joudu koskaan pitämään paitsi juhlimassa ollessa
[/quote]
Ihan tavalliset ihmiset toimistotöissä pitää kauluspaitaa. Mutta ne kyllä maksaa n. 50-100 € / kpl. Toki voi niistä helposti enemmänkin maksaa, varsinkin puvun kanssa pidettävistä.
.
Mutta ei miehelläni ole kuin n. 20 kauluspaitaa, joista 3 valkoista ja toistakymmentä lyhythihaista. Enempi on turhaa kaapintäytettä, kun riittävät arkikäyttöön kuukaudeksi. Kyllä meillä pestään pyykkiä usean kerran viikossa...ei tarvita 3 kk varastoja. Sitä paitsi niitä uusitaankin, paidoistakin näkee, jos ne on useamman vuoden vanhoja.
[/quote]
Siis 20 pitkällä hihalla ja 10+ lyhyellä....
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:57"]
Onko miehesi joku rikas vai miksi sillä on noita paitoja ja vielä valkoisia noin paljon?
[/quote]
Mieheni on työssä, jossa on pakko käyttää aina pukua. Konservatiivinen ala. Toki siitä työstä rahaakin saa, mutta syynä paitamäärään on varmaan se, että haluaa edes vähän vaihtelua melko tiukkaan pukeutumiskoodiin.
Olen kyllä välillä motkottanut tuosta paitamäärästä, samoin puvuista. Niitäkin on ns. runsaasti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:27"]
Tuntuu, että joka kaappi on täynnä miehen kauluspaitoja, joten laskin ne äsken huvikseni. Tulos oli 62 pitkähihaista kauluspaitaa (valkoisia puvun paitoja n. 30, muun värisiä puvunpaitoja viitisentoista ja loput rennompia, esim. ruudullisia tai raidallisia paitoja) sekä lisäksi parikymmentä lyhythihaista. Tämän lisäksi vielä seitsemän flanellipaitaa esim. farkkujen kanssa käytettäväksi.
[/quote]Mikä miehesi on ammatiltaan?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:32"]
[/quote]
Pankki-/sijoitusalalla.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:37"]
Varmaan jokunen tuhat. Pukuja vähän alle tuhat.
[/quote]
Kunnon av-mamma ja sen mies!
Todellisuudessa kadulla näkee mammoja converseissaan ja ukot ihan vaan t-paidassa...
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:37"]
Varmaan jokunen tuhat. Pukuja vähän alle tuhat.
[/quote]
Kunnon av-mamma ja sen mies!
Todellisuudessa kadulla näkee mammoja converseissaan ja ukot ihan vaan t-paidassa...
[/quote]
Tai kauppias nyt lähinnä tulisi mieleen
Mulla on 15 pukupaitoja mitkä käytän vain töissä. Joka viikko menee 5 paitaa pesulaan. Lisäksi mulla on noin 10 vapaajan kauluspaitaa mutta en kyllä käytä noita. Vihaan kauluspaitoja.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:32"]
[/quote]
Pankki-/sijoitusalalla.
Ap
[/quote]
Nordean kassa lol. Pankkineiti repesin
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:32"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:27"] Tuntuu, että joka kaappi on täynnä miehen kauluspaitoja, joten laskin ne äsken huvikseni. Tulos oli 62 pitkähihaista kauluspaitaa (valkoisia puvun paitoja n. 30, muun värisiä puvunpaitoja viitisentoista ja loput rennompia, esim. ruudullisia tai raidallisia paitoja) sekä lisäksi parikymmentä lyhythihaista. Tämän lisäksi vielä seitsemän flanellipaitaa esim. farkkujen kanssa käytettäväksi. Onneksi mies pesee ja silittää itse vaatteensa. [/quote]Mikä miehesi on ammatiltaan? [/quote] Pankki-/sijoitusalalla. Ap [/quote] Nordean kassa lol. Pankkineiti repesin
[/quote]
Niin, onhan täysin mahdotonta, että kukaan olisi edennyt tuota pidemmälle työelämässään. Myöskään AV-palstan historiassa täällä ei ole käynyt ketään, jolla oikeasti olisi yliopistotutkinto. Kaikki me olemme korkeintaan opistotasoisia toimistorottia, asumme kaupungin vuokra-asunnoissa ja käytämme todellisuudessa Crocseja ja huppareita kesät talvet.
Tai sitten emme.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:32"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:27"] Tuntuu, että joka kaappi on täynnä miehen kauluspaitoja, joten laskin ne äsken huvikseni. Tulos oli 62 pitkähihaista kauluspaitaa (valkoisia puvun paitoja n. 30, muun värisiä puvunpaitoja viitisentoista ja loput rennompia, esim. ruudullisia tai raidallisia paitoja) sekä lisäksi parikymmentä lyhythihaista. Tämän lisäksi vielä seitsemän flanellipaitaa esim. farkkujen kanssa käytettäväksi. Onneksi mies pesee ja silittää itse vaatteensa. [/quote]Mikä miehesi on ammatiltaan? [/quote] Pankki-/sijoitusalalla. Ap [/quote] Nordean kassa lol. Pankkineiti repesin
[/quote]
Niin, onhan täysin mahdotonta, että kukaan olisi edennyt tuota pidemmälle työelämässään. Myöskään AV-palstan historiassa täällä ei ole käynyt ketään, jolla oikeasti olisi yliopistotutkinto. Kaikki me olemme korkeintaan opistotasoisia toimistorottia, asumme kaupungin vuokra-asunnoissa ja käytämme todellisuudessa Crocseja ja huppareita kesät talvet.
Tai sitten emme.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:15"]
Kymmeniä. Kasa valkoisia poletillisia virkapuvunpaitoja, muutama pukupaita ja ties miten monta erilaista vapaa-ajanpaitaa, siistimpiä ja rennompia. Ei haittaa, näyttää niin hyvältä niissä.
[/quote]
En tiennytkään, että paidoissakin voi olla poletti. Laittaako asiakkaat sinne aina kolikon kiitokseksi hyvin hoidetusta työstä?