Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soveltuvuusarviointien lukusarjat menevät aina päin p:tä

Vierailija
18.02.2022 |

En vain jotenkin hahmota lukusarjoja sillä tavalla kuten ilmeisesti pitäisi. Soveltuvuusarvioinneissa käyminen tuntuu niin turhalta!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan normaalia? Matematiikka on koulussa mennyt ihan keskitasoisesti, mutta lukusarjojen täydentäminen on minulle tosi vaikeaa.

Vierailija
2/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmotan jollain tavalla miten sarjaa mahdollisesti kuuluisi jatkaa, mutten ole tarpeeksi nopea laskemaan päässäni. Sitten aikarajan takia tehtävät jäävät puolitiehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä taas mulle helpoin osio aina. On meitä moneen junaan 😄

Vierailija
4/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä taas mulle helpoin osio aina. On meitä moneen junaan 😄

Mulle iskee näissä aina epätoivo. Heitän vain arvauksena sitten jotain numeroita peliin, kun päässä alkaa jumittaa. Aikapaineen takia päässälaskut tuntuvat todella vaikeilta.

Vierailija
5/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään vaikeuksia päästä kouluja läpi. Soveltuvuusarvioinnissa käyntien jälkeen miettii itsekseen miten koulut ovat voineet sujua niin hyvin, kun tämän tyyppinen päättely on niin haastavaa.

Vierailija
6/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mitään vaikeuksia päästä kouluja läpi. Soveltuvuusarvioinnissa käyntien jälkeen miettii itsekseen miten koulut ovat voineet sujua niin hyvin, kun tämän tyyppinen päättely on niin haastavaa.

En nyt kuitenkaan ole Stubbin tapaan suuntaamassa valtiovarainministeriksi. Ehkä tämä tästä sitten.

Vierailija
7/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vain soveltuvuusarviointien jälkeinen kurja olo. Tuntee itsensä niin huonoksi, kun osiot eivät mene putkeen!

Vierailija
8/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää vain soveltuvuusarviointien jälkeinen kurja olo. Tuntee itsensä niin huonoksi, kun osiot eivät mene putkeen!

Onko kohtalotovereita? Tuntuu kurjalta lukea jälkikäteen arvioita huonoista matemaattisista valmiuksista. Valmiiksi epäilen saavani varauksellisen suosituksen tehtävään tämän osion takia.

Vierailija
9/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoihin hakiessa aikanaan testattiin matemattista osaamista ja loogista päättelykykyä. Silloin tulokset olivat hyvät, mutta soveltuvuusarviointien numerosarjat menevät ihan riman alta.

Vierailija
10/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintoihin hakiessa aikanaan testattiin matemattista osaamista ja loogista päättelykykyä. Silloin tulokset olivat hyvät, mutta soveltuvuusarviointien numerosarjat menevät ihan riman alta.

Se minua näissä tuloksissa myös ihmetyttää.

Vierailija
11/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perustuu nyt satunnaislukuihin niin että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet.

Vierailija
12/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne perustuu nyt satunnaislukuihin niin että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet.

En ole arvellut että keksimällä itse jonkun mystisen koodisarjan saisin testin osiosta täydet pisteet. Mutta en tajua miksi lukusarjojen jatkaminen olisi niin olennaista työssä kuin työssä. En hakenut sellaiseen työhön, jossa pyöriteltäisiin toistuvasti numerosarjoja.

Vierailija
13/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä riittää siis lähtökohtaisesti se, että hahmottaa erilaisten suuruusluokkien eroja.

Vierailija
14/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen perusteella miten huonoja arvioita olen näistä soveltuvuusarviointien osioista saanut, voisin kuvitella koulun olleen hankalampaa. Mutta se on yleensä sujunut hyvin. Hämmentävä juttu.

Vierailija
15/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

81, 14, 3, 94, ?

Vierailija
16/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea vastaus on ....

.

.

.

.

.

S P O I L E R

V A R O I T U S!!!

.

.

.

.

.

oikea vastaus on 35

todistus:

>>> import random

>>> random.seed(42)

>>> print(', '.join([str(random.randint(0,100)) for i in range(5)]))

81, 14, 3, 94, 35

Vierailija
17/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että työllään päässälaskun sijaan matemaattisesti todella lahjakas henkilö näkisi seuraavien numeroiden kään kuin vain piirtyvän sarjan loppuun. Sen sijaan itse tahkoat pahimmillaan sormin mitä tulikaan kuin lisätään tämä ja vähennetään tuo... Ja menet lopulta niin lukkoon, että heität vain jonkun numeron, jotta pääset helpomman sarjan pariin.

Vierailija
18/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

81, 14, 3, 94, ?

Ei oikeastaan edes kiinnosta yhtään miten sarja jatkuu... Numerosarjat ovat pahasti omalla epämukavuusalueella. Voisin yhtä luontevasti jatkaa vietnaminkielistä mietelausetta kuin tuollaista sarjaa.

Vierailija
19/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuossa joku sääntö?

Vierailija
20/35 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista mennä kaikki koulut läpi hyvällä menestyksellä, vaikka kärsii jonkinlaisesta matemaattisesta hahmotushäiriöstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme