Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytännön vinkkejä yksin odottavalle?

18.02.2022 |

Te ketkä odotatte/odotitte lasta yksin mistä tahansa syystä, mitä käytännön vinkkejä teillä olisi samassa tilanteessa olevalle?

Jossain artikkelissa esim eräs itsellinen äiti kertoi tehneensä jo raskaana ollessa pakastimeen paljon ruokia helpottaakseen arkea sitten kun vauva syntyy. Oikein hyvä neuvo, jota en ollut tullut ajatelleeksi!

Itse olen ajatellut että hankin pinnasängyn yms jo mahdollisimman aikaisin jotta saan koottua sen ennen kuin on maha edessä. :)

Mitä muuta on hyvä ottaa huomioon?

Kommentit (1)

1/1 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oottanu vauvaa yksin, mut vastailen silti.

Meillä oli alkuu jääkaapissa niitä feelia ruokia. Nopee valmistaa, senku pisti uunii vaan ja odotti.

Jos imetät niin ota vaikka joku kori, reppu tms. Mitä on helppo kuljettaa mukana. Ja pistä sinne jotai helposti syötäviä herkkuja, välipalaa, evästä ja juomista. Imettäessä voi vierähtää alkuun vaikka tunteja ja hyvä olla ainaki juominen käden ulottuvilla.

Onko sulla millaiset tukiverkot? Suosittelen ottamaan kaiken avun vastaan mitä tarjotaan. Mun tuttu oli yksin vauvan kanssa ja hän oli jo raskausaikana sopinu et hänen vanhempansa tulee aina 2 kertaa kuussa viikonloppuina auttamaan. Tavallaan ajatuksena et siitä tehhää heti rutiini nii se kynnys apuun madaltuu kun ei tarvi erikseen sopia aina . Nyt kun lapsi on isompi niin on aina yhen viikonlopun kuukaudessa isovanhemmilla. Minusta tuo kuulosti ihanalta. Koska se avunpyyntö tai tarjoominen voi olla vaikeeta.

Varsinki alkuun, älä stressaa siitä onko kotona siistiä tai jos kotityöt kasaantuu! Se on ihan toissijaista, jos tiskit on pitkään pöydällä, kunhan vauva ja sinä voitte hyvin ❤️

Hanki joku millä voit kantaa vauvaa. Meillä viihty esim. Rintarepussa ni helpotti kotitöiden tekoo, plus kitinä päivinä vauva sai superpaljo läheisyyttä.

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla