Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA, mistä näen, onko rokotukset voimassa?

Vierailija
03.07.2015 |

Niin, eli hain töihin puutarhalle, ja muhun otettiinkin yhteyttä. Työnantaja kysyi puhelimessa, onko mulla jäykkäkouristusrokote voimassa, koska heillä käsitellään paljon multaa (..ja siitä sen voi ilmeisesti saada, varsinkin, jos on haavoja käsissä?) Mistäs minä mokoman tietäisin.. :-D Joku pahvinen rokotuskortti mulla oli pentuna, mutta se on kyllä hukassa.

Oon nyt 23 (kohta 24), enkä oo niitten yläasteella (vai lukiossa..?) pistettyjen ""pakollisten"" rokotusten jälkeen ottanut mitään rokotteita. Muistaako kukaan av-mamma, missä iässä pistetään viimeisin jäykkäkouristus, ja pitääkö se kuinka usein uusia? Tarviiko joitain muita rokotteita uusia vielä aikuisiällä, ja tosiaan, NÄKEEKÖ NIITÄ ITSE MISTÄÄN, mitä piikkejä on tullut aikanaan otettua? Kiitos vastauksista. :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin se tetanus sitten laitetaan ihan varhaislapsuuden lisäksi? 13 v? 14 v? Myöhemmin? -ap

Vierailija
2/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa terveyskeskukseen, siellä voi olla jotain tietoa rokotuksista....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne näy sieltä e-kannasta?

Vierailija
4/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:31"]

Kannattaa soittaa terveyskeskukseen, siellä voi olla jotain tietoa rokotuksista....

[/quote]

Jep, ainakin mulla pistetyt rokotteet lukee tk:n tietojärjestelmässä. "Turhasta" jäykkäkouristusrokotteesta ei tosin ole haittaakaan, esim. päivystyksessä pistetään se rutiinilla tarvittaessa jos ei löydetä rokotetietoja. Kannattaa kysyä samalla kaikki (ja mielellään pyytää jotakuta muuta kuin toimistohlöä katsomaan ne, toimistossa töissä olevat eivät yleensä tiedä niistä hölkäsen pöläystäkään valitettavasti).

Vierailija
5/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetanus uusitaan 10 v välein.

Vierailija
6/6 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rokotuskorttia niin ei näe mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän