Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustan yritystä ja välillä tuntuu , että mua kohdellaan kuin jotain rikollista (Kela)

Vierailija
18.02.2022 |

Tänään sattui todella tympeä asiakas"palvelija" kohdalleni , tivasi ja tivasi ja puhui suorastaan törkeästi välillä.

Olen huomannut että näissä virkailijoissa on todella suuria eroja. Kohdalleni on sattunut myös ihan inhimillisiä ja ammattitaitoisia henkilöitä - kiitos heille.

Ymmärtäisin että jos olisin vuosikausia ollut yhteiskunnan elättinä , eikä minulla olisi aikomustakaan työllistyä / mitään tulevaisuudensuunnitelmia.

Okei, en ymmärrä. Mielestäni virkailijan työnkuvaan ei kuulu epäystävällinen ja suorastaan v****mainen käyttäytyminen.

Jäi niin vaivaamaan, että pakko oli edes tänne saada tämä purkaa.

Onko sulla ikäviä kokemuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämistä ei ole Suomessa ainakaan helpoksi tehty. Ihan käsittämätöntä byrokratiaa ja mielivaltaista touhua. Eli joo.

T: yrittäjä

Vierailija
2/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kelalle yhteydessä, jos yrityksen perustat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat varmaan siksi vähän tympeitä, kun olit väärään viranomaiseen yhteydessä. Kokeile patentti- ja rekisterihallitusta (PRH) seuraavan kerran. Kelaa tarvit vasta sen jälkeen, kun yrityksesi meni konkurssiin.

Vierailija
4/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ongelmia on vain, jos yrittää saada hyötyä molemmista, sekä yritystoiminnasta että Kelasta. 

Vierailija
5/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustan yritystäni ja tämän ajan olen ollut työtön työnhakija. (Yrityksen perustaminen käy ihan työstä) Enempää en halua kertoa, ettei minua tunnisteta.

Kela on ollut äärimmäisen kiinnostunut ja pommittaa tasaisin väliajoin, että onko minulla oikeus saada liitonpäivärahaa ym. -ap

Vierailija
6/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en minäkään keksi miksi kelaan yhteydessä firmaa perustaessa?

Vierailija
7/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustan yritystäni ja tämän ajan olen ollut työtön työnhakija. (Yrityksen perustaminen käy ihan työstä) Enempää en halua kertoa, ettei minua tunnisteta.

Kela on ollut äärimmäisen kiinnostunut ja pommittaa tasaisin väliajoin, että onko minulla oikeus saada liitonpäivärahaa ym. -ap

Saatko siis toimeentulotukea?

Vierailija
8/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat varmaan siksi vähän tympeitä, kun olit väärään viranomaiseen yhteydessä. Kokeile patentti- ja rekisterihallitusta (PRH) seuraavan kerran. Kelaa tarvit vasta sen jälkeen, kun yrityksesi meni konkurssiin.

Perustan vasta yritystäni. Se ei tuota vielä mitään. En saa siitä vielä tuloja. Yritystoiminta käynnistyy lähiaikoina.

-ap

Vierailija
9/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on minuun yhteydessä, koska olen tällähetkellä työtön työnhakija, joka perustaa yritystä.

Jos et ole koskaan perustanut yritystä, niin silloin kannattaa ensin ottaa selvää asioista ennenkuin kommentoi :)

-ap

Vierailija
10/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen, että joudut maksamaan tukia takaisin, jos ja toivottavasti kun yritys alkaa tuottaa.

Vierailija
11/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela on minuun yhteydessä, koska olen tällähetkellä työtön työnhakija, joka perustaa yritystä.

Jos et ole koskaan perustanut yritystä, niin silloin kannattaa ensin ottaa selvää asioista ennenkuin kommentoi :)

-ap

Minä olen pitkän linjan yrittäjä.

Vierailija
12/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yrittäjäksi ryhtyvä saa Kelan päivärahaa tai liitonpäivärahaa siltä ajalta, kun perustaa yritystä ja se ei vielä tuota. Starttirahaa saa hakea vasta kun yritystoiminta katsotaan käynnistyneeksi.

Minun toiminta on sellaista, ettei sitä ihan kuukaudessa tai parissa laiteta pystyyn. Ei ole esimerkiksi korujen näpräämistä yksiön nurkassa tai leipomon perustaminen. -ap

Vierailija
13/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet hakenyt starttirahaa?

Vierailija
14/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten huomata, että yrittäjänä ei voi olla työntekijän työttömyyskassan jäsen. Suoja-ajan jälkeen loppuu jäsenyys.

Niin kauan kuin on firma, ja yritystoimintaa, ei myöskään saa mitään tukia kelasta. Voi olla vaikeaa todistaa, että yritystoiminta on päättynyt, että saa tukia taas.

On todennäköisesti äärimmäisen huono idea perustaa firma, jos ei löydä töitäkään muualta.

Vierailija
15/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität siis rikastua toisten työn tuotolla. Toivon että saatkin tuomion.

Vierailija
16/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Mutta yrittäjyys ei Suomessa kannata.

Vierailija
17/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kovemmin. Oletko joku kampaaja/kevytyrittäjä? Ei tuollaista ihmistä voi ottaa tosissaan.

Vierailija
18/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yrittäjäksi ryhtyvä saa Kelan päivärahaa tai liitonpäivärahaa siltä ajalta, kun perustaa yritystä ja se ei vielä tuota. Starttirahaa saa hakea vasta kun yritystoiminta katsotaan käynnistyneeksi.

Minun toiminta on sellaista, ettei sitä ihan kuukaudessa tai parissa laiteta pystyyn. Ei ole esimerkiksi korujen näpräämistä yksiön nurkassa tai leipomon perustaminen. -ap

Starttirahaa kannattaa hakea ennen yrityksen perustamista ja aloitus starttirahaan yrityksen aloituspäivänä. Starttirahan saaminen kestää.

Vierailija
19/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Minä olen pitkän linjan yrittäjä.

Olet todennäköisesti saanut toimintasi heti käyntiin kun olet yrityksen perustanut? Eli sinulla on kampaamo, tilitoimisto, ajat taksia tms.

Silloin olet heti alkanut saamaan yrityksestäsi tuloa? Ymmärsinkö oikein?

Tällöin sinun ei tietenkään ole tarvinnut hakea esimerkiksi liitonpäivärahaa.

Oma yritystoimintani on erilaista.

-ap

Vierailija
20/46 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet hakenyt starttirahaa?

En ole hakenut starttiraha koska yritykseni perustaminen on kestänyt toista vuotta. Starttirahaa haetaan vasta siinä vaiheessa kun yritystoiminnan käynnistyminen on ajankohtaista.

Aion pian hakea sitä. Toimintani käynnistyy kesällä.