Anoppilassa kesä on kärsimystä
Appivanhemmat kritisoivat 2-vuotiaan pojan "pitkää" (niskaan ulottuvaa) tukkaa ja uhkasivat viedä pojan salaa parturille. Anoppi makaa vain sängyssä kaikki päivät ja mieheni haluaisi tehdä saman eli vain laiskotella ja passuuttaa itseään. Anoppi haukkui lihavaksi minua (olen 174cm/64kg). Anopin tekemä ruoka on tönkkösuolattua ja karkkeja tai lumuja emme saisi nauttia anopin nähden (olemme jo yli kolmekymppisiä). Talo haisee kevyesti homeelle ja patja on muhkurainen, mistä seurauksena ovat selkäkivut. V-käyrä on huipussaan!!
Kommentit (24)
Anoppi makaa vain sängyssä mutta tekee kuitenkin ruuat?
No kauanko aiotte viipyä?
Voisitteko viettää aikaa päivisin lähikaupungissa tms. menoissa? Saaristoristeilyllä, huvipuistossa (lasta hauskuuttamassa muka), ulkoilmateatterissa...onhan noita menoja kesällä koko Suomi pullollaan.
Voi saathana. Sinuna en kyllä menis.
Aika törkeää käytöstä APlta, parjaa anoppia laiskaksi mutta samaan hengenvetoon haukkuu hänen tekemänsä ruoat, eli täyshoidossa siellä olette. Häpeäisit, ei maailma pyöri sinun napasi ympärillä.
Sinne anoppilaan ei oo mikään pakko mennä. Ihan vuokraatte mökin jostain sysi korvesta niin ei tarvii valitella.
Ihan voit ruveta siellä kokkaamaan, tiskaamaan ja huushollaamaan, jos ei palvelu kelpaa. Paremminkin: Anna ihmisten olla omassa kodissaan ihan rauhassa, häipykää sieltä tedellyttämästä palveluja. He osoittavat käytöksellään, että tahtovat teidät jo pois sieltä. Milloin aiotte poistua??
Harva viihtyy toisten nurkissa - ymmärrän ap:tä. Sukusotahan siitä tietysti tulee jos mies menisi sinne yksin.
Kaverini menee siskonsa kanssa sukuloimaan ja on siellä monta yötä. En tajua noita pitkiä yökyläilyjä. Eikö voi olla esim yhden yön?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:48"]
Harva viihtyy toisten nurkissa - ymmärrän ap:tä. Sukusotahan siitä tietysti tulee jos mies menisi sinne yksin. Kaverini menee siskonsa kanssa sukuloimaan ja on siellä monta yötä. En tajua noita pitkiä yökyläilyjä. Eikö voi olla esim yhden yön?
[/quote]
Miksi siitä tulisi sukusota?
Meillä mies oli lapsen kanssa pari yötä mummolassa ilman mitään sotaa.
Asiat voisi olla huonomminkin. Anoppi tulee miehensä kanssa meille lomalle täysihoitoon. EI suostu edes puhumaan minulle, mutta jälkeenpäin saa kuulla, mitä tein väärin. Olisivat meillä vaikka kuukausitolkulla, jos en keksisi mitään pakottavia menoja...
Oletko ap jotenkin outo vai miksi tuollaiseen olet lähtenyt? Miehesi ei nyt varmaan muutenkaan tee mitään, joten tuskinpa se nytkään mitenkään uusi asia oli. En ymmärrä miksi siellä vielä lapsen kanssa olet jos teillä on oma koti johon voisi mennä. Otat vain lapsen mukaan ja lähdette kotiin, keksitte kahdestaan jonkun muun tavan viettää kesäloma kuin tuo. Jos et lähde, niin ei auta valittaa, asia on kokonaan sinun käsissäsi jos et kerran ihan holhouksen alla ole. Busseja kulkee, junia kulkee, taksillakin pääsee osan matkaa jos tarvitsee, mutta toki kulkemisiin menee rahaa vähän ja sitähän sinulla ei tietenkään ole... Niin makaa kuin petaa, mukavaa lomaa siis sinulle! :)
Mun veli tekee tätä samaa. Vanhin lapsi on jo 14 v, joka ikinen kesä tulee juhannuksen jälkeen ja ovat 6 vkoa putkeen.
veljen vaimo on pahalla päällä 95% ajasta.
miksi ihmeessä sinne pitää änkeä ? Mä rakastan mun appivanhempia mutta me ollaan siellä max 5 h kerralla.
autolla pääsee kotiin myös. Ei tarvi toisten nurkkiin jäädä asumaan.
No just muistelin kesiä n. 10-15 vuotta sitten. Ei ollut varaa lähteä muualle kuin anoppilaan ja omien vanhempien luokse. Olihan siellä aina jotain jännitettäkin, mutta sitten yritettiin vaan lähteä vaikka vähän pihalle välillä rauhoittumaan. Sängyt oli huonoja ja tyynyt muhkuraisia. Ihan sama tukanleikkuu-uhkaus kuultiin silloinkin. Nyt muistan sen mukavana aikana. Lapset näki isovanhempiaan, oltiin luonnon helmassa, mummi kuitenkin vähän hemmotteli lapsia. Ja ruoka tuli valmiina pöytään! Vaikka se ei ollut aina ihan sellaista, mitä itse olisi tehnyt. Nyt mennään katsomaan vain vaaria ja aina joudun tekemään sapuskat. Ei oo lomaa enää!
Juu en todellakaan jää toisten nurkkiin haisemaan eli max. 2 yötä ja 3 päivää toisten nurkissa. Ja sama pätee omiin vieraisiin eli ei meille voi jäädä täysihoitoon varsinkaan jos talon tavat ei kelpaa!
Ap, kasva aikuiseksi ja kieltäydy.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 19:06"]Oletko ap jotenkin outo vai miksi tuollaiseen olet lähtenyt? Miehesi ei nyt varmaan muutenkaan tee mitään, joten tuskinpa se nytkään mitenkään uusi asia oli. En ymmärrä miksi siellä vielä lapsen kanssa olet jos teillä on oma koti johon voisi mennä. Otat vain lapsen mukaan ja lähdette kotiin, keksitte kahdestaan jonkun muun tavan viettää kesäloma kuin tuo. Jos et lähde, niin ei auta valittaa, asia on kokonaan sinun käsissäsi jos et kerran ihan holhouksen alla ole. Busseja kulkee, junia kulkee, taksillakin pääsee osan matkaa jos tarvitsee, mutta toki kulkemisiin menee rahaa vähän ja sitähän sinulla ei tietenkään ole... Niin makaa kuin petaa, mukavaa lomaa siis sinulle! :)
[/quote]
Mies käytännöllisesti katsoen pakottaa minut lähtemään. Ennen lähtöä yritän ruinata jäämään kotiin tai menemään lomamatkalle mieluummin, mutta mies ei vain suostu. Mies ei myöskään anna minun lähteä kolmistaan lasten kanssa matkalle, vaikka ennen avioliittoa reissasin yksin ympäri maailmaa ilman mitään vaikeuksia. Nyt varmaan lähdetään junan vieminä takaisin kaupunkiin piakkoin. :)
Mies taantuu jonnekin 80-luvulle siinä samassa kun mennään lapsuudenkotiinsa, nykyiseen kesätaloon. Alkaa touhuta pihoilla ja laiturilla, leikkaa nurmikkoa, siivoaa jotain liiteriä, laittelee koneita ja varastoja, välillä istuskelee pihakeinussa kylmä kaljapullo kädessä.
Minä sisällä: tiskipöytä on vuodelta 1961 eli työskentelykorkeus jotain 60cm, itse tiskiallas vetää noin litran vettä. Siinä käsintiskaan porukoiden tiskit. Anoppi istuu kädet sylissä omalla paikallaan keittiön pöydän ääressä ja seuraa töitäni. En osaa tiskata, en osaa siivota ja olen epähygieeninen. Hän on sairas ja pitäisi olla eritysen tarkkana. Minulta, 45-v koulutelta vakituisessa työssä käyvältä naiselta tiedusteltiin ihan vittuilumielessä että etkö ole käynyt mitään talouskoulua??. Jooen ole en.
Kun aamiainen on syöty, tupa siivottu, niin aletaankin valmistella lounasta. Vaikka anoppi ei pysty itse laittamaan ruokaa, on hänellä asiaan vankka mielipide.Ruoka pitää olla: perunoita, lihaa ja kastiketta. Jos ei ole perunoita, ei ole ruokaakaan, mitään muuta ei voi syödä. Miestä ei näy missään. Hokara appi seisoskelee ikkunan edessä ja kattelee pihalle.
Lounaan jälkeen siivous ja vanhukset vetäytyy iltapäivätirsoille. Juuri kun saan kaiken kuntoon alkaa kuulua kolinaa ja appi ihmettelee että eikö ole iltapäiväkahvia ja sen kanssa pitää olla pullaa, eikö ole mitään.
Mies on edelleen pihalla, rannalla, veneellä ja nauttii olostaan. Minäkin haluaisin ulos, mutta ei tästä ole vielä ehtinyt.
Kesäloma menee näin. Vanhukset, melkein liikuntakyvytön anoppi ja hokara appi, haluavat ehdottomasti muuttaa kesäksi maalle. Ne ei pärjää siellä, ellei mies (ainoa lapsi) ja minä muuteta sinne myös. Siitähän ei kiitosta tule ikinä, eikä varsinkaan minulle.
Jos sitten iltauutisten jälkeen istutaan miehen kanssa pihalla esim. juurikin viinilasillisella, niin anoppi kolistelee ikkunoita ja heiluttelee verhoja sisällä paheksuvasti, kun me istutaan ryyppäämässä eikä mennä nukkumaan. Tv:tä ei voi katsoa enää illalla kuin tekstejä lukien, sillä niin myöhään (?) ei kuulemma tule mitään katsomisen arvoista eikä sitä melua voi muutenkaan kukaan kuunnella. Appi meneekin nukkumaan jo jotain klo 19 ja anoppi vasta sitten kun se varmasti tietää että me ollaan sisällä ja kamarissa. Aika paljon tulee sitten lueskeltua vanhoja lehtiä mitä hyllyiltä löytyy.
Ja ei, ei auta sanoa vastaan, tai tehdä mitä huvittaa tai ajella autolla lähikaupnkiin syömään vaikka kiinalaista, siitä seuraa vaan draamaa ja kauhistelua. Tommoisten vanhusten päivärytmi ja mielenrauha kun sekoaa aika helposta. Joten näillä mennään.
Up. Kellään samaa tiedossa taas? Vai joko on kesälomaseuralaiset kunnan kirkkomaalla?
Olisitte menneet sun kotiin.