Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustan yritystä ja välillä tuntuu , että mua kohdellaan kuin jotain rikollista (Kela)

Vierailija
18.02.2022 |

Tänään sattui todella tympeä asiakas"palvelija" kohdalleni , tivasi ja tivasi ja puhui suorastaan törkeästi välillä.

Olen huomannut että näissä virkailijoissa on todella suuria eroja. Kohdalleni on sattunut myös ihan inhimillisiä ja ammattitaitoisia henkilöitä - kiitos heille.

Ymmärtäisin että jos olisin vuosikausia ollut yhteiskunnan elättinä , eikä minulla olisi aikomustakaan työllistyä / mitään tulevaisuudensuunnitelmia.

Okei, en ymmärrä. Mielestäni virkailijan työnkuvaan ei kuulu epäystävällinen ja suorastaan v****mainen käyttäytyminen.

Jäi niin vaivaamaan, että pakko oli edes tänne saada tämä purkaa.

Onko sulla ikäviä kokemuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla kokemuksia joo yrityksen perustamisesta työttömänä ollessa ja oli melkoista kyykytystä ja on edelleen, koska yritystoimintani on sivutoimista ,mutta työllistää minut niin etten pysty kokoaikaista työtä vastaanottamaan.

Sitähän täytyy jokatapauksessa kokoajan hakea ja pystyä vastaanottamaan.

Tämä on täysin käsittämätöntä.

Olen käytännössä kuitenkin sidottu yritykseni ja asiakkaisiin 24/7. En minä voi olla jossain kaupassa töissä, kun asiakkaat ilmestyy..

Tää on tätä suomen touhua , voi hyvää päivää.

No jos olet sidottu asiakkaisiin 24/7 niin silloinhan olet kokopäiväinen yrittäjä, etkä ole oikeutettu työttömyystukeen. Olisihan se itsekin kiva puuhastella jotain pientä, ja nostaa samalla työttömyysrahaa. Ei se niin mene, että sinä voit sanella että olet käytettävissä vain silloin kun sulle sopii, satunnaisesti kun sulla ei ole asiakkaita.

Yrittäjyys on harvoin= puuhastella jotain pientä.

Vierailija
42/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en minäkään keksi miksi kelaan yhteydessä firmaa perustaessa?

Suomessa yrittäjäksi ryhtyvä saa Kelan päivärahaa tai liitonpäivärahaa siltä ajalta, kun perustaa yritystä ja se ei vielä tuota. Starttirahaa saa hakea vasta kun yritystoiminta katsotaan käynnistyneeksi.

Minun toiminta on sellaista, ettei sitä ihan kuukaudessa tai parissa laiteta pystyyn. Ei ole esimerkiksi korujen näpräämistä yksiön nurkassa tai leipomon perustaminen. -ap

Sinä saat, kertomasi mukaan, tuota liiton päivärahaa niin miksi yhteyttä Kelaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yrittäjäksi ryhtyvä saa Kelan päivärahaa tai liitonpäivärahaa siltä ajalta, kun perustaa yritystä ja se ei vielä tuota. Starttirahaa saa hakea vasta kun yritystoiminta katsotaan käynnistyneeksi.

Minun toiminta on sellaista, ettei sitä ihan kuukaudessa tai parissa laiteta pystyyn. Ei ole esimerkiksi korujen näpräämistä yksiön nurkassa tai leipomon perustaminen. -ap

Sinä saat, kertomasi mukaan, tuota liiton päivärahaa niin miksi yhteyttä Kelaan??

Ninpä, miksi yhtetys Kelaan?

Et hae starttirahaakaan kertomasi mukaan.

Vierailija
44/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla kokemuksia joo yrityksen perustamisesta työttömänä ollessa ja oli melkoista kyykytystä ja on edelleen, koska yritystoimintani on sivutoimista ,mutta työllistää minut niin etten pysty kokoaikaista työtä vastaanottamaan.

Sitähän täytyy jokatapauksessa kokoajan hakea ja pystyä vastaanottamaan.

Tämä on täysin käsittämätöntä.

Olen käytännössä kuitenkin sidottu yritykseni ja asiakkaisiin 24/7. En minä voi olla jossain kaupassa töissä, kun asiakkaat ilmestyy..

Tää on tätä suomen touhua , voi hyvää päivää.

No jos olet sidottu asiakkaisiin 24/7 niin silloinhan olet kokopäiväinen yrittäjä, etkä ole oikeutettu työttömyystukeen. Olisihan se itsekin kiva puuhastella jotain pientä, ja nostaa samalla työttömyysrahaa. Ei se niin mene, että sinä voit sanella että olet käytettävissä vain silloin kun sulle sopii, satunnaisesti kun sulla ei ole asiakkaita.

Yrittäjyys on harvoin= puuhastella jotain pientä.

Tiedän, olen itse yrittäjä. Siksi ihmettelenkin, millä perusteella hakee työttömyystukia, kun tuskin on työmarkkinoiden käytettävissä? T. Puuhastelukommentin kirjoittanut.

Vierailija
45/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on muutenkin kysymyksiä herättävä kertomus, kun yrityksen perustaminen on kestänyt nyt yli vuoden ja käynyt kokopäivätyöstä, jonka aikana perustaja on ollut työtön työnhakija, joka saa liitolta ansiosidonnaista, josta kyselee Kela, jolta ei ole haettu starttirahaa, jota yleensä haetaan ennen yrityksen perustamista, jonka AP ajatteli tekevänsä kesällä, jonka jälkeen toiminta ei tuota, joten tueksi tulee starttiraha.

Vierailija
46/46 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on muutenkin kysymyksiä herättävä kertomus, kun yrityksen perustaminen on kestänyt nyt yli vuoden ja käynyt kokopäivätyöstä, jonka aikana perustaja on ollut työtön työnhakija, joka saa liitolta ansiosidonnaista, josta kyselee Kela, jolta ei ole haettu starttirahaa, jota yleensä haetaan ennen yrityksen perustamista, jonka AP ajatteli tekevänsä kesällä, jonka jälkeen toiminta ei tuota, joten tueksi tulee starttiraha.

Starttirahaa ei haeta kelasta vaan te-palveluiden kautta.