Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18-vuotias on liian nuori päättämään täysin kehostaan.

Vierailija
02.07.2015 |

Vaikka laki sanoisi mitä. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mihin tää ees liittyy? Ikis?

Vierailija
2/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäerohullu on täällä taas... Voihan sulla olla tuollainen mielipide, mutta kenenkään ei sitä tarvitse noudattaa eikä siitä sen enempää välittää. Ei edes mahdollisen oman lapsesi, jos kerran on jo täysi-ikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on transsukupuolisesta, niin kyllä 15-vuotias tajuaa itse melko varmasti mihin sukupuoleen oikeasti kuuluu. Jos taas 15-vuotias piikittäisi heroiinia, niin silloin olen samaa mieltä ap:n kanssa. Ei ole valmis päättämään omasta kehostaan täysin.

Vierailija
4/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osin näin varmastikin on. Esim. jos tuon ikäinen alkaa myymään itseään, ne seuraukset alkaa vasta näkymään henkisellä puolella muutaman vuoden viiveellä, ja ne vaivannee jollain tavalla läpi iän. Nuoruuden huimuudessaan tulee 18-vuotias tehneeksi paljon asioita, joita kiroaa vaikkapa 25-vuotiaana.

Vierailija
5/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:31"]

No osin näin varmastikin on. Esim. jos tuon ikäinen alkaa myymään itseään, ne seuraukset alkaa vasta näkymään henkisellä puolella muutaman vuoden viiveellä, ja ne vaivannee jollain tavalla läpi iän. Nuoruuden huimuudessaan tulee 18-vuotias tehneeksi paljon asioita, joita kiroaa vaikkapa 25-vuotiaana.

[/quote]

Jaa-a. Minä tein tuossa iässä monenkinlaista epäilyttävää, mm. kokeilin huumeita, biletin liikaa ja tulin lomamatkalla raskaaksi paikalliselle miehelle. Yhtäkään näistä kokemuksista en ole katunut, enkä haluaisi pyyhkiä niitä olemattomiin elämästäni. 

Vierailija
6/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:29"]Jos kyse on transsukupuolisesta, niin kyllä 15-vuotias tajuaa itse melko varmasti mihin sukupuoleen oikeasti kuuluu. Jos taas 15-vuotias piikittäisi heroiinia, niin silloin olen samaa mieltä ap:n kanssa. Ei ole valmis päättämään omasta kehostaan täysin.
[/quote]
Ongelma transsukupuolisuudessa on just se että ne ei tiedä mitä sukupuolta ovat vaan oelköstään kokevat olevansa sitä sukupuolta mitä eivät ole. Jos joku on esim. syntynyt naiseksi niin se on yksiselitteisesti nainen vaikka pään sisällä olisi ajatus siitä että olisi mukamas mies.

Vierailija
7/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:31"]

[/quote]

Jaa-a. Minä tein tuossa iässä monenkinlaista epäilyttävää, mm. kokeilin huumeita, biletin liikaa ja tulin lomamatkalla raskaaksi paikalliselle miehelle. Yhtäkään näistä kokemuksista en ole katunut, enkä haluaisi pyyhkiä niitä olemattomiin elämästäni. 

[/quote]

Kuulostaa siltä, että olet epätasapainoinen.

Vierailija
8/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkin ikis miettiny että missä sä oot ollu.

Vierailija
9/9 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:29"]Jos kyse on transsukupuolisesta, niin kyllä 15-vuotias tajuaa itse melko varmasti mihin sukupuoleen oikeasti kuuluu. Jos taas 15-vuotias piikittäisi heroiinia, niin silloin olen samaa mieltä ap:n kanssa. Ei ole valmis päättämään omasta kehostaan täysin. [/quote] Ongelma transsukupuolisuudessa on just se että ne ei tiedä mitä sukupuolta ovat vaan oelköstään kokevat olevansa sitä sukupuolta mitä eivät ole. Jos joku on esim. syntynyt naiseksi niin se on yksiselitteisesti nainen vaikka pään sisällä olisi ajatus siitä että olisi mukamas mies.

[/quote]

Mitä ihmettä? Toivon tosiaan, että sun lähipiirissä ei ole transsukupuolisia, muuten he eivät varmaan koskaan saisi olla sitä mitä on. Jos on syntynyt naiseksi, mutta kokee olevansa mies, niin miksi ei saisi korjata sukupuoltaan? Se on vika ja se on ihan järkevää korjata. Ei haittaa sinun elämääsi mitenkään, jos joku toinen tekee muutoksen, joka tekee hänet onnelliseksi.