Miten ihmeessä nuo leipojat kinuskikissat ja muut pysyy niin hoikkina?
Jos meillä leivottaisiin noin paljon oltaisiin varmaan tuplakokoa. Vieraitakin käy niin vähän, että itsehän ne "joutuis" syömään
Kommentit (17)
Eivät syö itse leivoksiaan, nauttivat vaan kauniiden leivosten tekemisestä. Tai sitten hyvät geenit.
Villi veikkaus, mutta joskus syömishäiriössä ruokaa laitetaan muille, mutta ei itse syödä?
Kinuskikissan reseptejä kokeilleena epäilen, että hän ei ainakaan itse syö omia leivoksiaan...
Veikkaan hyviä geenejä. Oon ite epäliikunnallinen ja syön paljon herkkuja, mutta en liho. Kuntoni on huono, olo usein ällöttävä ja olen väsynyt (johtunevat huonosta ruokavaliosta, mutta paino ei nouse eikä läskit kasva. Ei tälle muuta selitystä ole kuin hyvä tuuri eli geenit.
Kyylä mä leivon 2 - 3 kertaa viikossa ja hoikkana pysyn. Ei tarvii koko kakkua vetästä vaan ottaa 1 tai 2 palaa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:39"]Villi veikkaus, mutta joskus syömishäiriössä ruokaa laitetaan muille, mutta ei itse syödä?
[/quote]
Niin. Olen tämän kokenut oman lapseni kohdalla. Hillitön kiinnostus ruokaan ja kokkailuun. Itse vain ei syönyt mitään. Nyt on onneksi toipunut.
Kyllähän nuo kakut säilyy hyvänä muutaman päivän. Ja jos on useampi syöjäkin, niin sitä kakkua ei tarvitse itse syödä kuin pala tai kaksi. Ja se jaoteltuna useammalle päivälle ei tee kenestäkään lihavaa, kunhan tajuaa ottaa sen kalorimäärän pois jostain muualta.
Kaikkea voi syödä kohtuudella. Jos leipoo kakun, ottaa vain palasen. Jos tekee leivoksia, ottaa vain yhden jne. Ja varmaan tulee syötyä muuta ns. tavallista ruokaa vähemmän, jos syö herkkuja, jolloin päivän kokonaiskalorimäärä ei paisu liikaa. Toki suurin osa noista leivonnaisista menee varmasti muiden kuin leipurin itsensä suuhun. Mutta ei niitä herkkuja tosiaan ole pakko mättää.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:44"]
Kyylä mä leivon 2 - 3 kertaa viikossa ja hoikkana pysyn. Ei tarvii koko kakkua vetästä vaan ottaa 1 tai 2 palaa.
[/quote]
Mihin laitat viikoittain ne loput n. 30 palaa, jotka jäävät yli noista kolmesta leipomuksesta?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:43"]
Veikkaan hyviä geenejä. Oon ite epäliikunnallinen ja syön paljon herkkuja, mutta en liho. Kuntoni on huono, olo usein ällöttävä ja olen väsynyt (johtunevat huonosta ruokavaliosta, mutta paino ei nouse eikä läskit kasva. Ei tälle muuta selitystä ole kuin hyvä tuuri eli geenit.
[/quote]
...ja ikäsi on? Minäkin sain syödä kolmekymppiseksi käytännössä mitä tahansa, mutta nyt nelikymppisenä ei enää onnistu :)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:44"]
[/quote]
Mihin laitat viikoittain ne loput n. 30 palaa, jotka jäävät yli noista kolmesta leipomuksesta?
[/quote]
Mulla on 5-henkinen perhe. Ystäviä ja sukulaisia on reilusti, lasten kavereita käy monta kertaa viikossa...
Meillä yksi sukulaisnainen leipoo kanssa paljon ja on hoikka, eikä hän edes tee kun lähipiirilleen maksutta ja lahjoiksi. Lastenkin kanssa leipoo paljon ja lapset normaalipainoisia. En ole kehdannut kysyä. Suku ei ole kovin iso, mutta olen ajatellut, ehkä hänkin vie työpaikalle, laittaa puolison työpaikan mukaan ja muiden lähellä asuvien sukulaisten työpaikoille.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:43"]
[/quote]
...ja ikäsi on? Minäkin sain syödä kolmekymppiseksi käytännössä mitä tahansa, mutta nyt nelikymppisenä ei enää onnistu :)
[/quote]
37 oon nyt. Painan 8 kiloa enemmän kuin 20-vuotiaana, jolloin painoindeksini oli 18.
Tiedän yhden hoikan naisen, jonka FB on täynnä upeita kakkuja. Hän ei syö kakkuja itse, vaan on karppaaja. Ihmettelen miksi hänen täytyy lihottaa muita.
Eipä ne niitä varmaankaan itse syö. Meneekö roskiin vai esim työpaikalle, en tiedä.