Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauden johdosta lihonneita?

Vierailija
04.07.2015 |

Löytyykö ketään joka olisi lihonnut sairauden vuoksi? Lähinnä vuoden aikana? Kuinka paljon tuli painoa ja oliko helppo laihduttaa, tai kuinka kauan meni laihduttaa?

Itse nyt sairas ollut 6kk, liikuntakyky ihan nolliasa, kotona pystyn liikkumaan eri huoneisiin itsenäisesti, mutta kauppaan tarvii autokyydin ja mukaan jonku auttamaa.. Alkavan kuntoutuksen kanssa pitäs vuoden päästä olla takasin täysin normaalisti toimintakykynen.. Ahdistaa jo nyt, kun paino noussut, mitään urheilua ei voi harrastaa ja pelottaa, että paljonko tulee yhteensä nousemaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:48"]Masennus, +45kg
[/quote] ja siis pitkässä ajassa. N. 6 vuotta

Vierailija
22/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja +40 kg. Vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:14"]Et kerro mikä vaiva sinulla on, mutta valitettavasti kivuliaat ja vuorokausirytmin sekoittavat vaivat taitavat yleensä olla aika pitkäikäisiä.  Minulla aloitettiin kuntoutus jo kaksi vuotta sitten enkä ole vieläkään kunnossa. Ei se kuntoutus aina tehoa. Itse olen asennoitunut niin, että en enää koskaan tule terveeksi enkä välttämättä enää koskaan pysty liikkumaan samalla teholla kuin ennen.
[/quote]

Sen verran harvinainen, joten pidän ihan tietämättömissä sen takia, jotta tutut eivät tunnista :) pitkäaikainen on, mutta "vain" 1,5-2 vuoden prosessi kokonaisuudessaan. Ja kuntoutuksessa vain tarkkaillaan ja opastetaan liikunnan lisääminen rauhassa, ei mikään suuri prosessi siis, vaikka tapaus on hoitattomana hengenvaarallinen.

Eli siis kokemuksia niiltä laihtumisesta + paljonko painoa tuli yhteensä niiltä, jotka parani 1-2 vuoden kuluessa, ilman "jatkolääkitystä".

Vierailija
25/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:14"]Et kerro mikä vaiva sinulla on, mutta valitettavasti kivuliaat ja vuorokausirytmin sekoittavat vaivat taitavat yleensä olla aika pitkäikäisiä.  Minulla aloitettiin kuntoutus jo kaksi vuotta sitten enkä ole vieläkään kunnossa. Ei se kuntoutus aina tehoa. Itse olen asennoitunut niin, että en enää koskaan tule terveeksi enkä välttämättä enää koskaan pysty liikkumaan samalla teholla kuin ennen.
[/quote]

Sen verran harvinainen, joten pidän ihan tietämättömissä sen takia, jotta tutut eivät tunnista :) pitkäaikainen on, mutta "vain" 1,5-2 vuoden prosessi kokonaisuudessaan. Ja kuntoutuksessa vain tarkkaillaan ja opastetaan liikunnan lisääminen rauhassa, ei mikään suuri prosessi siis, vaikka tapaus on hoitattomana hengenvaarallinen.

Eli siis kokemuksia niiltä laihtumisesta + paljonko painoa tuli yhteensä niiltä, jotka parani 1-2 vuoden kuluessa, ilman "jatkolääkitystä".
[/quote]

Jos sulla ei ole tekemistä niin suosittelen suomen kielen opintoja.

Vierailija
26/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparivaiva +voimakas nivelten yliliikkuvuus+ astma. Kaksi jälkimmäistä vaatii liikuntaa hoidoksi ja ensimmäinen puhkesi niin voimakkaana, että vei vuodelepoon viikoiksi ja tasapainon löytymiseen ja pulssin tasaantumiseen menikin vuosi. Kunnon alentumisen myötä tuli nivelkivut ja astman paheneminen. 30kg tuli vuoden aikana. Nyt 20kg pudonnut lähes itsellään (8kk), viimeinen 10kg tuntuu vaativan työtä. Peruskunto ei ole vielä palautunut ihan ennalleen.

Vierailija
27/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan hallussa, kiitoksia vain 8) toki luin juuri äskeisen tekstin, josta huomasin parit pahat virheet.. Mutta puhelin + kirjoitellessa muuta samalla puuhaillu, niin tullut kirjoteltua näköjään iha omia.. Tärkeintä kuitenkin, että selvää saa mitä tarkoitan ja yritän sanoa :)

Vierailija
28/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus +20kg, 2 vuotta. Haluan apua :(

Vierailija
29/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä helvetistä nykyään sikiää näitä ihmisiä, joita ovat kaikki keskustelufoorumit täynnä? Näitä, jotka käyttävät kaksoiskerakkeita siellä, missä niitä ei saa käyttää; lihonnut, puollustaa jne. Eikä se riittänyt, että tämä kansa kadotti yhdys sanojen kirjoittamisen taidon, pitääkö sen vielä sössiä kerakkeiden käyttökin?

Vierailija
30/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus on vain TEKOSYY läskille syödä itsensä lihavaksi.piste.

Vierailija
31/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevyn pullistuma jonka takia pitää toki liikkua, mutta ei joka päivä ja r-a-u-h-a-l-l-i-s-e-s-t-i. Välillä innostun kävelemään liian pitkiä lenkkejä tai käymään salilla useammin kuin 2x viikossa ja sitten saa viikon lepuuttaa tulehtunutta hermojuurta kotona :( Entiselle himaoliikkujana ruokahalu pysyi entisellään ja painoa rupes tulemaan. +10kg. Nyt toista vuotta kuntoutusta ja pikkuhiljaa on kai mahalaukku pienentynyt kun en enää liho, ja muutama kilo on töin ja tuskin lähtenyt. Kaamea nälkä kun on kokoajan. Tämä pullistuma on suoraan saatanasta.

Vierailija
32/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksoin ekat kolme kroonista sairautta pitää itseni kunnossa. Kun tuli vielä kaksi lisää niin en enää jaksanut. Nyt olen vain kiitollinen kun en liho enää lisää, jaksan käydä töissä ja olla hyvä vaimo ja äiti. Voimat ei riitä muuhun. 5 kroonista sairautta 6 vuodessa.

Vierailija
33/33 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 00:49"]Kilpirauhasen vajaatoiminta ja +40 kg. Vituttaa.
[/quote]

Sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan