Hirvittävän kylmä koko ajan, miksi?
Makaan selälläni saunan ylälauteella vaatteet päällä (2 villamekkoa, villakalsarit ja pitkät villasukat), puukiuas on tuossa pari tuntia jo lämmennyt vieressä. On niin kylmä, että varpaisiin ottaa kipeää. Tämä on mulle arkipäivää, aina on neljä kerrosta villaa päällä ja kylmä. Mitähän kaikkia terveysasioita kannattaisi alkaa selvitellä?
Kommentit (10)
Jos syö huonosti tai liian vähän niin palelee.
Kilpirauhasen vajaatoiminta. Kakkos-tai ykköstyypin diabetes. Tutkimusten mukaan myös stressi aiheuttaa palelua.
Kilpirauhasen vajaatoiminta!!! Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Onko piikki otettuna?
Joopa, joo !
Kilppari, väsymys, raudan puute. Stressi, burnout.
Epileptinen kohtaus!
Kylmyyskohtaus epileptikolla tarkoittaa epilepsiakohtausta.
Toinen vaihtoehto MS? Ei johdu mistään raudanpuutteesta tai laihuudesta tollanen palelu, että saunassa on vaatteet päällä kyllä.
Tuo on selvä aivojen toimintahäiriö (mutta mikä, on toinen kysymys ?)
Lääkäriin.
Minä palelen AINA, en ymmärrä miksi. Ja painokinmon vuosien varrella vaihdellut ali- painosta nykyiseen ylipainoon, ei vaikutusta.
Minulla on hyvä työterveys, on tutkittu (useamman kerran!) kilpparit ymv. ja ihan normaalit/hyvät arvot aina. Ja kaikki tutkittu (raudat, d-vitamiinit sun muut millä ei paleluun lienee edes ole merkitystä?)
Lopputulema: kerään rahaa että pystyn muuttamaan johonkin etelään. Paikka vielä avoinna, koska etelä-eurooppakin on talvisin "kylmä". Voi parhaiten lomilla/maissa missä lämpötila +30°C, ja vielä mielummin n. +35°C. Sanomattakon selvää, että liian kuumassa en vielä ole ollut, olen lämpimässä aina paljon energosempi ja virkeä, tällä energia menee siihen paleluun.
ylipainoisena ei veri kierrä .
Laihduta ja ala liikkumaan.
Tarkista ensiksi syke. Kaverini oli ollut pari viikkoa kuolleena ennen kuin tajusi itse. Ihmetteli vaan kaikille että mikähän on kun paleltaa koko ajan.