Irtisanoutuminen ja opintojen keskeyttäminen kesken opintovapaan unelmaduunin vuoksi? Mitä hittoa teen?
Onko kukaan tehnyt niin, että on ottanut loparit työstään josta on opintovapaalla ja keskeyttänyt opinnotkin? Tuliko mutkia matkaan?
Minulle olisi tarjolla tosi kiva työpaikka, ihan sellainen unelmieni duuni työpaikassa B. Mutta olen siis opintovapaalla työpaikasta A, eli opiskelen päätoimisesti. Mutta olen huomannut, ettei opiskelemani tutkinto ole sittenkään ihan sitä mitä olen ajatellut ja nyt tosiaan tuli tuo mahis tuohon kivaan vakipaikkaan ihan toisaalla, eli pitäisi ottaa lopputili nykyisestä työpaikastanikin.
Mitä hittoa nyt tekisin, näkökulmia?
Kommentit (5)
Jos tosiaan uusi työ kiinnostavampi kuin vanha ja opinnot ei sittenkään innosta, niin sitten vaan uuteen työhön. Vai voiko opinnoista enää (tietenkin kiinni myös minkä tyyppinen/asteinen koulu) "ottaa vapaata"? Jos kuitenkin senkin saisi hoidettua pois vaikka sitten työn ohella.
Vierailija kirjoitti:
Jos tosiaan uusi työ kiinnostavampi kuin vanha ja opinnot ei sittenkään innosta, niin sitten vaan uuteen työhön. Vai voiko opinnoista enää (tietenkin kiinni myös minkä tyyppinen/asteinen koulu) "ottaa vapaata"? Jos kuitenkin senkin saisi hoidettua pois vaikka sitten työn ohella.
Opinnoista ei voi ottaa ns. vapaata, vaan se olisi sitten keskeyttäminen. Enkä kykene suoriutumaan sekä opinnoista että töistä yhtä aikaa. Se olisi nyt siis joko tai ja siksi hieman hirvittää, ja kun en tykkää kesken jäävistä asioista. Mutta toisaalta tuo uusi työ olisi kyllä niin ihana, ihan minulle tarkoitettu. Vaikeaa! -ap
Onko varma, että opinnot on pakko keskeyttää? Yleensä oppilaitokset pitää kiinni opiskelijoistaan viimeiseen asti. Oletko jutellut asiasta oppilaitoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko varma, että opinnot on pakko keskeyttää? Yleensä oppilaitokset pitää kiinni opiskelijoistaan viimeiseen asti. Oletko jutellut asiasta oppilaitoksessa?
Hyvä huomio, perustin näkemykseni siihen että kuuntelin sivusta toisen keskeytystä miettivän opiskelijan tilannetta. Pitääpä selvittää miten tuo on ihan oikeasti. -ap
Tai jos tulee mieleen jotain sudenkuoppiakin, mitä en osaa nyt hahmottaa? -ap