12 lapsi mahassa ja onnellinen ilme naamalla!
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:06"]Kateutta,kateutta... [/quote] Ai kuka on kateellinen ja kenelle? Lapsenteko kone meille muille jotka saadaan itse valita lapsiluku? [/quote] Pakko sanoa, ettei kaikki saa valita lapsilukumääräänsäkään. Enkä tarkoita vain vanhoillislestadiolaisia. Itse kärsin lapsettomuudesta ja vaihtaisin sen suureen perheeseen jos voisin. [/quote]Adoptoi
[/quote]
Adoptoi? Onko sinulla mitään käsitystä millainen prosessi adoptio on? Siinä menee helposti 4-5 vuotta jos kaikki sujuu hyvin. Eikä me välttämättä kelvat adoptiovanhemmiksi, koska sairastan reumaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:02"]
Tarkoititko 12 lasta? Vai 12. lapsi? Olisi kannattanut käydä koulut ennen lastentekokoneeksi ryhtymistä.
[/quote]
Mulla alkoi heti soida PMMP päässä: "Kun ei käynyt koskaan kouluja, teki sitten paljon lapsia"
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:06"]Kateutta,kateutta... [/quote] Ai kuka on kateellinen ja kenelle? Lapsenteko kone meille muille jotka saadaan itse valita lapsiluku? [/quote] Pakko sanoa, ettei kaikki saa valita lapsilukumääräänsäkään. Enkä tarkoita vain vanhoillislestadiolaisia. Itse kärsin lapsettomuudesta ja vaihtaisin sen suureen perheeseen jos voisin. [/quote]Adoptoi
[/quote]
Adoptoi? Onko sinulla mitään käsitystä millainen prosessi adoptio on? Siinä menee helposti 4-5 vuotta jos kaikki sujuu hyvin. Eikä me välttämättä kelvat adoptiovanhemmiksi, koska sairastan reumaa.
[/quote]On käsitystä kyllä.Mutta miksi vedät herneet nenääsi jos itse sanoit että kärsit lapsettomuudesta.Elämä on epäreilua eikä vain sinulle!!!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:06"]Kateutta,kateutta... [/quote] Ai kuka on kateellinen ja kenelle? Lapsenteko kone meille muille jotka saadaan itse valita lapsiluku? [/quote] Pakko sanoa, ettei kaikki saa valita lapsilukumääräänsäkään. Enkä tarkoita vain vanhoillislestadiolaisia. Itse kärsin lapsettomuudesta ja vaihtaisin sen suureen perheeseen jos voisin. [/quote]Adoptoi [/quote] Adoptoi? Onko sinulla mitään käsitystä millainen prosessi adoptio on? Siinä menee helposti 4-5 vuotta jos kaikki sujuu hyvin. Eikä me välttämättä kelvat adoptiovanhemmiksi, koska sairastan reumaa. [/quote]On käsitystä kyllä.Mutta miksi vedät herneet nenääsi jos itse sanoit että kärsit lapsettomuudesta.Elämä on epäreilua eikä vain sinulle!!!
[/quote]
No mielestäni kommentti "adoptoi" on aika tökero varsinkin siihen nähden, että tiedät sen olevan vaikeaa ja suurelle osalle myös täysin mahdoton keino hankkia lapsi. :) Tiedän että elämä on epäreilua kaikille. Onneksi nykymaailmassa on lapsettomuushoidot keksitty.
Lestadiolaiset ei tajua että ei niiden tarvitse hoitaa lisääntymistä ja maan täyttämistä yksin. Maailmassa on 7,2 miljardia muutakin ihmistä tekemässä sitä joten no hätä, homma hoituu vallan hyvin.
-----
Jotta väestön määrä pysyisi tasaisena, jokaisen naisen pitäisi synnyttää keskimäärin 2,2 lasta. Tällä logiikalla jos kaikilla olisi lapsia, niin 80% perheistä olisi kaksilapsisia ja loput 20% kolmelapsisia. Koska kaikki eivät kuitenkaan tee lapsia tai saavat vain yhden, on hyvä että kolmelapsisia perheitä on hieman enemmän ja joukossa jopa muutamia 4-6-lapsisia kattilakuntia. Eli maa pysyy asuttuna vaikka lisäännyttäisiin ihan maltillisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:21"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:06"]Kateutta,kateutta... [/quote] Ai kuka on kateellinen ja kenelle? Lapsenteko kone meille muille jotka saadaan itse valita lapsiluku? [/quote] Pakko sanoa, ettei kaikki saa valita lapsilukumääräänsäkään. Enkä tarkoita vain vanhoillislestadiolaisia. Itse kärsin lapsettomuudesta ja vaihtaisin sen suureen perheeseen jos voisin. [/quote]Adoptoi [/quote] Adoptoi? Onko sinulla mitään käsitystä millainen prosessi adoptio on? Siinä menee helposti 4-5 vuotta jos kaikki sujuu hyvin. Eikä me välttämättä kelvat adoptiovanhemmiksi, koska sairastan reumaa. [/quote]On käsitystä kyllä.Mutta miksi vedät herneet nenääsi jos itse sanoit että kärsit lapsettomuudesta.Elämä on epäreilua eikä vain sinulle!!!
[/quote]
No mielestäni kommentti "adoptoi" on aika tökero varsinkin siihen nähden, että tiedät sen olevan vaikeaa ja suurelle osalle myös täysin mahdoton keino hankkia lapsi. :) Tiedän että elämä on epäreilua kaikille. Onneksi nykymaailmassa on lapsettomuushoidot keksitty.
[/quote]Itse olen lapseton,mutta minua se ei haittaa.Enkä halua myöskään adoptiota tai lapsettomuushoitoja,mutta ymmärrän kyllä jos sinä haluat kokea sen ja mahdollisesti saada lapsen.Mielestäni 12 lapsen hankkiminen on jo itsekästä ja typerää
lapsenteko kone?! Tiiätkö, kun ihmisiä on, jotka oikesti haluaa niin monta lasta! Minun tuttavani 14 lapsi kuoli synnytykseen ja tämä äiti oli murheen murtama pitkään, ja lapsen isä itki ja sanoi, että kyllä se olisi meille mahtunut, olisi meiltä tällekin pienelle rakkautta riittänyt, itki sitä, miksi heidän piti tuo pieni menettää.
Vielä 5 vuotta tapahtuneen jälkeen käyvät säännöllisesti haudalla. Ja puheista kuulee, että lasta kaivataan.
On myös paljon niitä, jotka eivät ole esim. vanhoilislestadiolaisia ja silti haluavat ison perheen. Ja ei vl uskoviakaan kukaan pakota että on pakko synnyttää niin ja niin monta lasta.
Ootte ihan sairaita.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:53"]lapsenteko kone?! Tiiätkö, kun ihmisiä on, jotka oikesti haluaa niin monta lasta! Minun tuttavani 14 lapsi kuoli synnytykseen ja tämä äiti oli murheen murtama pitkään, ja lapsen isä itki ja sanoi, että kyllä se olisi meille mahtunut, olisi meiltä tällekin pienelle rakkautta riittänyt, itki sitä, miksi heidän piti tuo pieni menettää.
Vielä 5 vuotta tapahtuneen jälkeen käyvät säännöllisesti haudalla. Ja puheista kuulee, että lasta kaivataan.
On myös paljon niitä, jotka eivät ole esim. vanhoilislestadiolaisia ja silti haluavat ison perheen. Ja ei vl uskoviakaan kukaan pakota että on pakko synnyttää niin ja niin monta lasta.
Ootte ihan sairaita.
[/quote]No itse olet,on sairasta tehdä lapsia myös liiallisuuksiin!!!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:17"]Millä tuollainen porukka elätetään, täytyy olla hyvät tulot!
[/quote]
Lapsilisiä käteen n. 1900 e. Ja kotihoidontuet päälle.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:53"]lapsenteko kone?! Tiiätkö, kun ihmisiä on, jotka oikesti haluaa niin monta lasta! Minun tuttavani 14 lapsi kuoli synnytykseen ja tämä äiti oli murheen murtama pitkään, ja lapsen isä itki ja sanoi, että kyllä se olisi meille mahtunut, olisi meiltä tällekin pienelle rakkautta riittänyt, itki sitä, miksi heidän piti tuo pieni menettää. Vielä 5 vuotta tapahtuneen jälkeen käyvät säännöllisesti haudalla. Ja puheista kuulee, että lasta kaivataan. On myös paljon niitä, jotka eivät ole esim. vanhoilislestadiolaisia ja silti haluavat ison perheen. Ja ei vl uskoviakaan kukaan pakota että on pakko synnyttää niin ja niin monta lasta. Ootte ihan sairaita. [/quote]No itse olet,on sairasta tehdä lapsia myös liiallisuuksiin!!!
[/quote]
Mitä sairasta siinä on jos on monta lasta?! Tai mitä itsekästä? Se on itsekästä, että ei voi hyväksy kuin sen muutaman lapsen, jotta ne kasvavat mahdollisimman pian pois jaloista, että on sitä "omaa elämää", jotta riittää rahaa omiin juttuihin riittävästi, jotta lapsi ei liikaa vaikuttaisi elämääni, ettei vaan tarvitsisi jostakin luopua.
Todella itsekästä touhua! Paljonko olet ehtinyt käydä töissä sen sijaan, että olet saamapuolella? Etkö ole tietoinen väestönräjähdyksestä? Jos olet, miksi lisännyt kuin kani?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:16"]
Minkä takia noita kakaroita pitää hankkia noin paljon? Maapallo on jo muutenkin liian täynnä ihmisiä. Toivottavasti ap et elätä kakaroitasi toisten verorahoilla!
Ja jotkut vielä rahtaa niitä ihmisiä maapalon toiselta laidalta tänne. Ei mitään järkeä. Maapallo voisi paljon paremmin kun ei tätä ihmiskuljetusta järjestettäisi.
[/quote]Niin ja pitäisi olla joku raja noita kakaroita hankkiessa niin kuin kiinassa