Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Syöpälääke auttaa väsymys­oireyhtymään

Vierailija
03.07.2015 |

http://www.hs.fi/tiede/a1305967208662

Ja te väitätte, että se on itse keksitty vaiva, jota käytetään tekosyynä lorvimiseen. Ei muuten ole. Ihan helvetin raastava elämänhalun hiljalleen tuhoava vakava sairaus. Olen varma, että tutkimustulokselle tulee vahvistusta. Eihän se ole mitenkään edes mahdollista, että meidän lääketieteemme tuntisi jo kaikki sairaudet ihmisillä. Tottakai niitä tulee uusia. Mutta se on hirveän väärin, että siitä syytetään potilasta, jos syytä vaikeille oireille ei heti löydy.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä te? Itse ainakin olen pitkään ollut tietoinen kyseisestä oireyhtymän olemassaolosta

Vierailija
2/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:02"]

Ketkä te? Itse ainakin olen pitkään ollut tietoinen kyseisestä oireyhtymän olemassaolosta

[/quote]

Kärjistetysti tietty. Suurin osa ihmisistä tuntuu olevan sitä mieltä, että kyseistä oireyhtymää ei edes ole, ja jos on, niin korkeintaan itse keksitysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatiset lääkkeet ja psykoterapia tehoaa myös. En tiedä kertooko se perussairauden laadusta vai oheissairastamisesta...

Vierailija
4/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toiset psykiatriset lääkkeet toimivat kipukynnystä nostavana, toiset taas piristää.

Vierailija
5/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:02"]

[/quote]

Kärjistetysti tietty. Suurin osa ihmisistä tuntuu olevan sitä mieltä, että kyseistä oireyhtymää ei edes ole, ja jos on, niin korkeintaan itse keksitysti.
[/quote]
Niinpä. Kuten fibromyalgia aikoinaan.

Vierailija
6/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:06"]

Psykiatiset lääkkeet ja psykoterapia tehoaa myös. En tiedä kertooko se perussairauden laadusta vai oheissairastamisesta...

[/quote]

Joillain psykiatrisilla lääkkeillä on myös syöpiä ehkäiseviä vaikutuksia, esimerkiksi mirtazapin. Jos tuo väsymysoireyhtymä on hematologinen, uskoisin psykiatrisen hoidon auttavan siihen väsymyksestä seuraaviin mielenterveydellisiin vaikutuksiin.

Vierailija
7/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen väsymykseen auttaa oikea ruoka, ei mitään pillereitä tarvii.

Vaikka onhan se helppoa, pilleri naamaan ja voi syödä miten vaan :)

Vierailija
8/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa lääke auttaa tarpeeksi, kun siihen uskoo.

Nykyään on paljon sairauksia. Suurimmassa osassa syynä vääränlainen ravitsemus, huonot elintavat, hormonaalinen epätasapaino ja lihavuus. Kaikki tämä käynnistää elimistössä tulehdusreaktion, joka sairastuttaa ja väsyttää ihmisiä.

Vierailija
9/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:14"]

Kyllä siihen väsymykseen auttaa oikea ruoka, ei mitään pillereitä tarvii.

Vaikka onhan se helppoa, pilleri naamaan ja voi syödä miten vaan :)

[/quote]

Ihan tosi uskot, että ihminen, joka on nauttinut normaalista, aktiivisesta nuoren ihmisen elämästä, mieluummin makaa vuosikausia sängyssä kuin syö oikeaa ruokaa?

Vierailija
10/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:20"]

Mikä tahansa lääke auttaa tarpeeksi, kun siihen uskoo.

Nykyään on paljon sairauksia. Suurimmassa osassa syynä vääränlainen ravitsemus, huonot elintavat, hormonaalinen epätasapaino ja lihavuus. Kaikki tämä käynnistää elimistössä tulehdusreaktion, joka sairastuttaa ja väsyttää ihmisiä.

[/quote]

Tää on niin totta. Ihmiset eivät edes usko ravinnon vaikutusta terveyteen. Heille ruoka on vain kaloreita.

Kerran mulle joku nainen kertoi, että hänen vaivansa johtuvat hormooneista, ei siihen syömiset auta ???

Vierailija
11/11 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 17:26"]

Tää on niin totta. Ihmiset eivät edes usko ravinnon vaikutusta terveyteen. Heille ruoka on vain kaloreita.

Kerran mulle joku nainen kertoi, että hänen vaivansa johtuvat hormooneista, ei siihen syömiset auta ???

[/quote]

Kuulostaa siltä, että hän on tuntenut vaivansa sinua paremmin. Kyllähän ruokailu kaikkeen auttaa, mutta ehkä se on parempi antaa lääkärin neuvoa ruokailussa sairastavia. Jos menet tuttavillesi tai satunnaiselle vastaantulevalle kertomaan ruokailun vaikutuksista, hän ei välttämättä halua siinä kertoa, miten on jo huomioinut ruokailussaan sairautensa, koska ei halua aloittaa väittelyäkään aiheesta muiden asioiden painaessa raskaammin. 

Kannattaa ennemmin kysellä kuin neuvoa, kun kohtaa sairastavia. Pelkkä neuvo antaa vaikutelman, että koet hänet osasyylliseksi ja toinen asettuu puolustuskannalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme