Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua rasvaiseen ihoon??

Vierailija
03.07.2015 |

Mulla siis on talvisin melko normaali iho, rasvaan aamuin illoin ja iho on aina hyvä, ei kiillä jne. Mutta tää jokakesäinen ongelma, iho on koko ajan rasvaisen tuntuinen. Jos laitan aamulla kosteusvoiteen, kiiltää iho hetkessä. Jos taas en laita kosteutusta ollenkaan, iho rasvoittuu todella nopeasti. Onko kellään muulla samaa ongelmaa, tai muuten vaan hyviä neuvoja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:13"]Ravinto vaikuttaa ihoon, miettikää mitä syötte. [/quote] Mietitty, ja muulloinhan mun ihossa ei vikaa olekaan kuin kesäisin :) -ap

[/quote]

Olet miettinyt, mutta et ole syömisiä korjannut?
[/quote]
Voi elämä. Kun ne on kyllä ihan kunnossa. Syön nyt kesällä samalla tavalla kuin talvella jolloin ihossa ei mitään vikaa ole eli ei johdu edes siitä että se olis muuttunut millään tavalla.

Vierailija
2/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:20"]Mulla on ihon rasvaisuus hormonaalista eli vaivannut aina. Ihan sama mitä syö tai ei syö, ei ainakaan kurtistu niin nopeasti.
[/quote]
Ootko löytäny siihen mitään toimivaa apua? Kun mä en tiedä johtuisko hormoneistakaan jos vain kesäisin on mulla tuo ongelma..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat tuotteet auttavat ainakin hieman. Onko päivävoiteessasi öljyä? Raikas, kevyt ja geelimäinen voide on rasvaiselle iholle omiaan. Puhdistustuotteet on hyvä valita myös ihotyypin mukaan, mutta liian tujut tuotteet saattavat rasvoittaa lisää. Sekaiholle suunnatut pudistusvaahdot- ja geelit ovat toimineet itselläni hyvin.

Kevyt puuterointi matta-puuterilla hillitsee kiiltoa myöskin.

Vierailija
4/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma, paitsi kyllä ihoni rasvoittuu myös talvisin. Syön terveellisesti, urheilun... Johtunee siis hormoneista tai jostain, huonosta tuurista :( mikään ei tunnu auttavan.

Vierailija
5/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:05"]Oikeat tuotteet auttavat ainakin hieman. Onko päivävoiteessasi öljyä? Raikas, kevyt ja geelimäinen voide on rasvaiselle iholle omiaan. Puhdistustuotteet on hyvä valita myös ihotyypin mukaan, mutta liian tujut tuotteet saattavat rasvoittaa lisää. Sekaiholle suunnatut pudistusvaahdot- ja geelit ovat toimineet itselläni hyvin.

Kevyt puuterointi matta-puuterilla hillitsee kiiltoa myöskin.
[/quote]
Öljytön voide on käytössä ja se on just kevyttä ja geelimäistä. Mä käytän sekaihon putsareita, kokeilin enemmän rasvaiselle iholle tarjoitettuja mutta siinä kävi just niinku sanoit, rasvoittu vielä herkemmin. Suosittelisitko jotain tiettyä puuterimerkkiä? Yleensä en ole käyttänyt mitään, iho ollut niin tasainen aina. Voisihan sitä toki kokeilla nyt :) -ap

Vierailija
6/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisimmista vaihtoehdoista esim. Rimmelin Stay Matte on ollut hyvä. Valitse väritön sävy (Transparent) tai jos näin kesällä ollet päivettynyt niin ihon sävyysi parhaiten sopiva. Liian tumma sävy tekee helposti tunkkaisen vaikutelman.

Näissä halvemmissa puutereissa ei tule aina mukana puuterivippaa, mutta niitä kyllä löytyy edullisesti. Lisäksi suosittelen kunnon puuterisiveltimen hankkimista. Mieluiten iso ja pehmeä. H&M:ltäkin löytyy jo ihan kelpo siveltimiä, jos et halua satsata vielä pelkkään kokeiluun paljon rahaa :)

Itse siis painelen kevyesti puuterivipalla etenkin T-alueen ja lopuksi levittelen vielä puuteria kevyesti pyöritellen siveltimellä kevyesti koko kasvojen alueelle. Puuterihan on siis viimeistelytuote, joten vältä paksua kerrosta, sillä tarkoitus ei ole peittää vaan tasoittaa ihon pinta. Meikkaan tosin yleensä muutenkin, mutta kiiltoa hillitsemään pelkkä puuterikin riittää. Koko päivää ei kiilto tosin pysin kurissa, mutta puuteria voi lisäillä päivän mittaan.

Tämäkin vaikuttaa hyvältä:

http://www.ostolakossa.com/search/label/Maybelline

Vierailija
7/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto vaikuttaa myös hormoneihin. Ruoka ei ole pelkästään kaloreita.

Vierailija
8/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotyyppejä on erilaisia. Joillakin on rasvainen iho toisilla taas kuiva sekä monilla siltä väliltä. Huolimatta siitä miten syödään, kuntoillaan tai ihoa hoidetaan. Huoh.

Vierailija
9/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:05"]

Ihotyyppejä on erilaisia. Joillakin on rasvainen iho toisilla taas kuiva sekä monilla siltä väliltä. Huolimatta siitä miten syödään, kuntoillaan tai ihoa hoidetaan. Huoh.

[/quote]

Kyllä se ravinto on suurin vaikuttaja ihon kuntoon. Mieti nyt vähän itsekin.

Vierailija
10/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ylihoitaa ihoa. Kokeile luonnonmukaista jojoba-öljyä, omalle rasvoittuvalle iholleni tämä on ollut todella hyvä (mattaihon geeleistä ei ole ollut apua, päinvastoin..), toisin kuin voisi kuvitella, öljy ei tuki ihoa, vaan tekee siitä silkinpehmeän imeydyttyään. Öljyn koostumus on niin lähellä ihon talia, että se ikäänkuin huijaa ihoa näin olemaan tuottamatta enempää talia. Meikin alla tämä ei oikein toimi itselläni, koska öljy imeytyy niin hitaasti, mutta esimerkiksi öisin tämä on ihan loistava.

Vierailija
11/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:05"]

[/quote]

Kyllä se ravinto on suurin vaikuttaja ihon kuntoon. Mieti nyt vähän itsekin.

[/quote]

Joo voi vaikuttaa satunnaisiin epäpuhtauksiin tai liialliseen kuivuuteen. Ihotyyppi on ihan synnynnäinen asia.

Mutta tässäpä sinullekin mietittävää

http://www.iholiitto.fi/ihotietoa/

Vierailija
12/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:47"]Edullisimmista vaihtoehdoista esim. Rimmelin Stay Matte on ollut hyvä. Valitse väritön sävy (Transparent) tai jos näin kesällä ollet päivettynyt niin ihon sävyysi parhaiten sopiva. Liian tumma sävy tekee helposti tunkkaisen vaikutelman.

Näissä halvemmissa puutereissa ei tule aina mukana puuterivippaa, mutta niitä kyllä löytyy edullisesti. Lisäksi suosittelen kunnon puuterisiveltimen hankkimista. Mieluiten iso ja pehmeä. H&M:ltäkin löytyy jo ihan kelpo siveltimiä, jos et halua satsata vielä pelkkään kokeiluun paljon rahaa :)

Itse siis painelen kevyesti puuterivipalla etenkin T-alueen ja lopuksi levittelen vielä puuteria kevyesti pyöritellen siveltimellä kevyesti koko kasvojen alueelle. Puuterihan on siis viimeistelytuote, joten vältä paksua kerrosta, sillä tarkoitus ei ole peittää vaan tasoittaa ihon pinta. Meikkaan tosin yleensä muutenkin, mutta kiiltoa hillitsemään pelkkä puuterikin riittää. Koko päivää ei kiilto tosin pysin kurissa, mutta puuteria voi lisäillä päivän mittaan.

Tämäkin vaikuttaa hyvältä:

http://www.ostolakossa.com/search/label/Maybelline
[/quote]
Kiitos vinkeistä, täytyy tehdä shoppailureissu :) -ap

Vierailija
13/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:50"]Ravinto vaikuttaa myös hormoneihin. Ruoka ei ole pelkästään kaloreita.
[/quote]
No tässä nyt ei taida siitä ravinnosta olla kyse. -ap

Vierailija
14/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:31"]Ei kannata ylihoitaa ihoa. Kokeile luonnonmukaista jojoba-öljyä, omalle rasvoittuvalle iholleni tämä on ollut todella hyvä (mattaihon geeleistä ei ole ollut apua, päinvastoin..), toisin kuin voisi kuvitella, öljy ei tuki ihoa, vaan tekee siitä silkinpehmeän imeydyttyään. Öljyn koostumus on niin lähellä ihon talia, että se ikäänkuin huijaa ihoa näin olemaan tuottamatta enempää talia. Meikin alla tämä ei oikein toimi itselläni, koska öljy imeytyy niin hitaasti, mutta esimerkiksi öisin tämä on ihan loistava.
[/quote]
Voisi harkita että kokeilis. Mulla vaan on aina ollu just se käsitys että öljy ei ainakaan auttais asiaa :)

Vierailija
15/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 23:50"]Ravinto vaikuttaa myös hormoneihin. Ruoka ei ole pelkästään kaloreita. [/quote] No tässä nyt ei taida siitä ravinnosta olla kyse. -ap

[/quote]

Kyllä se vaan on ravinnosta kiinni.

Vierailija
16/21 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittapa ravinnosta jankkaaja sellainen ruokavalio ohje, jolla rasvaisuuteen taipuvasta ihotyypistä pääsee kokonaan eroon. Olisin tästä erittäin kiitollinen.

Vierailija
17/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa koko ajan nyt kesällä ollu ihan rasvanen iho kun se talvella on kuiva. Samaisia neuvoja kaipailen siis!

Vierailija
18/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto vaikuttaa ihoon, miettikää mitä syötte.

Vierailija
19/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:13"]Ravinto vaikuttaa ihoon, miettikää mitä syötte.
[/quote]
Mietitty, ja muulloinhan mun ihossa ei vikaa olekaan kuin kesäisin :) -ap

Vierailija
20/21 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 19:13"]Ravinto vaikuttaa ihoon, miettikää mitä syötte. [/quote] Mietitty, ja muulloinhan mun ihossa ei vikaa olekaan kuin kesäisin :) -ap

[/quote]

Olet miettinyt, mutta et ole syömisiä korjannut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi