Miten sille peräpukamiaan kotona operoineelle tyypille kävi (eilinen ketju)?
Täällä oli siis eilen illalla keskustelu "Mun perseestä suihkuaa verta", joka poistettiin jostain kumman syystä. Ketjun aloittaja oli siis itse viiltänyt peräpukamansa auki, koska ei saanut apua lääkäristä ja kivut olivat niin kovat. No haavoista tulikin sitten aika paljon verta, ja monet kehottivat häntä hakeutumaan hoitoon välittömästi.
Mietin vain, että onkohan kyseisen ketjun aloittaja täällä palstalla. Kiinnostaisi tietää, menitkö sairaalaan ja missä vaiheessa, miten kävi jne.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:22"]
Nostelen.
[/quote]
En tiedä ku ne molemmat ketjut on poistettu, mutta viimeisimmän otsikko on ainakin "perseestä ei enää suihkua verta"
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:22"]
Nostelen.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:40"]
En tiedä ku ne molemmat ketjut on poistettu, mutta viimeisimmän otsikko on ainakin "perseestä ei enää suihkua verta"
[/quote]
Ai tuliko siihen alkuperäiseen myös jatkoketju? En huomannut sitä. ap
Googlen välimuistista löytyikin tuo toinen aloitus. Olisikohan se ketjun aloittaja nyt täällä? ap
Ap on itse sen ketjun aloittaja? :D Koska kaikki netissä ei ole totta!!! :oooooo Ja tällä palstalla on paljon trolrililololololololllejaa.. :)
Olen se eilinen ap. Tulinkin katsomaan, että jäikö kukaan kaipaamaan. En myöskään tiedä, miksi ne ketjut poistettiin. Aamulla oli tosi heikko olo ja harkitsin lääkäriin menoa, mutta en jaksanut lähteä, joten olen vaan nukkunut koko päivän. Nyt ei oo enää erityisen huono olo ja tosiaan verta ei enää tule kuin ihan minimaalisesti joillakin vessakäynneillä. Eiköhän tästä levolla selviä. Nimikerkkini olkoon nyt sitten vaikka -DIY kirurgi :P
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:11"]
Ap on itse sen ketjun aloittaja? :D Koska kaikki netissä ei ole totta!!! :oooooo Ja tällä palstalla on paljon trolrililololololololllejaa.. :)
[/quote]
No shit, Sherlock? En ole sen ketjun aloittaja. Tiedän kyllä, että ihan kaikki etenkin tällä palstalla voi olla keksittyä tai trollailua tai provoa, mutta mitä sitten? Sitä paitsi musta on typerää, että ne ketjut poistettiin. Ei niissä mun mielestä mitään niin asiatonta ollut, lähinnä neuvoja ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:15"]
Olen se eilinen ap. Tulinkin katsomaan, että jäikö kukaan kaipaamaan. En myöskään tiedä, miksi ne ketjut poistettiin. Aamulla oli tosi heikko olo ja harkitsin lääkäriin menoa, mutta en jaksanut lähteä, joten olen vaan nukkunut koko päivän. Nyt ei oo enää erityisen huono olo ja tosiaan verta ei enää tule kuin ihan minimaalisesti joillakin vessakäynneillä. Eiköhän tästä levolla selviä. Nimikerkkini olkoon nyt sitten vaikka -DIY kirurgi :P
[/quote]
Sori, mutta en mä oikein usko, että olet se alkuperäinen tyyppi. Ehkä olet tuon viestin nro 9 kirjoittaja? Kirjoitustyyli on vähän samanlainen. Mutta ihan sama. Jostain syystä tää tapaus vain jäi mieleen, olen kai sitten utelias tai jotain. ap
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:24"]
[/quote]
Sori, mutta en mä oikein usko, että olet se alkuperäinen tyyppi. Ehkä olet tuon viestin nro 9 kirjoittaja? Kirjoitustyyli on vähän samanlainen. Mutta ihan sama. Jostain syystä tää tapaus vain jäi mieleen, olen kai sitten utelias tai jotain. ap
[/quote]
Kyllä mä oon se. Sanoin, että oon tehny saman jutun noille pukamille jo monta kertaa aikasemminkin, mutta että tota suihkuamisefektiä ei oo sentään aikasemmin ollu. Monet väitti siinä ketjussa, että se vuoto ei voi tyrehtyä itsestään, vaan vuotaa sit sinne peräsuolen sisäpuolelle. Kai näin sitten monessa tapauksessa on, mutta mun tapauksessa näin ei oo koskaan käyny. Mulla on ilmeisesti jonkinasteinen prolapsikin peräsuolessa, niin ei siellä oikein ees oo mitään tyhjää tilaa, johon veri vois ees vuotaa. Yritin tänään soitella siitä mun pukamaleikkauksesta jonohoitajalle, mutta vastaaja kertoi hänen olevan paikalla seuraavan kerran 22.7., jee. -DIY kirurgi
Miten peräpukamia voi itse operoida?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:24"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä mä oon se. Sanoin, että oon tehny saman jutun noille pukamille jo monta kertaa aikasemminkin, mutta että tota suihkuamisefektiä ei oo sentään aikasemmin ollu. Monet väitti siinä ketjussa, että se vuoto ei voi tyrehtyä itsestään, vaan vuotaa sit sinne peräsuolen sisäpuolelle. Kai näin sitten monessa tapauksessa on, mutta mun tapauksessa näin ei oo koskaan käyny. Mulla on ilmeisesti jonkinasteinen prolapsikin peräsuolessa, niin ei siellä oikein ees oo mitään tyhjää tilaa, johon veri vois ees vuotaa. Yritin tänään soitella siitä mun pukamaleikkauksesta jonohoitajalle, mutta vastaaja kertoi hänen olevan paikalla seuraavan kerran 22.7., jee. -DIY kirurgi
[/quote]
Mistä sun pukamat on saaneet alkunsa? Kauanko niitä on ollut? Ja siis ilmeisesti ulkoisia pukamia?
Kirjoitin tänne myös sitä edellisenä yönä ketjun AAAAAA!! Vittu tätä kipua!! mutta sekin poistettiin. En tiedä oliko siinä sitten liikaa kiroilua, vai mistä syystä :P. Sanoin jo siinä, että meen seuraavana päivänä lääkäriin ja jos en saa sieltä apua, niin operoin noita pukamia itse. Ja mua niin ärsytti eilen kun sanoin, että meen nukkumaan, mutta en saanutkaan unta ja perseestä suihkuaa verta -ketju oli sillä aikaa poistettu. Alotin sit sen jatkoketjun, että perseestä ei enää suihkua verta ja kerroin siinä, että oon kyllä koittanu hoitaa noita pukamia puikoilla, rasvoilla, ummetuslääkkeillä, kipulääkkeillä, mutta et kipu vaan paheni päivä päivältä. -DIY kirurgi
En tiiä miksi niitä alunperin tuli. Ehkä oon vaan ponnistanu lapsesta asti liikaa vessassakäydessä, koska muistan jo pienenä ponnistaneeni paljon, että sain ulostettua. Eka pukama tuli jo varhaisteininä muistaakseni. Ärtyneen suolen oireyhtymä pahentanu tilannetta selkeesti. Ja joo ne pukamat on ulkoiset. Ai niin ja kirjoitin yks päivä tänne myös ketjun omistan varmaan maailman rumimman anuksen, mutta sekin poistettiin. Modeilla on jotain mua vastaan. -DIY kirurgi
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:44"]
Kirjoitin tänne myös sitä edellisenä yönä ketjun AAAAAA!! Vittu tätä kipua!! mutta sekin poistettiin. En tiedä oliko siinä sitten liikaa kiroilua, vai mistä syystä :P. Sanoin jo siinä, että meen seuraavana päivänä lääkäriin ja jos en saa sieltä apua, niin operoin noita pukamia itse. Ja mua niin ärsytti eilen kun sanoin, että meen nukkumaan, mutta en saanutkaan unta ja perseestä suihkuaa verta -ketju oli sillä aikaa poistettu. Alotin sit sen jatkoketjun, että perseestä ei enää suihkua verta ja kerroin siinä, että oon kyllä koittanu hoitaa noita pukamia puikoilla, rasvoilla, ummetuslääkkeillä, kipulääkkeillä, mutta et kipu vaan paheni päivä päivältä. -DIY kirurgi
[/quote]
Tuota tää menee nyt vähän liikaa todisteluksi ja selittelyksi. Olet siis feikki, luultavasti tuo numero 9. En tajua, miksi pitää esittää toisia, vaikka nyt netissä ollaankin.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:44"]
[/quote]
Tuota tää menee nyt vähän liikaa todisteluksi ja selittelyksi. Olet siis feikki, luultavasti tuo numero 9. En tajua, miksi pitää esittää toisia, vaikka nyt netissä ollaankin.
[/quote]
Ilmeisesti sun on vaan vaikeeta ymmärtää, että olen edelleen hengissä, vaikka en hakeutunutkaan lääkäriin verenhukan vuoksi. Noh etsit mua ja löysit, mutta en mä voi sua uskomaan saada, jos et halua. Roikun täällä usein iltasin ja jonkun ketjun aika usein pukaan pystyyn samalla jostain itseä painavasta aiheesta, jota nyt en viitsi mihinkään omalla nimellä laittaa. Pukamat ollu mielen päällä nyt aika monena iltana. Ja siis en mennyt tänään uudestaan lääkäriin senkään vuoksi, että tiiän, kuinka nihkeesti verta suostutaan tiputtamaan itsetuhoilijoille ja mitään muuta apua mä en sieltä olis ees voinu saada. Todennäköisesti olis otettu pika-Hb ja sanottu, että syö rautaa. Sinänsä olis kiva tietää, että kuinka alas mun Hb tällä kertaa laski. -DIY kirurgi
Nappasin nyt iltalääkkeet, kun on taas aika tärisevä ja heikko olo, niin pakko mennä taas nukkumaan. Noh pysyin mä jonkun tunnin hereillä tässä välissä kuitenkin. -DIY kirurgi
Nostelen.