Miksi varattu ihminen flirttailee varatulle ihmiselle?
Mielestäni se on vastuutonta. Jos se vastapuoli om huonossa avioliitossa, voi hän ihastua siihen flirttailijaan. Flirttailulla tarkoitan hyvin pitkiä karseita yhdistettynä hymyilyyn, normaalista poikkeavaa koskettelua, silmäniskuja ym. Mitä se flirttailun kohde voisi tehdä, jos huomaa alkavansa jo haksahtaa flirttailijan houkutuksiin?
Kommentit (58)
varattujen romanssit on kaikkein turvallisimpia. Ei pelkoa että toinen osapuoli päättää kostaa jotain vaan asian vienti julkisuuteen tuhoaa varmasti myös oman liiton.
Vierailija kirjoitti:
No pah, mitä pahaa pikku flirtti (jonka ei ole tarkoituskaan johtaa mihinkään!) voisi muka saada aikaan.
Tuskin kukaan kiistää, ettei miellyttävän ihmisen pieni huomionosoitus tuntuisi hyvältä. Se buustaa vain itsetuntoa ja saa mielihyvähormonit liikkeelle.
Eihän tuo ketään satuta, kunhan flirtti on VAIN pelkkää flirttiä, eikä mene yhtään siitä pidemmälle! :)
Mistä voit tietää, jos se vastapuoli ihastuukin oikeasti? Mielestäni flirttailu huvin vuoksi on vastuutonta.
Ilmeisesti ihmiset jakautuvat aika selkeästi kahteen kategoriaan tämän aihepiirin suhteen, enkä ole aivan varma, mikä on se ratkaiseva tekijä. Veikkaan itse, että ne lämpimikseen flirttailevat ovat sosiaalisia ja hyvällä itsetunnolla varustettuja.
Itse olen aika yksinäinen ja huonoitsetuntoinen sen itsevarmemman kuoreni alla, joten otan flirtin aika tosissani ja saatan alkaa elätellä toiveita sitä toista henkilöä kohtaan.
Small talk hyvässä hengessä on ok, mutta flirtti ylittää tietyn rajan, joka itselleni ei ole mikään varsinainen leikin aihe, vaan todella tärkeä ja herkkä alue elämässä. En ymmärrä sitäkään, miksi joku jatkaa vain, jos tajuaa, että toinen ihastuu koko ajan lisää.
T. Flirttailun "uhri"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pah, mitä pahaa pikku flirtti (jonka ei ole tarkoituskaan johtaa mihinkään!) voisi muka saada aikaan.
Tuskin kukaan kiistää, ettei miellyttävän ihmisen pieni huomionosoitus tuntuisi hyvältä. Se buustaa vain itsetuntoa ja saa mielihyvähormonit liikkeelle.
Eihän tuo ketään satuta, kunhan flirtti on VAIN pelkkää flirttiä, eikä mene yhtään siitä pidemmälle! :)
Mistä voit tietää, jos se vastapuoli ihastuukin oikeasti? Mielestäni flirttailu huvin vuoksi on vastuutonta.
Ilmeisesti ihmiset jakautuvat aika selkeästi kahteen kategoriaan tämän aihepiirin suhteen, enkä ole aivan varma, mikä on se ratkaiseva tekijä. Veikkaan itse, että ne lämpimikseen flirttailevat ovat sosiaalisia ja hyvällä itsetunnolla varustettuja.
Itse olen aika yksinäinen ja huonoitsetuntoinen sen itsevarmemman kuoreni alla, joten otan flirtin aika tosissani ja saatan alkaa elätellä toiveita sitä toista henkilöä kohtaan.
Small talk hyvässä hengessä on ok, mutta flirtti ylittää tietyn rajan, joka itselleni ei ole mikään varsinainen leikin aihe, vaan todella tärkeä ja herkkä alue elämässä. En ymmärrä sitäkään, miksi joku jatkaa vain, jos tajuaa, että toinen ihastuu koko ajan lisää.
T. Flirttailun "uhri"
Olen sinkku, ja olen todella ihastunut varattuun mieheen, joka flirttailee jatkuvasti! En kuitenkaan tekisi mitään varatun kanssa. Mielestäni ihastus piristää ja on oma ”ongelmani”. Ihastun todella harvoin, vaikka flirttailua tulee paljon myös muilta varatuilta. Ei ihastumisesta ole mitään haittaa. Se antaa energiaa. Vaikka olisihan se ihanaa saada vastakaikua tunteille. Osaan kuitenkin käyttää myös järkeäni.
Varatun omassa suhteessa voi olla jotain sen verran pielessä, että siitä ei saa hyvää oloa. Voi olla, että ei saa katseisiin vastausta, ei saa keskustelua, ei välttämättä hellyyttä, yhteistä seksiä. Jos toinen osapuoli kuitenkin kaipaa esim. tällaisia asioita, lienee sanomattakin selvää, että jossain vaiheessa sitä yhteyttä toiseen päätyy hakemaan muualta kuin kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei flirttaile nykyään iskemällä silmää :D vähän vähemmälle sitä harlekiinia
Mitä se sitten tarkoittaa? Miksi joku iskee silmää (pitkän katseen ja hymyn yhteydessä)? 😮
Sitä että elät jossain 50-luvun Harlekiini-todellisuudessa.
Kukas sulle on nyt iskenyt silmää viime aikoina ja millaisessa tilanteessa?
Miksi joku iskisi silmää ilman että se tarkoittaisi flirttailua? Mielestäni kyseessä on aika äärimmäisen sarjakuvamainen flirttailuele.
Silmäniskua käytetään myös kun on yhteinen salaisuus. Tai sitten kehotetaan ottamaan joku juttu huumorilla. Ei aina liity flirttiin.
Ja MIKSI VARATTU ( mies), vikittekee sinkkua naista !?
Eikö oma Emäntä riitä MITÄ!?
Vierailija kirjoitti:
Eivät nämä ole mitenkään yleistettäviä asioita. Tuohon sinunkin kysymykseen voi olla sata erilaista vastausta riippuen ihan tapauksesta. Välttämättä ei riitä. Se että on varattu ei tarkoita aina sitä, että parisuhde toimisi ihanteellisesti ja olisi tyydyttävä kummallekin osapuolelle.
Tulella ei pidä leikkiä.
Vitsailu ilman flirttiä riittäköön.
Eihän se mitään haluja poista, onko joku varattu vai ei!
Vierailija kirjoitti:
Jos omalla vähän liian usein sitä migreeniä ja vähän liikaa niitä kilojakin.
Vierailija kirjoitti:
Tulella ei pidä leikkiä.
Vitsailu ilman flirttiä riittäköön.
Niin, eli älkää lähettäkö sitä miestä kovassa puutteessa sinne sihteerikköjen sekaan, tehkää asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo ennättikin todeta, niin jokaisen olisi tunnettava rajansa. On vahinko, jos flirtin mieltää ainoastaan sellaiseksi, että siinä tavoitteena olisi päästä vain ja ainoastaan harrastamaan seksiä tosien kanssa. Flirttailu on paljon taitoa vaativa laji ja joidenkin kanssa se sujuu luontevammin, joidenkin kanssa ei lainkaan.
Sinkkumies
Minä kutsun sitä leikkisyydeksi. Joidenkin ihmisten kanssa synkkaa.
Sen ei ole usein tarkoituskaan johtaa mihinkään.
Sivusta sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt onko eräs varattu nuori nainen ihastunut mieheeni. Minua kohtaan niin hapan ja hymytön ja on kuin näkisi jonkun alienin; mutta mieheni nähdessään on kuin kukkaan puhkeaisi ja niin iloinen jne. Tuntuu vähän typerälle enkä tiedä miten asiaan pitäisi suhtautua. Eli ollako hapan itsekin takaisinpäin??
Monet naiset ovat tympeitä naisille, mutta miehille hymyillään ystävällisesti. Olen huomannut tämän kaupan kassoillakin.
Jos tuo varattu nainen tietää sinun olevan miehen kumppani, hänellä on "tuplasti syytä" happamuuteen.Aiheesta: minusta sinkut voivat flirttailla, mutta varatut eivät. Juuri siistä syystä, ettei voi tietää, mitä toisella on meneillään. Toinen voi flirttailla ihan onnensa kukkuloilla, hyrisee yleistä tyytyväisyyttään ulospäin, samalla kun toinen yrittää kaikin keinoin pitää julkisivua kasassa vaikeassa parisuhtees
Mistä sitä voi kenenkään siviilisäätyjä ja kotioloja tietää, jos ohimennen flirttaa jonkun uppo-oudon kanssa kaupan hyllyjen välissä tai muussa satunnaisessa kohtaamistilanteessa. Niin että antaa palaa vaan!
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo ennättikin todeta, niin jokaisen olisi tunnettava rajansa. On vahinko, jos flirtin mieltää ainoastaan sellaiseksi, että siinä tavoitteena olisi päästä vain ja ainoastaan harrastamaan seksiä tosien kanssa. Flirttailu on paljon taitoa vaativa laji ja joidenkin kanssa se sujuu luontevammin, joidenkin kanssa ei lainkaan.
Sinkkumies
Meillä on töissä asiansa osaava mies, joka osaa ton flirtin hyvässä maussa. Hän ei todellakaan ylitä rajoja tai ehdottele mitään jne jne. Siinä ei ole mitään sellaista negatiivista. Hän osaa sen niin taitavasti, että siitä tulee hyvä fiilis ja tuntee itsensä jotenkin arvokkaaksi.
No koskettelu ja silmäniskut ovat väärin, mutta hymy ja juttelu ok. Saahan sitä tykätä.
Suomalaiset on uskomattoman tönkköjä ja tosikkoja. Eivät osaa eivätkä uskalla flirttailla.
Flirtti on leikki jota ei pidä ottaa tosissaan. Tai sitten sitä jatketaan niin että toinenkin osapuoli tietää että tässä tarkoitetaan jotain enemmän. Silloinhan se voi johtaa muuhunkin.
Itse tykkään flirttailla ja teen sitä välillä ihan vahingossa. On mukavaa kun toinen tajuaa missä mennään ja vastaa siihen. Molemmille hyvä mieli, elämä jatkuu, kukaan ei kuollut.
Jos taas toinen ei flirttiä ymmärrä vaan tuijottaa tyhjin katsein takaisin, olkoot. En siitä pahastu, se ihminen vain ei ymmärrä eikä osaa.
Flirttiin ei kuulu koskettelu eikä suora vihjailu. Ei härskit ilmeet ja eleet. Silloin se on jotain muuta ja koko tunnelma on pilalla. Miksi ihmiet eivät osaa ottaa kevyesti? Parempi mieli kaikilla!
Itsellä avioliitto on ollut alunpitäenkin kulissi puolison uskonlahkoa varten ja lapsi on ainoa asia, mikä pitää meitä yhdessä. Jos löydän jostain toisen, niin saan siitä ponnahduslaudan pois nykyisestä rajoittavasta keskiaikaisesta avioliitosta. Yksin ei ole voimaa erota.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tykkään kivasta small talkista, mutten koskaan flirttaile ilman aitoa kiinnostusta "siinä mielessä" sitä toista kohtaan. En leikittele seksuaalisella jännitteellä muutenkaan.
On ihan teini-iästä lähtien lähinnä huonoja kokemuksia sellaisesta, jos joku kiinnostuukin viattomasta (ei-flirttailevasta!) hymystä tai katseesta ym. ja alkaa kuvitella jotain tunteita välillemme. Varattuna en flirttaillut koskaan, sitä yhtä kohtalokasta erehdystä lukuunottamatta.
T. Flirttailun "uhri"