Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa - ei sosiaalista elämää

Vierailija
04.07.2015 |

Olen nyt reilut kolme kuukautta kituuttanut työttömänä. Sain kyllä jo uuden työn työn, joka alkaa elokuussa, mutta ensimmäiseen palkkaan asti täytyy vielä pärjätä erittäin vähillä varoilla. Rahattomuus on johtanut myös yksinäisyyteen. Olen yrittänyt saada ystäviä lähtemään vaikka lenkille tai ehdottanut, että ihan kotioloissa tekisi ruokaa ja kahvittelisi, mutta tällainen ajanvietto ei tunnu ketään innostavan. Pitäisi olla aina menossa leffaan, ravintolaan, johonkin maksulliseen harrastukseen tms. Lähtisin mielelläni, mutta en vain pysty. Rahattomuuden vielä kestän, mutta tämä yksinäisyys alkaa masentaa. Onko ideoita, mistä voisi saada sosiaalisia kontakteja ilman rahaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautta.

Palataan asiaan kymmenen vuoden päästä.

Vierailija
2/5 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukautta. buu. huu. huu. Kokeile 19 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, en kokeile. Tämä on minulle uusi ja outo tilanne. Olisi mukava saada asiallisia vastauksia ja kokemuksia. Täältä ehkä turha odottaa? Ap

Vierailija
4/5 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilanne. ihmettelen kyllä ystäviäsi, etteivät huomioi tällaista tilannetta sinulla. Oletko kertonut heille rehellisesti ette sinulla ole rahaa ja haluaisit tehä jotain halpaa/ilmaista.

Löytyisikö joku hyvä kaveri lenkkipolun varrelta, jos vain ensin lähtisit itseksesi lenkille? Itselläni on koira ja olen saanut monta tuttavaa, joiden kanssa ulkoilla. Jospa sama kävisi sinulle, ilman koiraa, kun vain lähtee sinnikkäästi pururadalle tai metsälenkille.

Mutta ymmärrän tilanteesi hyvin. Kaikki maksaa turkaisen paljon tänä päivänä ja halpoja, mielekkäitä tekemisiä ei oikein tahdo löytyä.

Vierailija
5/5 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka välillä oma tilanne työttömänä ja vähävaraisena harmittaa, olen näemmä onnekseni osannut ystävystyä oikeiden ihmisten kanssa, jotka kohtelevat minua edelleen ystävänä. Otan osaa, vaikken voikaan auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä